Panie świętowały z Krystyną Prońko

Dzień Kobiet w Pleszewie zawsze obchodzony jest muzycznie. Tym razem gwiazdą dnia była utalentowana polska artystka – Krystyna Prońko. Hala Sportowa wypełniła się dźwiękami piosenek, takich jak: „Jesteś lekiem na całe zło”, czy „Małe tęsknoty”.

Muzyczne świętowanie Dnia Kobiet w Pleszewie to już wieloletnia tradycja. Co roku do miasta przyjeżdżają gwiazdy sceny muzycznej z różnych okresów. Podczas ostatnich koncertów można było podziwiać muzyczne umiejętności Sławka Uniatowskiego, Eleni, Ireny Santor, zespołu VOX czy Urszuli. Tegoroczny wieczór w przeddzień święta kobiet umiliła natomiast Krystyna Prońko –  utalentowana polska piosenkarka i wokalistka jazzowa, kompozytorka, wydawca i pedagog muzyczny.

W Hali Widowiskowo-Sportowej zebrało się kilkaset kobiet, ale nie tylko, bo na sali znaleźli się również panowie. Nie zabrakło upominków, bo jak co roku z życzeniami dla pań i symbolicznymi kwiatkami wyszedł burmistrz Arkadiusz Ptak oraz jego zastępca Andrzej Jędruszek. Krystyna Prońko na scenie pojawiła się z całym zespołem racząc publiczność dobrą muzyką. Wśród wielu utworów pojawiły się te najbardziej znane, jak: „Małe tęsknoty” i „Jesteś lekiem na całe zło”. Za występ podziękował artystce burmistrz jednocześnie przekazując życzenia wszystkim paniom z okazji ich święta.




Ogłoszenie – I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej położonej w Kowalewie

BURMISTRZ MIASTA I GMINY PLESZEW

Ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki niezabudowanej położonej w Kowalewie, będącej własnością Miasta i Gminy Pleszew.

Przedmiotem sprzedaży jest działka nr 8/3 o pow. 0,4016 ha zapisana w KW nr KZ1P/00008780/0.

Opis nieruchomości: przedmiotowa działka ma kształt czworokątny, wydłużony. Teren jest niezabudowany, nieutwardzony, nieogrodzony i niezagospodarowany. Wjazd na działkę urządzony. W ewidencji gruntów działka w klasyfikacji RIVb – grunty orne.

Zgodnie z aktualnie obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Szosa Jarocińska” dla części wsi Kowalew i Korzkwy, gmina Pleszew, zatwierdzonym uchwałą nr XXXI/356/2018 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 12 kwietnia 2018 r., opublikowanym w Dz. Urzęd. Woj. Wielkopolskiego z dnia 20 kwietnia 2018 r., poz. 3590 przedmiotowa działka przeznaczona jest na tereny obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej, ozn. na rys. planu symb. 1P/U.

Zobowiązuje się Kupującego do zabudowania nieruchomości obiektem przemysłowym o pow. ok. 1500m² w okresie maksymalnie 3 lat od daty nabycia prawa własności nieruchomości. Sprzedaż nastąpi z zastrzeżeniem, zgodnie z przepisem art. 593 kodeksu cywilnego na rzecz Miasta i Gminy Pleszew prawa odkupu nieruchomości w razie nie wykonania opisanego wyżej zobowiązania Kupującego, a także z zastrzeżeniem, na podstawie art.16 i art. 17 ustawy o księgach wieczystych i hipotece ujawnienia prawa odkupu w księdze wieczystej nieruchomości.

Działy: III “prawa, roszczenia i ograniczenia” oraz IV “hipoteka” księgi wieczystej nr: KZ1P/00008780/0 – wolne od obciążeń.

Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie, Rynek 1 (w pokoju 301; III p.), w dniu 11 kwietnia 2025 r. (piątek) o godz.: 10/00.

CENA WYWOŁAWCZA brutto: 395.174,40 zł
słownie: trzysta dziewięćdziesiąt pięć tysięcy sto siedemdziesiąt cztery złote 40/100
(powyższa kwota zawiera 23% podatek VAT).

