Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI NA STRONIE HTTPS://PLESZEW.PL/
1. PODSTAWY
1.1. Niniejszy dokument stanowi opis Polityki Prywatności zawartej na stronie internetowej pod adresem https://pleszew.pl/, której administratorem jest Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie przy ul. Rynek 1 (zwany dalej „UMiG”).
1.2. Celem Polityki jest określenie zasady, sposobu przetwarzania oraz wykorzystywania danych i informacji pochodzących od użytkowników strony internetowej, a także zawiera informacje dotyczące uprawnień osób fizycznych w odniesieniu do udostępnionych przez nich danych osobowych.
1.2. Prosimy o dokładne zapoznanie się z treścią niniejszej Polityki. Wchodząc na tę stronę lub korzystając z niej i przesyłając nam jakichkolwiek dane osobowe użytkownik akceptuje warunki niniejszej Polityki Prywatności.
1.3. Prosimy o zwrócenie uwagi, że opuszczając niniejszą stronę (np. przechodząc za pomocą linku na stronę znajdującą się w innej domenie), użytkownik przechodzi w obszar, gdzie nie obowiązuje niniejsza Polityka Prywatności. UMiG nie ponosi odpowiedzialności za zasady polityki prywatności obowiązujące na stronach obsługiwanych przez inne podmioty.

2. ZASADY OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
UMiG jest administratorem danych osobowych podawanych przez użytkowników na stronie obsługiwanej przez UMiG. UMiG dokłada szczególnej staranności, aby wszelkie dane osobowe były przetwarzane zgodnie z celem, dla których zostały zebrane i wykorzystywane stosownie do zakresu udzielonych zezwoleń (zgód) oraz obszarów przetwarzania dozwolonych prawem.

3. CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
3.1. Każda osoba przekazująca UMiG dane osobowe za pośrednictwem formularzy zamieszczonych na stronie internetowej jest informowana o konkretnym celu w jakim dane te są przetwarzane oraz podstawie prawnej przetwarzania.
3.2. UMiG wykorzystuje dane osobowe wyłącznie we wskazanych celach. W szczególności:
a) w przypadku wyrażenia zgody na kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego w celu kontaktu pracownika UMiG w związku z usługami UMiG.
b) w przypadku zainteresowania podjęciem pracy w UMiG.
3.3. Państwa dane osobowe przetwarzane na podstawie udzielonej zgody będą przetwarzane do czasu jej cofnięcia lub ustania celu dla jakiego dane zostały zgromadzone. Udzielona zgoda może być w każdym czasie cofnięta bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Dane przetwarzane w związku z zawarciem i realizacją umowy, będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie dłużej jednak niż do upływu terminu, w którym UMiG może dochodzić roszczeń związanych z zawartą umową, chyba, że z ustawy o rachunkowości wynika dłuższy okres.

4. BEZPIECZEŃSTWO I PRZECHOWYWANIE INFORMACJI
4.1. UMiG zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych dzięki odpowiednim środkom technicznym i organizacyjnym, mającym na celu zapobieżenie bezprawnemu przetwarzaniu danych oraz ich przypadkowej utracie, zniszczeniu oraz uszkodzeniu.
4.2. UMiG dokłada szczególnej staranności, żeby informacje osobowe były:
o zgodne z prawem, rzetelne i przejrzyste,
o zbierane w konkretnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
o adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
o prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
o przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne dla celów, w których dane te są przetwarzane;
o przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych;
o z zachowaniem zapewnienia realizacji praw osób, których dane dotyczą;
o nie transferowane bez odpowiedniej ochrony do krajów poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowych.

