Odwołanie ostrzeżenia meteorologicznego Nr 82 – silny deszcz z burzami

Nazwa biura: IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych – Wydział w Poznaniu
Zjawisko/stopień zagrożenia: Silny deszcz z burzami/ –
Obszar: województwo wielkopolskie powiat pleszewski
Ważność:
Przebieg: Zjawisko zakończyło się




Weź udział w kolacji charytatywnej dla Ewy i Piotra Michalskich z Puszczykowa

Ewa i Piotr Michalscy z Puszczykowa – osoby o wielkim sercu i wrażliwości na tradycje kulinarne naszego kraju i Wielkopolski w maju tego roku w pożarze stracili syna Tymona – ojca trzech małych córeczek.

Spłonął też doszczętnie ich dom. Pozostali bez dachu nad głową. Oboje są na emeryturze, której wysokość nie jest w stanie pokryć kosztów odbudowy. Nie dysponują też oszczędnościami na podjęcie prac budowlano – remontowych na pozostałości uszkodzonego budynku. Pisaliśmy już o uruchomionej akcji pomocy na platformie zbiorka.pl, w której udało się zebrać ponad 200.000 zł. To ciągle kropla w morzu potrzeb.

Fundacja Instytutu Skrzynki pragnie wesprzeć Ewę i Piotra poprzez organizację charytatywnej kolacji, która odbędzie się w restauracji Dworu Skrzynki w dniu 30 sierpnia 2024 o godz. 18.00.

Kolację przygotują wybitni szefowie kuchni z kilku najlepszych wielkopolskich restauracji :

Dawid Łagowski – Restauracja Hotelu Ilonn w Poznaniu
Dominik Narloch – Restauracja Zen On  w Poznaniu
Dawid Ankowski – Restauracja Fromażeria w Poznaniu
Paweł Ludek – restauracja w Olandii w Prusimiu
Agnieszka Jaworska – Cukiernia Beza w Poznaniu
Kajetan Świokła – restauracja Dworu Skrzynki w Skrzynkach

Wydarzenie poprowadzą : Katarzyna Bosacka – dziennikarka i Jan Babczyszyn – Dyrektor Instytutu Skrzynki

W trakcie kolacji odbędzie też licytacja książek i butelek z dedykacjami, między innymi Katarzyny Bosackiej, Roberta Makłowicza i Ewy Wachowicz

Gośćmi honorowymi kolacji będą Ewa i Piotr Michalscy.

Bilety w cenie 500 złotych od osoby można zamawiać e-mailowo: jan.babczyszyn@instytutskrzynki.pl.

Możliwe jest też bezpośrednie wsparcie finansowe poprzez wpłatę na rachunek : Fundacja Instytutu Skrzynki, BNP PARIBAS:  08 1600 1404 1732 6037 6000 0004 z dopiskiem wsparcie dla E.P. Michalskich.

Plakat kolacji charytatywnej




Ostrzeżenie hydrologiczne nr 151 – gwałtowne wzrosty stanów wody

Nazwa biura prognoz hydrologicznych: Biuro Prognoz Hydrologicznych we Wrocławiu, Wydział Prognoz i Opracowań Hydrologicznych w Poznaniu
Ostrzeżenie hydrologiczne Nr: 151
Zjawisko: gwałtowne wzrosty stanów wody
Stopień: 1
Ważność: od godz. 08:53 dnia 19.08.2024 do godz. 20:00 dnia 19.08.2024
Obszar: Warta górna od Widawki do Zb. Jeziorsko, Ner, Warta środkowa od Zb. Jeziorsko do Rgilewki, Warta środkowa od Rgilewki do Prosny, Rgilewka, Kiełbaska, Powa, Bawół, Wrześnica, Warta środkowa od Prosny do Wełny, Kanał Mosiński, Wełna, Warta środkowa od Wełny do Noteci, Prosna górna, Niesób, Łużyca, Prosna środkowa, Ołobok, Swędrnia, Prosna dolna, Noteć górna (kujawsko-pomorskie, wielkopolskie)
Przebieg: W związku z prognozowanymi intensywnymi opadami deszczu oraz opadami deszczu o charakterze burzowym, na mniejszych rzekach oraz w zlewniach zurbanizowanych mogą wystąpić gwałtowne wzrosty stanów wody i lokalne podtopienia. W zlewniach kontrolowanych, w przypadku wystąpienia szczególnie intensywnych opadów, istnieje możliwość przekroczenia stanów ostrzegawczych, a krótkotrwale także alarmowych.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 80%