Zgodnie z art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zmianami), cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Uczestnicy przetargu zobowiązani są do wpłacenia wadium w wysokości 20% ceny wywoławczej brutto tj.: 79.034,88 zł wyłącznie przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy Pleszew w Banku Spółdzielczym w Pleszewie nr 26 8407 0003 0007 1000 2000 0374 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 7 kwietnia 2025 r. Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie okazanie w dniu przetargu dowodu wpłaty wadium do godz. 9/45.

Wadium przepada jeżeli wyłoniony w przetargu nabywca uchyli się od zawarcia umowy.

Oferentom, którzy przetargu nie wygrali wadium zwraca się w terminie nie później niż 3 dni  od odwołania, zamknięcia przetargu. Natomiast wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne. Osoby prawne uczestniczące w przetargu obowiązane są przedłożyć aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa i dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot, a osoby fizyczne – dowód tożsamości i stosowne pełnomocnictwa. Dopuszcza się do udziału w przetargu pełnomocników. Warunkiem uczestnictwa w przetargu pełnomocnika jest okazanie w dniu przetargu stosownego pełnomocnictwa. W przypadku małżonków, do dokonywania czynności w przetargu konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka.

Powyższe nie ma zastosowania w przypadku rozdzielności majątkowej małżonków.

Cudzoziemiec biorący udział w przetargu winien spełniać warunki zawarte w ustawie z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2278), na dowód czego zobowiązany jest złożyć odpowiednie dokumenty do 4.04.2025 r.

Z warunkami przetargu można zapoznać się w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie, Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (pok. nr 301 i 302, tel. 62-7428-346 i 347; e`mail: gp@pleszew.pl ).

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zastrzega sobie prawo odstąpienia lub unieważnienia przetargu z uzasadnionej przyczyny.

Ogłoszenie zamieszczono na stronach internetowych Urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

Pleszew, dnia 7.04.2025 r.




Ogłoszenie o naborze wniosków nr FEWP.09.02-IZ.00-019/25

Zestawienie logotypów FE, RP, UE i HERBU Samorządu Województwa Wielkopolskiego

Informacje do ogłoszenia o naborze

Wprowadzenie

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA

NABÓR nr FEWP.09.02-IZ.00-019/25 w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” na projekty z zakresu Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Priorytet 09: Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (EFS+)
Działanie 09.02: Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach rozwoju lokalnego
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027

Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” z dniem 10.03.2025 r. ogłasza nabór nr FEWP.09.02-IZ.00-019/25 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027 którego Instytucją Zarządzającą jest Zarząd Województwa Wielkopolskiego.

Data ogłoszenia 10.03.2025 r.
Data rozpoczęcia naboru 24.03.2025 r.
Data zakończenia naboru 07.04.2025 r.

Informacje o naborze

Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać w formie elektronicznej poprzez Lokalny System Informatyczny do obsługi Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027 (LSI 2021+) dostępny na stronie internetowej https://lsi2021.wielkopolskie.pl od dnia 24.03.2025 r. od godziny 00.00 do dnia 07.04.2025 r. do godziny 23:59:59.   Przygotowanie wniosków w systemie LSI 2021+ będzie możliwe od momentu ogłoszenia naboru.
Wniosek uznaje się za złożony jeśli został wysłany w okresie trwania naboru, nie został wycofany oraz został podpisany w LSI 2021 + w nieprzekraczalnym terminie do 5 dni od dnia zakończenia naboru (kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym potwierdzonym profilem zaufanym osoby/osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu aplikującego o dofinansowanie, w przypadku projektów partnerskich konieczność złożenia podpisów dotyczy również wszystkich partnerów). Niezależnie od tego czy Wnioskodawca chce podpisać wniosek profilem zaufanym czy podpisem kwalifikowanym, konieczne jest zarejestrowanie konta na stronie profilu zaufanego https://pz.gov.pl/.
Na co i kto może składać wnioski
Kto może składać wnioski? O dofinansowanie projektu mogą się ubiegać:

·        Jednostki sektora finansów publicznych i ich jednostki,

·        Organizacje pozarządowe,

·        Instytucje nauki i edukacji,

·        Związki wyznaniowe.