5. POZYSKIWANIE DANYCH
5.1. Gromadząc jakiekolwiek dane osobowe UMiG zapisuje skąd po raz pierwszy zostały one pozyskane.
5.2. Dane osobowe są pozyskiwane poprzez:
o formularze wypełniane online – informacje gromadzone są dzięki rozmaitym formularzom dostępnym na stronie internetowej, służącym do celów kontaktowych, zgłoszenia pytań, wyrażenia uwag;
o kontakt bez pośrednictwa sieci – na stronach internetowych UMiG znajdują się różne numery telefonów i faksów oraz adresy email, pod którymi można się z nami kontaktować;
o dane o ruchu oraz statystyki dotyczące częstości odwiedzin na stronach UMiG – prowadzony jest rejestr informacji na temat danych o ruchu, które są automatycznie rejestrowane przez nasz serwer, takich jak adres IP użytkownika, URL odwiedzane przed wizytą na naszej stronie, URL odwiedzane po wizycie na naszej stronie oraz odwiedzane strony. Gromadzone są również statystyki na temat ilości wejść na stronę oraz odsłon strony. UMiG nie jest w stanie bezpośrednio określić tożsamości użytkownika na podstawie danych o ruchu oraz statystyk dotyczących korzystania ze strony.
o podczas korzystania z zasobów stron internetowych zarządzanych przez UMiG – gromadzone są informacje o użytkownikach za pośrednictwem plików takich jak “cookies”. Cookies – małe pliki tekstowe przenoszone ze strony internetowej i przechowywane na twardym dysku komputera użytkownika używane dla dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb oraz zainteresowań użytkowników serwisu UMiG. Pozwalają one stronie “zapamiętać” kim jesteś. Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję przyjmowania cookies, jednakże efektem takiej zmiany może być utrata możliwości korzystania ze strony UMiG. Szczegóły dotyczące użytkowania plików cookies określone zostały w „Polityce plików cookies”

6. PRAWA UŻYTKOWNIKA
6.1. UMiG respektuje przysługujące każdej osobie uprawnienia związane z przetwarzaniem jej danych osobowych. W szczególności każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
a) uzyskania informacji o przetwarzaniu jej danych osobowych,
b) prawo dostępu do danych, żądania ich sprostowania, uzupełnienia i zmiany,
c) prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
e) prawo do przenoszenia danych,
f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w usprawiedliwionych celach UMiG jako administratora danych, w tym marketingu bezpośredniego jego produktów i usług oraz profilowania, a także prawo do niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu.
6.2. UMiG zastrzega, że w przypadku braku możliwości bezwzględnej identyfikacji osoby, na przykład w związku z zakresem podanych przez nią danych, może odmówić podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą informując o tym tą osobę, chyba że, osoba ta dostarczy dodatkowych informacji pozwalających ją zidentyfikować.
6.3. UMiG informuje, że nie ma on obowiązku usunięcia danych („prawa do bycia zapomnianym”) w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do:
a) korzystania z praw i wolności wypowiedzi i informacji,
b) wywiązania się z prawnego obowiązku przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa polskiego lub wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym,
c) celów archiwalnych w interesie publicznym, celów badań naukowych lub historycznych lub celów statystycznych,
d) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6.5. W razie wniesienia przez Użytkownika sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania w celach marketingowych, profilowania lub wobec przekazywania danych osobowych innemu administratorowi danych, sprzeciw jest uwzględniany. Administrator danych może jednak pozostawić w zbiorze dane identyfikujące osobę fizyczną wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby w celach objętych sprzeciwem.
6.6. Użytkownik może skorzystać z prawa do informacji i dostępu do danych, nie częściej niż raz na 6 miesięcy. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, administrator danych jest obowiązany, w terminie 30 dni, udzielić koniecznych informacji.

7. ZAKRES UDOSTĘPNIANIA DANYCH O UŻYTKOWNIKACH
UMiG oświadcza, że nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych do przetwarzania danych osobowych użytkowników innym osobom lub instytucjom, chyba, że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie użytkownika, albo też na żądanie uprawnionych na podstawie ustawy organów państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań lub działań związanych z bezpieczeństwem lub obronnością, dla określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego, gdy jest to niezbędne do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów UMiG.