I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości lokalowej nr 4 przy ul. Młynarskiej 13 w Kaliszu

BURMISTRZ MIASTA I GMINY PLESZEW

Ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości lokalowej nr 4 dla której prowadzona jest księga wieczysta nr KZ1A/00008268/0, położonej w Kaliszu przy ul. Młynarska 13, na działce oznaczonej nr 13 o pow. 611 m2, księga wieczysta nieruchomości gruntowej nr KZ1A/00008246/0. Dział III „Prawa, roszczenia i ograniczenia” i IV „Hipoteka” księgi wieczystej nieruchomości lokalowej wolne od wpisów.

Zgodnie z uchwałą nr XIV/215/2019 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 26 września 2019 r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego opracowanego dla miasta Kalisza, działka położona jest w obszarze terenów zabudowy śródmiejskiej A-MS.

Lokal mieszkalny nr 4 położony jest na I piętrze budynku wielorodzinnego, w skład którego wchodzą trzy pokoje, kuchnia, korytarz i łazienka o łącznej pow. użytkowej 77,50 m². Do lokalu przynależy udział w gruncie i częściach wspólnych nieruchomości wynoszący 1/4. Lokal wymaga remontu.

Przetarg odbędzie się 23 września 2024 r. o godz. 1000 w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie, pokój Nr 301 (poddasze), cena wywoławcza 232.500,00 zł.

Powyższa nieruchomość zwolniona jest z podatku VAT.

Uczestnicy przetargu zobowiązani są do wpłacenia wadium w wysokości 20% ceny wywoławczej tj. 46.500,00 zł wyłącznie przelewem, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pleszew w Banku Spółdzielczym w Pleszewie nr 26 8407 0003 0007 1000 2000 0374, w nieprzekraczalnym terminie do 19 września 2024 r. Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie okazanie w dniu przetargu do godz. 9.45 dowodu wpłaty wadium.

Wadium przepada, jeżeli wyłoniony w przetargu nabywca uchyli się od zawarcia umowy.

Oferentom, którzy przetargu nie wygrali, wadium zwraca się w terminie nie później niż 3 dni od odwołania, zamknięcia przetargu. Natomiast wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne. Osoby prawne uczestniczące w przetargu obowiązane są przedłożyć aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa i dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot, a osoby fizyczne – dowód tożsamości i stosowne pełnomocnictwa. Dopuszcza się do udziału w przetargu pełnomocników. Warunkiem uczestnictwa w przetargu pełnomocnika jest okazanie w dniu przetargu stosownego pełnomocnictwa. W przypadku małżonków, do dokonywania czynności w przetargu konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka.

Powyższe nie ma zastosowania w przypadku rozdzielności majątkowej małżonków.

Regulamin przetargu określać będzie wysokość kwot postąpienia oraz skutki uchylenia się od zawarcia umowy przez osobę, która przetarg wygra.

Cudzoziemiec biorący udział w przetargu winien spełniać warunki zawarte w ustawie z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2278),  na dowód czego zobowiązany jest złożyć odpowiednie dokumenty do 16 września 2024 r.

Z warunkami przetargu można zapoznać się w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie, Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (pok. nr 301 i 302, tel. 62-7428-345 i 346; e-mail: gp@pleszew.pl ).