Na co można otrzymać dofinansowanie? W ramach naboru można realizować następujące typy/formy wsparcia:

a) rozwój kompetencji, umiejętności, uzdolnień i zainteresowań uczniów poza edukacją formalną (Typ projektu 4. Edukacja pozaformalna);

Finanse
Ogółem: 2 227 118,25 PLN

– w tym wsparcie finansowe EFS+: 1 781 694,60 PLN,
– w tym krajowe wsparcie finansowe z budżetu państwa: 334 067,73 PLN
– w tym wkład własny: 111 355,92 PLN 

Całkowita wartość złożonego wniosku o dofinansowanie nie może przekroczyć równowartości 200 000,00 EUR tj. 826 160,00 PLN.

Niezbędne dokumenty
  1. Regulamin naboru wniosków o wsparcie nr FEWP.09.02-IZ.00-019/25.
  2. Wzór umowy o dofinansowanie projektu w ramach FEW.
  3. Wymagania dotyczące standardu oraz cen rynkowych najczęściej finansowanych, w ramach danej grupy projektów, towarów lub usług dla Działania 09.02 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach rozwoju lokalnego.
  4. Wykaz kategorii wydatków dla Działania 09.02  Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach rozwoju lokalnego
  5. Procedury oceny i wyboru operacji LGD Stowarzyszenia „Wspólnie dla Przyszłości”

Materiały pomocnicze:

  1. Standard minimum realizacji zasady równości kobiet i mężczyzn w ramach projektów współfinansowanych z EFS+.
  2. Załącznik III Wytycznych KE dotyczących zapewnienia poszanowania KPP UE.
  3. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych dla wszystkich osób zaangażowanych w projekty.
  4. Wzór umowy o partnerstwie (podpis elektroniczny) – projekt nierozliczany wnioskami częściowymi.
  5. Wzór umowy o partnerstwie (podpis elektroniczny) – projekt rozliczany wnioskami częściowymi
  6. Wzór weksla i deklaracji wekslowej.
  7. Wzór weksla i deklaracji wekslowej wraz z oświadczeniem współmałżonka.
  8. Podstawowe informacje dotyczące uzyskiwania kwalifikacji.
  9. Wyjaśnienia dot. zatrudniania nauczycieli w projektach EFS+ (styczeń 2024 r.).
  10. Uniwersalne projektowanie.
  11. Model Dostępnej Szkoły.
  12. Przykładowe wskaźniki i dokumenty dot. rozliczenia kwot ryczałtowych.
  13. Wzór karty wyjazdu.
  14. Wzór protokołu.
  15. Wzór listy obecności oraz zajęć dodatkowych.
  16. LGD diagram przejść statusów LSI2021+.
  17. Dokumenty potwierdzające kwalifikowalność uczestników projektu.
  18. Klauzula informacyjna dla Wnioskodawców.
Inne ważne informacje
Pytania prosimy kierować do Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” – biuro: Czermin 47, 63-304 Czermin czynne w poniedziałki (7:30-17:00), wtorki, środy, czwartki (7:30-15:30) oraz piątki (7:30-14:00), e-mail: swdp@pleszew.pl, telefon: 62 7416 891, 62 7416 892

Wsparcie techniczne w zakresie obsługi Systemu LSI2021+ udzielane jest poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie https://lsi2021.wielkopolskie.pl (menu „Kontakt”).




Ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2025/RDG

Logotypy: Fundusze Europejskie, Rzeczpospolita Polska, Dofinansowane przez Unię Europejską, Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW

Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” ogłasza nabór wniosków w ramach  interwencji I 13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym rozwoju biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (rozwój DG)

NR OGŁOSZENIA: 1/2025/RDG

  1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:

Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości”

  1. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy

Zarząd Województwa Wielkopolskiego

  1. Przedmiot naboru wniosków o wsparcie 

Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym rozwoju biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (rozwój DG).

  • Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach;
  • Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia 30 czerwca 2029 r.;
  • W przypadku gdy operacja jest inwestycją trwale związaną z nieruchomością, pomoc przyznaje się, jeżeli jest realizowana:
  • na obszarze objętym LSR;
  • na nieruchomości będącej własnością wnioskodawcy lub do której wnioskodawca posiada tytuł prawny do dysponowania na cele określone we wniosku o przyznanie pomocy przez okres ubiegania się o przyznanie pomocy na operację, okres realizacji operacji oraz okres związania z celem.
  • Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:

Cel II: Aktywizacja, integracja, wsparcie aktywności oraz przedsiębiorczości mieszkańców obszaru LGD SWDP

Przedsięwzięcie II.2:  Wsparcie przedsiębiorczości (rozwój DG)

Wskaźnik rezultatu: Rozwój gospodarki wiejskiej: liczba przedsiębiorstw rolnych, w tym przedsiębiorstw zajmujących się biogospodarką, rozwiniętych dzięki wsparciu w ramach WPR (R.39)

Wskaźnik produktu: Liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju istniejącego przedsiębiorstwa

  1. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie

O pomoc ubiegać się mogą przedsiębiorcy (mikro i małe przedsiębiorstwa), posiadający numer EP.

  1. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie

Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 24.03.2025 r. do dnia 07.04.2025 r.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), dostępnego pod adresem https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.

Nabór w systemie teleinformatycznym ARiMR (CSOB) widnieje pod numerem 392689

  1. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:

Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy. Pomoc przyznawana jest w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych.

Limit środków w naborze: 488 132,53 EUR

Poziom wsparcia wynosi do 65% kosztów kwalifikowalnych operacji.

Minimalna kwota wsparcia wynosi: 50 000,00 zł

Maksymalna kwota wsparcia wynosi: 500 000,00 zł

  1. Szczegółowe warunki przyznania pomocy:

W ramach interwencji I 13.1 -LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym rozwoju biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności (rozwój DG), objętej niniejszym ogłoszeniem, szczegółowe warunki przyznania  pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy” opublikowany na stronie Stowarzyszenia „Wspólnie dla Przyszłości”, www.lgd.pleszew.pl.

  1. Dane do kontaktu:
  • Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” ul. Rynek 1, 63-300 Pleszew
  • Biuro Stowarzyszenia: Czermin 47, 63-304 Czermin
  • strona internetowa: lgd.pleszew.pl
  • mail: swdp@pleszew.pl
  • 62 7416 981 lub 62 7416 982



Ogłoszenie o naborze członków Komitetu Rewitalizacji

Zgodnie z uchwałą nr VIII/90/2024 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Miasta i Gminy Pleszew, Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew ogłasza nabór na członków Komitetu Rewitalizacji, o których mowa w § 3 Regulaminu określający zasady wyznaczania składu oraz zasady działania Komitetu Rewitalizacji, który jest załącznikiem do ww. uchwały. Komitet Rewitalizacji Miasta i Gminy Pleszew, zwany dalej Komitetem, wspiera działania Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew w zakresie rewitalizacji, stanowi forum współpracy i dialogu interesariuszy z organami gminy, a także sprawuje funkcje opiniodawczo-doradcze w sprawach związanych z opracowaniem i wdrażaniem Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Pleszew oraz oceną przebiegu procesu rewitalizacji na obszarze Miasta i Gminy Pleszew.

Zgłoszenie zamiaru przystąpienia do Komitetu Rewitalizacji należy dokonać na formularzu zgłoszeniowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

Nabór kandydatów na członków Komitetu Rewitalizacji prowadzony będzie od 07 marca 2025r. do dnia 28 marca 2025 r.

Wypełniony formularz należy złożyć w jednej z poniższych form:

  • bezpośrednio do sekretariatu Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie, w godzinach pracy urzędu w godzinach pracy urzędu do dnia 28 marca 2025 r.:
  • elektronicznie w formie skanu wypełnionego pliku i podpisanego certyfikatem kwalifikowanym przez Skrzynka EPUAP: /j08cq8m3td/SkrytkaESP lub adres do e- Doręczeń: AE:PL-15723-11746-WWAGR-23 lub na e-mail sekretariat@pleszew.pl z datą wpływu ostateczną na dzień 28 marca 2025 r.
  • drogą korespondencyjną na adres: Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie, w godzinach pracy urzędu z datą wpływu ostateczną na dzień 28 marca 2025 r.

Informacja o wynikach naboru zostanie podana do publicznej wiadomości po zakończeniu naboru na stronie internetowej www.pleszew.pl, oraz w BIP.

Skład Komitetu Rewitalizacji zostanie powołany zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew.

