Tekst łatwy do czytania i rozumienia (ETR)

Informacja o Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie w tekście łatwym do czytania i rozumienia

ikona tekstu łatwego to czytania i rozumienia.

Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie znajduje się przy ulicy Rynek 1 w Pleszewie.

pleszewski ratusz od przedniej strony.

Drugi budynek znajduje się przy ulicy Plac Kościelny 1.

Jest tam Straż Miejska i Biuro Strefy Płatnego Parkowania.

Drzwi wejściowe do siedziby UMiG w Pleszewie przy ulicy Plac Kościelny 1.

Trzeci budynek znajduje się przy ulicy Polnej 71.

Jest tam Referat Gospodarowania Odpadami.

na zdjęciu znajduje się siedziba Przedsiębiorstwa Komunalnego w Pleszewie.

Czwarty budynek znajduje się przy ulicy Plac Powstańców Wlkp. 2.

Jest tam Wydział Ochrony Środowiska.

Budynek wielorodzinny z jedną z siedzib Urzędu Miasta i Gminy z przeszklonymi drzwiami i napisami na budynku.

Szefem Urzędu jest burmistrz Arkadiusz Ptak.

Arkadiusz Ptak Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew.

Burmistrzowi pomagają zastępcy, sekretarz, skarbnik i wielu pracowników.

Urząd ma dużo wydziałów.

Każdy wydział zajmuje się innymi sprawami.

ikona kartki z zagiętym narożnikiem.

Te sprawy to:

  • Wydawanie dowodów osobistych,
  • Wydawanie aktów małżeństwa i zgonów,
  • Udzielanie ślubów,
  • Rejestrowanie firm,
  • Budowanie dróg,
  • Budowa mieszkań,
  • Transport,
  • Rolnictwo,
  • Podział działki,
  • Numeracja budynków,
  • Nauka dzieci i młodzieży w szkołach i przedszkolach,
  • Działanie muzeum, biblioteki, domu kultury
  • Wspieranie gospodarki i przedsiębiorców,
  • Gospodarowanie odpadami,
  • Zieleń
  • Wnioski o dofinansowanie

Urząd jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

ikona osoby z niepełnosprawnością.

Wokół budynku znajdują się miejsca do parkowania.

Są oznaczone niebieską kopertą.

miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych zlokalizowane w pobliżu budynku urzędu.

To jest wejście.

Drzwi wejściowe do ratusza przy ulicy Rynek 1.

Przy wejściu jest przycisk dla osób z niepełnosprawnościami.

Możesz go wcisnąć i zawołać pracownika.

drzwi wejściowe do ratusza i obok nich przycisk dla osób z niepełnosprawnościami.

Gdy wejdziesz do budynku zobaczysz okienko.

To Punkt Obsługi Interesanta.

Powiedz, jaką sprawę chcesz załatwić.

Dowiesz się, co dalej robić.

Biuro Obsługi Interesanta w pleszewskim ratuszu.

W budynku jest winda.

W windzie jest informacja głosowa i przyciski dla osób niewidomych i słabowidzących.

Windą dojedziesz na parter, pierwsze i drugie piętro.

Winda nie jedzie na trzecie piętro.

wnętrze windy zlokalizowanej w budynku UMiG w Pleszewie.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze.

Toaleta w pleszewskim ratuszu dostosowana do osób z niepełnosprawnościami.

Żeby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:

  • Napisać pismo i wysłać je na adres

Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie,
ulica Rynek 1, 63-300 Pleszew

ikona koperty z listem.

  • Przynieść pismo do Biura Obsługi Interesanta.

ikona listy z punktorami.

ikona wiadomości e-mailowej.

  • Zadzwonić pod numer (62) 742 83 00

ikona słuchawki telefonu.

  • Przyjść do Urzędu w poniedziałek w godzinach 7:30-16:30, we wtorek, środę i czwartek w godzinach 7:30-15:30 lub w piątek w godzinach 7:30-14:30.

Osoby Głuche lub słabosłyszące mogą poprosić o tłumacza języka migowego.

Ikona języka migowego.

Można wejść z psem asystującym.

Ikona psa asystującego