Oględziny lokalu będą możliwe w dniu 12 września br. w godzinach od 10.00 do 10.30.

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zastrzega sobie prawo odstąpienia lub unieważnienia przetargu z uzasadnionej przyczyny.

Ogłoszenie zamieszczono na stronach internetowych bip.pleszew.plpleszew.pl (zakładka biznes).

Pleszew, dnia 19 sierpnia 2024 r.




Raport dotyczący chorób zakaźnych zwierząt na terenie województwa wielkopolskiego

RAPORT NR 33

DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z WYSTĄPIENIEM CHORÓB ZAKAŹNYCH ZWIERZĄT NA TERENIE WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO ZA OKRES OD 10.08.2024 DO 16.08.2024

Pobierz plik [PDF]




Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 82 – silny deszcz z burzami

Nazwa biura: IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych – Wydział w Poznaniu
Zjawisko/stopień zagrożenia: Silny deszcz z burzami/ 3
Obszar: województwo wielkopolskie powiat pleszewski
Ważność: od godz. 20:30 dnia 18.08.2024 do godz. 18:00 dnia 19.08.2024
Przebieg: Prognozowane są opady deszczu o natężeniu umiarkowanym i silnym. Wysokość opadu od 80 mm do 90 mm, punktowo do 100 mm. Opadom towarzyszyć będą burze z porywami wiatru do 80 km/h, możliwy grad.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%): 80%Pełna treść komunikatu – POBIERZ [pdf]




Cyrk Astoria w Pleszewie!

Cyrk Astoria powraca! W nowym familijnym programie z udziałem międzynarodowej obsady artystycznej, czekać będzie na Was 100 minut zabawy: gimnastyka napowietrzna, młoda mistrzyni żonglerki, hula-hop, dwóch klaunów, wirujące sześciany, brawurowe ewolucje na luźnej linie poziomej, wirtuoz diabolo i wiele innych atrakcji.

Nie zabraknie także wizytówki cyrku, czyli profesjonalnej interakcji z publicznością, która dla Wielu jest niezapomnianym przeżyciem. Dla dzieci zdjęcia z postaciami z bajek. Dobra zabawa gwarantowana
UWAGA: W cyrku nie ma zwierząt!

Występ odbędzie się w Pleszewie przy ul. Niesiołowskiego – ogród Jordanowski, 21 sierpnia o godzinie 17:00. Więcej informacji oraz ceny biletów znajdują się na stronie internetowej www.cyrkastoria.com

Istnieje możliwość rezerwacji miejsc w loży poprzez wiadomość  na Facebooku lub na e-mail cyrkastoria.cyrkastoria@gmail.com




Poznaj tegorocznych starostów i asystentów dożynek

Romana Kasprzyk – starościna dożynek

Jest rodowitą kuczkowianką. Ma 43 lata. To absolwentka Zespołu Szkół Technicznych w Pleszewie. Z wykształcenia jest technikiem handlowcem. Teraz spełnia się zawodowo w gospodarstwie rolnym, które od ponad 20-lat prowadzi z mężem Przemysławem. Zajmują się przede wszystkim chowem 80 sztuk bydła opasowego. Uprawiają także 42 ha ziemi – własnej i dzierżawionej. Główne uprawy to zboża, kukurydza, ale i ziemniaki oraz warzywa sezonowe. Pani Romana jest członkiem Rady Sołeckiej w Kuczkowie oraz udziela się w Kole Gospodyń Wiejskich. Jest matką czworga dzieci. Dwójka z nich -Kacper i Weronika są już dorośli, Martyna ma lat 13, a Hanna – 5. Najstarsi pomagają rodzicom w gospodarstwie. Wolne chwile Pani Romana lubi spędzać z dziećmi.