Pliki do pobrania:

Załącznik nr 1: formularz zgłoszeniowy [doc]

Załącznik nr 2 – uchwała nr VIII/90/2024 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 19 grudnia 2024 w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Miasta i Gminy Pleszew – POBIERZ [pdf]




Jubileuszowy rocznik w jubileuszowym ratuszu

W pleszewskim ratuszu zaprezentowano najnowsze wydanie Rocznika Pleszewskiego. Sztandarowe wydawnictwo Muzeum Regionalnego poświęcone jest m.in. najważniejszemu budynkowi w mieście z okazji jubileuszu. Promocji towarzyszył wykład dotyczący historii ratusza.

Rocznik Pleszewski to wydawnictwo Muzeum Regionalnego w Pleszewie, które wyróżnia Pleszew na tle innych miast z Wielkopolski. Ukazuje się nieprzerwanie i obecnie może pochwalić się jubileuszową edycją, bo został wydany po raz 25. W Roczniku znajdują się ciekawe artykuły o naszych sprawach, ludziach i wydarzeniach minionego roku i z czasów historycznych – mówi Adam Staszak, dyrektor Muzeum Regionalnego.

Tegoroczna promocja odbyła się w pleszewskim ratuszu który obchodzi swój jubileusz. Nie bez powodu spotkaliśmy się w ratuszu, ponieważ budynek obchodzi 190-lecie istnienia w tej formie. Stąd też promocję uświetnił ciekawy wykład o pleszewskim ratuszu w okresie zaborów dra Macieja Kowalczyka – relacjonuje Arkadiusz Ptak, burmistrz MiG Pleszew. Artykuł dr. Kowalczyka znajduje się również w najnowszym numerze rocznika tak, jak wiele innych pisanych przez osoby związane z miastem i jego historią. Tradycyjnie na kartach wydawnictwa znajdziemy także kalendarium, czyli najważniejsze wydarzenia 2024 roku, statystyki, czyli MiG Pleszew w liczbach oraz informacje o odznaczonych.

Rocznik Pleszewski 2024 można nabyć w Muzeum Regionalnym w Pleszewie w cenie 30 zł.




Za zasługi dla miasta, powiatu i regionu

Samorządy uhonorowały zacnych pleszewian, którzy swoimi zasługami przyczynili się do znacznego rozwoju miasta i regionu. Honorowe tytuły wręczono podczas oficjalnej gali organizowanej przez Miasto i Gminę Pleszew oraz Powiat Pleszewski. Gratulacjom dla nagrodzonych nie było końca.

Samorząd Miasta i Gminy Pleszew wraz z Powiatem Pleszewskim zorganizował Galę Samorządową 2025, by podkreślić zasługi znanych, lubianych i oddanych pleszewian, którzy swoją pracą, działaniami i zaangażowaniem przyczynili się do rozwoju miasta, gminy, powiatu i całego regionu. Dwa honorowe tytuły przyznał samorząd miejsko-gminny, dwie nagrody samorząd powiatowy. Na gali nagrodzeni zjawili się w towarzystwie swoich rodzin, przyjaciół i współpracowników, by wspólnie świętować sukces.

Uhonorowani tytułem „Zasłużony dla Rozwoju Miasta i Gminy Pleszew” zostali: Ryszard Borkiewicz oraz Paweł Przybył. Pierwszy z nich to nauczyciel, pasjonat, społecznik i podróżnik. Organizator wielu wycieczek dla młodzieży i dorosłych, regionalista, twórca wielu lokalnych inicjatyw, wydarzeń i akcji. Paweł Przybył to lekarz z wieloletnim doświadczeniem. Ordynator oddziału chirurgicznego w Pleszewskim Centrum Medycznym, który przeprowadził pierwszą laparoskopową operację w regionie, współtwórca ośrodka Hipoterapii w Baranówku.

Wśród uhonorowanych Nagrodą Starosty Pleszewskiego im. Artura Szenica znaleźli się: Ryszard Bosacki, znany ginekolog, położnik, dyrektor ds. medycznych Pleszewskiego Centrum Medycznego, za który w swojej wieloletniej działalności przyjął na świat blisko 50 tysięcy noworodków oraz Tomasz Kuberka, który tytuł otrzymał pośmiertnie. W imieniu drugiego nagrodzonego, wieloletniego radnego Rady Miejskiej w Pleszewie, społecznika, lokalnego działacza, zasłużonego w staraniach o utworzenie powiatu statuetkę odebrała żona Ewa Kuberka nie kryjąc wzruszenia i słów podziwu dla działalności męża.