8. ZMIANY DOTYCZĄCE POLITYKI PRYWATNOŚCI
Na zmiany w polityce ochrony prywatności UMiG mogą mieć wpływ zmiany w sferze ustawodawczej w zakresie ochrony danych osobowych, a także inne czynniki. O wszelkich zmianach klienci i użytkownicy zostaną bezzwłocznie poinformowani na stronie internetowej UMiG. W przypadku zmiany obowiązującej Polityki Prywatności wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu.

9. PRAWO DO SKARGI
W każdym przypadku uznania, że jej prawa wynikające z przepisów prawa i niniejszej polityki prywatności są naruszane, osobie fizycznej przysługuje prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.




Utworzenie nowej siedziby Domu Kultury na terenie dworca PKP Pleszew Miasto

Logotypy projektu

Utworzenie nowej siedziby Domu Kultury na terenie dworca PKP Pleszew Miasto

Nr projektu: RPWP.04.04.01-30-0036/16

Projekt realizowany jest w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020

Oś priorytetowa 4: Środowisko

Działanie 4.4. Zachowanie, ochrona, promowanie i rozwój dziedzictwa naturalnego i kulturowego

Poddziałanie 4.4.1. Inwestycje w obszarze dziedzictwa kulturowego regionu

Okres realizacji 2018-03-08 do 2019-11-30

Głównym celem projektu jest: poprawa oferty kulturalnej Domu Kultury w Pleszewie i inwestycja w lokalne zasoby w obszarze dziedzictwa kulturowego dla zachowania, ochrony promowania i rozwoju Miasta i Gminy Pleszew

Planowane efekty rzeczowe realizacji projektu:

Liczba zabytków nieruchomych objętych wsparciem – 1 szt.

Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami -1 szt.

Liczba instytucji kultury objętych wsparciem – 1szt.

Wartość projektu: 7 914 719,20zł.

Dofinansowanie z Funduszy Europejskich: 4 343 037,53 zł.

Na zdjęciu obiekt przed realizacją inwestycjiNa zdjęciu obiekt przed realizacją inwestycjiNa zdjęciu obiekt po realizacji inwestycjiNa zdjęciu obiekt po realizacji inwestycjiNa zdjęciu obiekt po realizacji inwestycjiNa zdjęciu obiekt po realizacji inwestycji




Przebudowa sali wiejskiej w Rokutowie

Zdjęcie przedstawia tablicę z informacją projktową

Budynek Sali Wiejskiej w Rokutowie przeszedł gruntowną termomodernizację – ocieplono ściany, wymieniono dach oraz okna i drzwi.  Wewnątrz wykonane zostały nowe ścianki działowe, podwieszane sufity i posadzki. Są także nowe instalacje: elektryczna, sanitarna, grzewcza, wentylacyjna i  wodociągowa. Ciekawostką jest zastosowanie innowacyjnej instalacji grzewczej zasilanej z rewersyjnej pompy ciepła, która umożliwia ogrzewanie i aktywne chłodzenie jednym urządzeniem. W porze zimowej pompa ciepła pracuje jako efektywne urządzenie grzewcze pobierające energię z dolnego źródła ciepła, ale dzięki odwróceniu procesu pompa ciepła staje się agregatem chłodniczym.

Zagospodarowany został także teren przy budynku sali. Wykonano dojścia i schody zewnętrzne oraz miejsca postojowe.

Koszt remontu to niemal 743 tys. zł, z czego 450 tys. to dotacja unijna z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW 2014-2020 na operację typu „Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne” w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”.

Wykonawcą robót była firma ST INVEST Agnieszka Troińska z Wilkowyi, wyłoniona w drodze przetargu.

– Sala Wiejska w Rokutowie jest jedną z ostatnich w gminie Pleszew, która przechodziła gruntowny remont. Od wielu lat systematycznie odnawiamy budynki korzystając z pieniędzy zewnętrznych. Są to miejsca, gdzie integrują się mieszkańcy, gdzie odbywa się wiele przedsięwzięć i ważnych spotkań – mówi burmistrz Arkadiusz Ptak.

zdjęcie przedstawia obiekt po remonciezdjęcie przedstawia obiekt po remonciezdjęcie przedstawia obiekt po remonciezdjęcie przedstawia obiekt po remoncie