Tomasz Olech – starosta dożynek

To 48-letni mieszkaniec Borucina. Z wykształcenia jest rolnikiem, ukończył technikum w Marszewie. Prowadzi wraz z żoną Bogusławą gospodarstwo rolne odziedziczone po rodzicach o powierzchni 150 ha własnych i w dzierżawie. Obecnie jest nastawione na produkcję roślinną, przede wszystkim uprawę zbóż oraz kukurydzy i ziemniaków. Pan Tomasz posiada duży park maszynowy, dzięki czemu świadczy także usługi innym rolnikom. Pełni funkcję członka Rady Sołeckiej w Borucinie. Jest ojcem piątki dzieci, które pomagają w gospodarstwie. Trójka z nich – Andrzej, Aleksandra i Paweł są już dorośli. Natalia ma lat 15, a najmłodsza Oliwia – 13. W czasie wolnym Pan Tomasz wsiada na rower, lubi odpoczywać także przed telewizorem.

Magdalena Płończak – asystentka starościny dożynek

Ma 28 lat i pochodzi z gminy Kotlin. Do Krzywosądowa przeprowadziła się po ślubie, gdzie z mężem Łukaszem prowadzą gospodarstwo rolne przejęte po ojcu męża. Uprawiają 45 ha ziemi własnej i dzierżawionej. Specjalizują się w uprawie ziemniaków jadalnych, ale jest też kukurydza. Hodują ok. 100 sztuk bydła opasowego. Gospodarstwo posiada nowoczesny park maszynowy, co znacznie ułatwia pracę. Z wykształcenia Pani Magdalena jest magistrem edukacji elementarnej z arteterapią i zawodowo pracuje jako nauczyciel w przedszkolu w Korytnicy. Jest też na drugim roku studiów na kierunku diagnoza, rewalidacja oraz terapia pedagogiczna. Ma dwoje dzieci: 6-letnią Wiktorię i 5-letniego Adama i to im właśnie poświęca swój wolny czas.

Marcin Mróz – asystent starosty dożynek

To 41-letni rolnik z Jankowa, choć z wykształcenia jest rzeźnikiem. Gospodarstwo rolne przejął w 2005 r. po swoich rodzicach. Prowadzi je wraz z żona Honoratą. Na ok. 60 ha uprawiane są zboża, buraki cukrowe i kukurydza. Pan Marcin hoduje także bydło opasowe (ok. 60 sztuk). Ma dwoje dzieci: 17-letnią Julię i 12-letniego Artura. Czas wolny, którego pozostaje niewiele po pracy w rolnictwie, najchętniej spędza z rodziną.




Informacja dot. projektu pn. „Rozwój komunikacji autobusowej na terenie Miasta i Gminy Pleszew oraz Gminy Dobrzyca”

W związku z realizacją projektu pn. „Rozwój komunikacji autobusowej na terenie Miasta i Gminy Pleszew oraz Gminy Dobrzyca” informujemy, że zgodnie z „Umową o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.05-IW.02-0034/23”, Miasto i Gmina Pleszew informuje, że:

W przypadku możliwości zaistnienia „potencjalnych poważnych nieprawidłowości”, istnieje możliwość ich zgłoszenia pod następującym adresem email: dszwedziak@pleszew.pl




Wakacje nie dla pleszewskich szkół

Czas wakacji w szkołach to odpoczynek dla uczniów ale nie dla placówek. Wolny czas wykorzystywany jest do przeprowadzenia dużych i małych remontów. Aby dobrze przygotować się na powrót uczniów, pleszewskie placówki pracują bez przerwy. Jakie duże inwestycje wykonano?

Duże inwestycje w placówkach oświatowych najczęściej prowadzone są w okresie wakacji, gdy uczniowie wypoczywają, a korytarze są puste. Tak też jest w tym roku. W dwóch szkołach odbywają się duże remonty poprawiające zarówno bezpieczeństwo jak i funkcjonalność – tłumaczy Arkadiusz Ptak, burmistrz MiG Pleszew.