Uroczysta gala była okazją do wspomnień, gratulacji i słów podziękowań dla uhonorowanych. Chętnie czynili to zaproszeni goście, rodzina i przyjaciele zasłużonych. Tytuły nie są przypadkowe, a takie osoby warto nagradzać na różne sposoby, aby kolejne pokolenia pleszewian wiedziały, kto tworzył historię naszego miasta, powiatu i regionu – mówił podczas uroczystości Arkadiusz Ptak, burmistrz Pleszewa. Galę zwieńczył koncert kwartetu smyczkowego.




Flesz PPL numer 4(16)/2024 (PDF)

Flesz PPL numer 4(16)/2024 – POBIERZ [PDF]

Nr 4(16)/2024 (październik, listopad, grudzień 2024 r.)

Na naszych łamach pokazujemy sprawy wielkie i małe – ale równie ważne dla społeczności czy mikrospołeczności. Piszemy o ważnych wydarzeniach, działaniach organizacji pozarządowych, inicjatywach oraz naszej historii. W Flesz PPL znajdziecie też krótkie felietony dotyczące młodzieży, historii, bezpieczeństwa.

Zachęcamy do włączania się w powstawanie kolejnych numerów. Z przyjemnością poinformujemy o ciekawym przedsięwzięciu lub opublikujemy wartościowy materiał historyczny.

Kontakt z redakcją:
Anna Bogacz, tel. 62 74 28 304,
email: abogacz(at)pleszew.pl (w miejsce “(at)” wstaw znak “@”)




Informacja o wynikach przetargu na wydzierżawienie gruntu pod działalność gospodarczą

INFORMACJA

Informacja o wynikach przetargu na wydzierżawienie gruntu pod działalność gospodarczą o pow. 54 m2 (w tym 24 m2 pod ustawienie obiektu handlowego nie związanego z gruntem) na okres 3 lat położonego w Pleszewie przy ul. Piaski 41, stanowiącego część działki nr 2177/1, ark. m. 27, KW KZ1P/00012012/7

W dniu 24 lutego 2025 r. przeprowadzono przetarg ustny nieograniczony  na  wydzierżawienie gruntu pod działalność gospodarczą o pow. 54 m2 (w tym 24 m2 pod ustawienie obiektu handlowego nie związanego z gruntem) na okres 3 lat położonego w Pleszewie przy ul. Piaski 41, stanowiącego część działki nr 2177/1, ark. m. 27,  KW KZ1P/00012012/7.

Wywoławcza stawka miesięczna czynszu – 1328,40 zł
Uzyskana w przetargu wysokość czynszu – 1345,00 zł

Liczba osób dopuszczonych do przetargu – 1
Liczba osób niedopuszczonych do przetargu – 0

W wyznaczonym terminie wadium wpłaciła 1 osoba, która przystąpiła do przetargu.

Dzierżawcą ww. gruntu została: Arni Mazurek Aneta, ul. Ogrodowa 13, 63-300 Pleszew.




Regulamin stron na Facebooku

Regulamin strony na Facebooku „Arkadiusz Ptak” oraz „Izabela Świątek”