Rewitalizacja miasta Pleszewa

logotypy projektuRewitalizacja miasta Pleszewa

Nr projektu: RPWP.09.02.01-30-0017/17

Projekt realizowany jest w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020

Oś priorytetowa 9: Infrastruktura dla kapitału ludzkiego

Działanie 9.2 Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, poprzemysłowych i powojskowych

Poddziałanie 9.2.1. Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, poprzemysłowych i powojskowych

Okres realizacji 2017-08-08 do 2021-03-05

Zadania:

  1. Adaptacja budynku po dworcu PKP na potrzeby utworzenia nowej siedziby Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Pleszew,
  2. Zagospodarowanie terenu przylegającego do dworca PKP w Pleszewie- przebudowa drogi wewnętrznej wraz z oświetleniem.

Głównym celem projektu jest: minimalizacja zjawisk kryzysowych zidentyfikowanych w LPR poprzez zagospodarowanie budynku i obszarów pokolejowych w Pleszewie w celu poprawy dostępu do społ-kult infrastruktury, poszerzenia dotychczasowej działalności biblioteki i PES wykraczających poza tradycyjne funkcje (np. dla seniorów i niepełnosprawnych) i możliwości realizacji projektów zintegrowanych.

Planowane efekty rzeczowe realizacji projektu:

Powierzchnia obszarów objętych rewitalizacją – 1,27 ha

Budynki publiczne lub komercyjne wybudowane lub wyremontowane na obszarach
miejskich – 1074,30 m2

Liczba wspartych obiektów infrastruktury zlokalizowanych na rewitalizowanych
obszarach – 1

Wartość projektu: 6 632 576,26 zł.

Dofinansowanie z Funduszy Europejskich: 5 343 445,06 zł.

Zdjęcie przedstawia stan po rewitalizacjiZdjęcie przedstawia stan po rewitalizacjiZdjęcie przedstawia stan po rewitalizacjiZdjęcie przedstawia stan przed rewitalizacjąZdjęcie przedstawia stan przed rewitalizacją




Projekt Grantowy Pn.: „Zdalna Szkoła – Wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej W Systemie Kształcenia Zdalnego”

logotypy projektuProjekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. 

Oś I Powszechny dostęp do szybkiego Internetu

Działanie 1.1 Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na wyposażenie 4 szkół, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Pleszew w 37 laptopów niezbędnych do prowadzenia lekcji zdalnych, w związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowania jednostek systemu oświaty, wprowadzonym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U2020.410 ze zmianami).

Okres realizacji: 28.04.2020 r. – 28.10.2020 r.

Obszar realizacji: Miasto i Gmina Pleszew

Grantobiorca:  Miasto i Gmina Pleszew
63-300 Pleszew, ul. Rynek 1

Biuro Projektu:
ul. Rynek 1
63-300 Pleszew
Godziny otwarcia:
poniedziałek – 7:30 – 16:30;
wtorek-czwartek – 7:30-15:30;
piątek – 7:30-14:30
email: sekretariat@pleszew.pl
tel: 62 74 28 310

Cel i uczestnicy projektu:

Projekt ma na celu ułatwić 35 uczniom i 2 nauczycielom ze szkół, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Pleszew nauki zdalnej w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół
i placówek oświatowych wprowadzonym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID- 19. 

Planowane efekty:

Wyposażenie 4 szkół, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Pleszew w sprzęt niezbędny do prowadzenia lekcji zdalnych. 

Wartość projektu:

Całkowita wartość projektu: 97.846,50 zł




Zdalna szkoła + w ramach europejskiej sieci edukacyjnej

logotypy projektu

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Oś I Powszechny dostęp do szybkiego Internetu

Działanie 1.1 Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na wyposażenie od 2 do 6 szkół, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Pleszew w 43 laptopy niezbędne do prowadzenia lekcji zdalnych, w związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowania jednostek systemu oświaty, wprowadzonym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U.2020.410 ze zmianami).

Okres realizacji: 21.05.2020 r. – 21.11.2020 r.