Jeden z największych remontów odbywa się w Zespole Szkół Publicznych w Kowalewie. To duża inwestycja obejmująca modernizację instalacji wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania oraz instalacji sanitarnej. Budynek szkoły pochodzi z lat 70-tych, dlatego konieczna była już wymiana instalacji. W ramach inwestycji wyremontowane będą także toalety. W pierwszym etapie na parterze, a docelowo w całej szkole – opowiada Elwira Łucka, dyrektor ZSP w Kowalewie. Koszt modernizacji instalacji to niemal 600 tys. zł.

Bardzo ważna dla bezpieczeństwa dzieci i nauczycieli oraz pracowników jest inwestycja prowadzona w Zespole Szkół Publicznych nr 1 w Pleszewie. Chodzi o modernizację instalacji hydrantowej, by dostosować budynek pod względem bezpieczeństwa pożarowego. Po tych remontach rozpocznie się malowanie sal oraz kuchni, która również przechodzi metamorfozę. Odświeżymy także korytarz i wejście do szkoły – informuje Małgorzata Rembiasz, wicedyrektor pleszewskiej Jedynki. Koszt inwestycji to ok. 280 tysięcy złotych.

Wszystkie szkoły będą gotowe na powrót uczniów na początku września.

Remont toalet w ZSP w Kowalewie.

Czerwona skrzynka z gaśnicą i instalacja przeciwpożarowa.




Komunikat kąpieliskowy nr 36/2024

Sprawdź jakość wody w okolicznych jeziorach i zalewach

Komunikat kąpieliskowy nr 36/2024 – POBIERZ [pdf]




Urząd zatrudni osobę od zamówień publicznych

Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie przyjmie osobę do pracy przy zamówieniach publicznych. Nabór kończy się 21 sierpnia 2024 r. Dokumenty należy składać w sekretariacie burmistrza lub przesyłać pocztą na adres urzędu.

Oferta pracy dotyczy osób, które chciałyby zająć się prowadzeniem postępowań w sprawie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie. Do głównych obowiązków osoby na tym stanowisku należy m.in.:
− przygotowywanie projektów zarządzeń lub pism w sprawie powołania komisji
przetargowych,
− uczestniczenie w pracach komisji przetargowych,
− pomoc w wyborze trybu udzielenia zamówienia publicznego,
− prowadzenie dokumentacji postępowania (w tym sporządzenie protokołu),
− przygotowywanie projektów specyfikacji istotnych warunków zamówienia na
podstawie informacji i materiałów uzyskanych z komórek organizacyjnych
UMiG,
− przygotowywanie i zamieszczanie ogłoszeń wymaganych przepisami prawa,
− zamieszczanie informacji i dokumentów związanych z postępowaniem o
udzielenie zamówienia w Biuletynie Informacji Publicznej UMiG,
− przygotowywanie projektów wyjaśnień treści SIWZ w zakresie spraw
proceduralnych;
− sprawdzanie pod względem formalno – prawnym ofert złożonych w postępowaniu,
− przygotowywanie umów w sprawach zamówień publicznych,
a także przygotowywanie zbiorczych informacji i sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych, udzielanie porad komórkom organizacyjnym UMiG w zakresie udzielania zamówień publicznych oraz realizacji umów zawartych w wyniku przeprowadzonego postępowania o zamówienie publiczne, prowadzenia rejestru zamówień publicznych UMiG, przygotowywanie planu zamówień publicznych UMiG na podstawie planów przedstawianych przez komórki organizacyjne oraz zmian tego planu.

Niezbędne wymagania to co najmniej średnie lub wyższe wykształcenie, posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy, najlepiej w administracji publicznej, obywatelstwo polskie lub posiadanie obywatelstwa innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, umiejętność obsługi komputera i podstawowych programów komputerowych Word, Excel.

Szczegóły oferty dostępne są TUTAJ. Nabór trwa do 21 sierpnia 2024 r. Wymagane dokumenty należy składać w sekretariacie burmistrza w ratuszu lub przesłać pocztą na adres urzędu.