  1. Strona jest narzędziem o charakterze promocyjno-informacyjnym.
  2. Strona nie jest oficjalnym kanałem do składania pism, wniosków, skarg, czy inicjowania jakichkolwiek innych działań formalnych związanych z zadaniami burmistrza oraz UMiG w Pleszewie. Wszelkie treści o wskazanym powyżej charakterze oraz ewentualne zgłoszenia należy kierować bezpośrednio do UMiG Pleszew lub za pośrednictwem oficjalnych środków komunikacji przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Do dodawania postów, komentarzy oraz do zakładania nowych wątków na Profilach mają prawo Moderator oraz Użytkownicy na zasadzie dobrowolności.
  4. Treści zamieszczane na Profilach nie są informacjami mającymi wpływ na sytuację prawną bądź faktyczną.
  5. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczanie przez siebie treści na stronie Facebook i Instagram, w tym za dostarczanie treści naruszających prawa osób trzecich, ich dobra osobiste oraz prawa własności intelektualnej. Publikowane treści stają się wiadomościami publicznymi z wszelkimi tego prawnymi konsekwencjami ich publikacji.
  6. Dbając o kulturę dyskusji oraz formę komunikacji na stronie, Administratorzy i Redaktorzy mogą usunąć wpisy i komentarze internautów naruszające zasady etyczne w tym:
    – treści powszechnie odbierane jako obraźliwe czy też naruszające normy dobrego wychowania,
    – wulgarne (w tym także te z „wykropkowanymi” częściowo wulgaryzmami),
    – nawołujące do nienawiści,
    – rasistowskie, antysemickie, homofobiczne itp.,
    – mające charakter reklamy, promocji lub kampanii,
    – zawierające chronione prawem dane osobowe,
    – naruszające godność osobistą oraz prawa osób trzecich,
    – stanowiące próbę oszustwa,
    – nie mają charakteru merytorycznego bądź zamieszczane wielokrotnie,
    – dane nieprawdziwe lub przeinaczone, celowo wprowadzające w błąd, szokujące i budzące kontrowersje,
    – informacje sfabrykowane i sprzeczne oraz przedstawiające fakty selektywnie bądź w nieodpowiednim kontekście, skutkiem czego odbiorca może być wprowadzony w błąd lub niezwiązanych z głównym celem strony Facebook i Instagram,
    – publikowane przez tzw. fake konta.
  7. Administratorzy i Redaktorzy mogą usunąć wpisy lub komentarze internautów, które nie odnoszą się do komentowanej publikacji (spam).
  8. Administratorzy mogą zablokować osoby, które dopuszczają się publikowania wpisów i komentarzy wymienionych w punktach 6. i 7.
  9. Administrator strony Facebook i Instagram może zablokować Użytkownika w przypadku, gdy:
    – narusza on postanowienia niniejszego Regulaminu;
    – nazwa Użytkownika jest niezgodna z prawem lub dobrymi obyczajami;
    – istnieje duże prawdopodobieństwo, że konto, z którego dokonywany jest wpis, jest fikcyjne lub fałszywe, gdy jego użytkownik podszywa się pod inną osobę, organizację lub kogoś.
  10. Zablokowanie użytkownika może mieć charakter tymczasowy lub trwały, w zależności od rodzaju i powagi naruszenia.
  11. W przypadku wątpliwości lub błędów związanych z nałożoną blokadą, użytkownik ma prawo zwrócić się do Administratora strony Facebook i Instagram z prośbą o ponowne rozpatrzenie decyzji.
  12. Strona nie stanowi oficjalnej drogi komunikacji z Burmistrzem MiG Pleszew oraz z Urzędem Miasta i Gminy w Pleszewie.
  13. Z uwagi na dużą liczbę nadsyłanych wiadomości, Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zastrzega, że część z nich może pozostać bez odpowiedzi.