Obszar realizacji: Miasto i Gmina Pleszew

Grantobiorca: Miasto i Gmina Pleszew
63-300 Pleszew, ul. Rynek 1

Biuro Projektu:
ul. Rynek 1
63-300 Pleszew

Godziny otwarcia:
poniedziałek – 7:30 – 16:30;
wtorek-czwartek – 7:30-15:30;
piątek – 7:30-14:30

email: sekretariat@pleszew.pl

tel.: 62 74 28 310

Cel i uczestnicy projektu:

Projekt ma na celu ułatwić 43 uczniom (w tym 35 uczniom z rodzin wielodzietnych) ze szkół, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Pleszew nauki zdalnej w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych wprowadzonym w związku
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19.

Planowane efekty:

Wyposażenie od 2 do 6 szkół, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Pleszew
w sprzęt niezbędny do prowadzenia lekcji zdalnych.

Wartość projektu:

Całkowita wartość projektu: 114.982,00 zł




Wykaz: Burmistrz zamierza wydzierżawić nieruchomości

Wykaz: Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić na okres do 1 roku następujące nieruchomości z przeznaczeniem na uprawy rolne:

Pleszew – grunt o pow. 1.7247 ha stanowiący działki nr :
– 2241/1 ( RV-0.1376 ha, RVI-0.2318 ha) KW KZ1P/00030840/2
– 2235/2 ( RV- 0.4840 ha, RVI- 0.8713 ) KW KZ1P/00017254/0.

Zgodnie z uchwałą nr XVII/195/2016 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 14 września 2016r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Pleszew rejon ulic Kaliska-Piaski dla południowo-wschodniej części miasta Pleszewa -Etap II (Dz.Urz z 2016r., poz.5542), działki przeznaczone do dzierżawy położone są w terenach zabudowy techniczno-produkcyjnej i usług – symbol P/U, w terenach zabudowy usługowej i techniczno-produkcyjnej – symbol U/P, terenach dróg publicznych – symbol KDZ i KDL.
Stawka roczna czynszu : R V – 9,5 dt żyta/ha, R VI – 6,5 dt żyta/ha.

Czynsz płatny jest rocznie w terminie do 31 sierpnia każdego roku.
Stawka czynszu uzależniona jest od ceny żyta.

Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek rolny.
Wnioski o dzierżawę gruntów można składać w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie.
(biuro podawcze) do 15 października 2021r.

W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku ustalenie dzierżawcy nastąpi w drodze przetargu nieograniczonego.
Wykaz zamieszczono na stronach urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (pokój nr 302) tel. 62 7428 345.

Pleszew, dnia 22 września 2021r.




Licencje taxi

Wydanie licencji Taxi (obowiązuje od 2020 roku)

Wniosek o udzielenie licencji TAXI

Oświadczenie o zamiarze zatrudniania kierowców

Oświadczenie kierowcy o spełnianiu art. 5c

Wykaz pojazdów zgłoszonych do licencji

Oświadczenie o spełnianiu wymogu dobrej reputacji

Zapotrzebowanie na identyfikator kierowcy




Tereny inwestycyjne

Teren inwestycyjny nr 1

ul. Polna, Pleszew

Działka nr: 2253/3, 2253/6, 2256/3, 2256/6, 2259, 2262/9

Powierzchnia: 2,0387 ha

Pobierz wizualizację nr 1 (PDF)

Pobierz wizualizację nr 2 (PDF)

Teren inwestycyjny nr 2

Śmieja Młyn, Pleszew

Działka nr: 2291/2

Powierzchnia: 1,6803 ha

Pobierz wizualizację nr 1 (PDF)

Pobierz wizualizację nr 2 (PDF)

Pobierz wizualizację nr 3 (PDF)

Teren inwestycyjny nr 3

ul. Wschodnia, Pleszew

Działka nr: 2236/4, 2240/4

Powierzchnia: 0,7779 ha

Pobierz wizualizację nr 1 (PDF)

Pobierz wizualizację nr 2 (PDF)

Pobierz wizualizację nr 3 (PDF)

Teren inwestycyjny nr 4

ul. Wschodnia, Pleszew

Działka nr: 2234/2, 2235/2, 2241/1

Powierzchnia: 4,1232 ha

Pobierz wizualizację nr 1 (PDF)

Pobierz wizualizację nr 2 (PDF)

Pobierz wizualizację nr 3 (PDF)




11. Bieg Przemysława z nowością w tle

Po raz 11 odbył się we wrześniu Bieg Przemysława, który swoją nazwę zawdzięcza założycielowi Pleszewa. Na starcie jak zwykle komplet biegaczy: dużych i małych, którzy rywalizowali w Biegu Przemusia.