Regulamin stron Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie

  1. Strona jest narzędziem o charakterze promocyjno-informacyjnym.
  2. Strony i kanały w mediach społecznościowych należące do Urzędu Miasta Kalisza są miejscami dającym internautom możliwość komentowania, dyskusji i wymiany opinii pod wszystkimi pojawiającymi się wpisami.
  3. Strona nie jest oficjalnym kanałem do składania pism, wniosków, skarg, czy inicjowania jakichkolwiek innych działań formalnych związanych z zadaniami UMiG w Pleszewie. Wszelkie treści o wskazanym powyżej charakterze oraz ewentualne zgłoszenia należy kierować bezpośrednio do UMiG Pleszew lub za pośrednictwem oficjalnych środków komunikacji przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
  4. Do dodawania postów, komentarzy oraz do zakładania nowych wątków na Profilach mają prawo Moderator oraz Użytkownicy na zasadzie dobrowolności.
  5. Treści zamieszczane na Profilach nie są informacjami mającymi wpływ na sytuację prawną bądź faktyczną.
  6. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczanie przez siebie treści na stronie Facebook i Instagram, w tym za dostarczanie treści naruszających prawa osób trzecich, ich dobra osobiste oraz prawa własności intelektualnej. Publikowane treści stają się wiadomościami publicznymi z wszelkimi tego prawnymi konsekwencjami ich publikacji.
  7. Dbając o kulturę dyskusji oraz formę komunikacji na stronie, Administratorzy i Redaktorzy mogą usunąć wpisy i komentarze internautów naruszające zasady etyczne w tym:
    – treści powszechnie odbierane jako obraźliwe czy też naruszające normy dobrego wychowania,
    – wulgarne (w tym także te z „wykropkowanymi” częściowo wulgaryzmami),
    – nawołujące do nienawiści,
    – rasistowskie, antysemickie, homofobiczne itp.,
    – mające charakter reklamy, promocji lub kampanii,
    – zawierające dane osobowe,
    – naruszające godność osobistą oraz prawa osób trzecich,
    – stanowiące próbę oszustwa,
    – nie mają charakteru merytorycznego bądź zamieszczane wielokrotnie,
    – dane nieprawdziwe lub przeinaczone, celowo wprowadzające w błąd, szokujące i budzące kontrowersje,
    – informacje sfabrykowane i sprzeczne, oraz przedstawiające fakty selektywnie bądź w nieodpowiednim kontekście, skutkiem czego odbiorca może być wprowadzony w błąd lub niezwiązanych z głównym celem strony Facebook i Instagram.
    – publikowane przez tzw. fake konta.
  8. Administratorzy i Redaktorzy mogą usunąć wpisy lub komentarze internautów, które nie odnoszą się do komentowanej publikacji (spam).
  9. Administratorzy mogą zablokować osoby, które dopuszczają się publikowania wpisów i komentarzy wymienionych w punktach 7. i 8.
  10. Administrator strony Facebook i Instagram może zablokować Użytkownika w przypadku, gdy:
    – narusza on postanowienia niniejszego Regulaminu;
    – nazwa Użytkownika jest niezgodna z prawem lub dobrymi obyczajami;
    – istnieje duże prawdopodobieństwo, że konto, z którego dokonywany jest wpis, jest fikcyjne lub fałszywe, gdy jego użytkownik podszywa się pod inną osobę, organizację lub kogoś.
  11. Zablokowanie użytkownika może mieć charakter tymczasowy lub trwały, w zależności od rodzaju i powagi naruszenia.
  12. W przypadku wątpliwości lub błędów związanych z nałożoną blokadą, użytkownik ma prawo zwrócić się do Administratora strony Facebook i Instagram z prośbą o ponowne rozpatrzenie decyzji.
  13. Strona nie stanowi oficjalnej drogi komunikacji z Urzędem Miasta i Gminy w Pleszewie.



Flesz PPL – luty 2025




Najmłodsi karatecy z medalami w Legnicy

Najmłodsi zawodnicy Pleszewskiego Klubu Karate zanotowali świetny występ na turnieju w Legnicy. Siedmioro zawodników przywiozło cztery medale. W zawodach brało udział kilkuset zawodników z 33 klubów z kilku państw.

Pleszewski Klub Karate wziął udział w turnieju Arashi Cup Legnica. Rywalizowali w nim najmłodsi pleszewscy zawodnicy, którzy zanotowali udane występy. Z siedmioosobowej drużyny czwórka wróciła z medalami. Nasi zawodnicy w Legnicy wywalczyli 4 medale w tym 1 złoty, 2 srebrne i 1 brązowy – informuje Józef Sołtysiak, prezes Pleszewskiego Klubu Karate.

Złoty medal wywalczyła w konkurencji kumite U12 dziewcząt -30kg Pola Bierła. W finale pokonała swoja koleżankę klubową Zuzannę Kujawiak. Obie zawodniczki w drodze do finału wygrały po 2 walki. Srebrny medal wywalczyła Lena Szybiak w kumite U12 +45 kg, która w drodze do finału także pokonała 2 zawodniczki. Brązowy medal przypadł Maciejowi Nowakowskiemu w konkurencji U12 -30kg. W tej samej konkurencji 5 miejsce zajął Borys Małgowski.

W zawodach wzięli udział także Stanisław Szybiak w konkurencji kumite U10 -30kg oraz Jan Borowczyk w kumite U12 -40 kg oraz w kumite U14 -40kg. Na turnieju zjawiło się ponad 300 zawodników z 33 klubów z Polski, Czech i Niemiec.