Choć medal otrzymał każdy, kto zjawił się na mecie, z pucharami do domów wrócili tylko najlepsi. Wręczono nagrody w kategorii ,,OPEN” oraz w kategoriach wiekowych na 10 km. Dodatkowo, wyróżniono także najlepszych mieszkańców Pleszewa. Uhonorowani zostali również najlepsi uczniowie klas IV-VI i VII-VIII szkół podstawowych.

Po raz pierwszy w historii przyznano nagrody w wysokości 1500 złotych dla trzech osób, które „wybiegały” wynik w granicach 15 minut na dystansie 5 km. Takie wyzwanie rzucił burmistrz Pleszewa w myśl nowej wizji kompaktowego i 15-minutowego Pleszewa. Wśród osób, które tego dokonały, był dwukrotny uczestnik olimpiady w chodzie na 50 kilometrów Łukasz Nowak.

Od dwóch lat w ramach Biegu Przemysława odbywa się także Bieg Służb Mundurowych o Puchar Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP w Poznaniu.

Pełne wyniki biegu dostępne na www.biegprzemyslawa.pleszew.pl

na pierwszym stopniu stoi trójka mężczyzn - zwycięzców Biegu Pzemysława na dystansie 5 km; w ręku trzymają nagrody

Foto (P. Fehler): Trzech najlepszych biegaczy Biegu Przemysława pokonali dystans 5 km w zaledwie 15 minut




Usuwanie azbestu – nabór wniosków

Formularz informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie

Klauzula informacyjna RODO

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Regulamin

Wniosek

 




Spis powszechny kończy się 30 września

Zostało już naprawdę niewiele czasu, aby wypełnić obowiązek spisowy.

Reklama Narodowego Spisu PowszechnegoSpis powszechny trwa od początku kwietnia. W Mieście i Gminie Pleszew do tej pory spisało się ponad 85% mieszkańców, więc do spisania pozostaje jeszcze wiele osób.

Z pewnością część z nich wypełnienie formularza odkłada na ostatnią chwilę. Warto jednak pamiętać, że im dłużej będziemy czekać, tym większe prawdopodobieństwo stresu i problemów związanych np. z logowaniem do aplikacji spisowej lub połączeniem z infolinią spisową w ostatnich dniach września.

Myślenie, że spis nas nie dotyczy to również błąd! Spis powszechny jest obowiązkowy dla każdego! Odbywa się on zaledwie raz na dziesięć lat. Wypełnienie formularza trwa ledwie kilka minut – czyli krócej niż przerwa reklamowa w telewizji.

Zebrane w spisie powszechnym informacje służą do planowania i podejmowania działań dotyczących przyszłości naszych rodzin, edukacji, opieki zdrowotnej, nawet infrastruktury transportowej. Przykład? W trakcie spisu powszechnego jesteśmy proszeni o podanie miejsca zamieszkania oraz lokalizację miejsca pracy. Dzięki temu statystycy sprawdzą, jak wyglądają dojazdy do pracy na poziomie kraju, województwa, a nawet gminy. To z kolei pozwoli władzom lokalnym poznać potrzeby transportowe mieszkańców i organizować połączenia w regionie. Nie warto więc odkładać udziału w spisie na później. To jedyne badanie statystyczne, które daje nam możliwość wpływu na decyzje dotyczące naszego otoczenia. Następna taka szansa będzie dopiero za 10 lat! Więcej informacji znajduje się na stronie www.spis.gov.pl.