Strażacy z wyposażeniem za blisko pół miliona

Zestawienie logotypów FE, RP, UE i HERBU Samorządu Województwa Wielkopolskiego

Kolejne działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców MiG Pleszew podjął samorząd dzięki sporemu dofinansowaniu z Funduszy Europejskich oraz Budżetu Państwa. Strażacy ochotnicy otrzymali nowy sprzęt ratujący życie i mienie. To jednak dopiero pierwszy etap zakupów.

Jednostki OSP wpisane do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego z terenu MiG Pleszew mogą już cieszyć się nowym sprzętem. To radość nie tylko dla strażaków, ale również dla mieszkańców, których bezpieczeństwo wzrasta z każdą nową inwestycją. Do OSP Kowalew i OSP Pleszew powędrowało specjalistyczne wyposażenie, które podczas oficjalnej uroczystości przekazał burmistrz MiG Pleszew wraz ze swoją zastępczynią.

W jednostkach systemowych pojawiły się m.in. nowe zestawy narzędzi hydraulicznych, w skład których wchodzą pompy, nożyce, rozpieraki, a także aparaty oddechowe, agregat prądotwórczy czy drabiny i armatura gaśnicza. Łączna wartość sprzętu to ponad 436 tys. zł. Dofinansowanie na ten cel w wysokości 85% kosztów samorząd pozyskał z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w ramach środków zewnętrznych z programu: „Fundusze europejskie dla zielonej Wielkopolski” w ramach projektu pn. „Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz specjalistycznego wyposażenia dla OSP działających na terenie Miasta i Gminy Pleszew”.

Sprzęt to jednak dopiero pierwsza część ratowniczych zakupów. Druga część projektu to zakup średniego wozu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Pleszew. Dotychczas użytkowany zostanie natomiast przekazany do OSP Sowina Błotna – tłumaczy Arkadiusz Ptak, burmistrz Pleszewa. Sprzęt posłuży poprawie bezpieczeństwa mieszkańców gminy jak i całego powiatu.

Celem projektu jest zwiększenie stopnia ochrony i zabezpieczenia mieszkańców gminy Pleszew przed skutkami klęsk żywiołowych i katastrof, a także zwiększenie stopnia odporności na zmiany klimatyczne i przystosowanie się do zmian klimatu. Projekt ma na celu zapobieganie ryzyku związanemu z klęskami żywiołowymi i katastrofami.

Wartość projektu: 1 605 755,55 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 124 028,88 zł
Wysokość wkładu z Budżetu Państwa: 240 863,33 zł

Przekazanie sprzętu strażackiego dla jednostek OSP gminy Pleszew.

Przekazanie sprzętu strażackiego dla jednostek OSP gminy Pleszew.

Zestawienie logotypów FE, RP, UE i HERBU Samorządu Województwa Wielkopolskiego

Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie otrzymał dofinansowanie z Unii Europejskiej i budżetu państwa na projekt pn. „Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz specjalistycznego wyposażenia dla OSP działających na terenie Miasta i Gminy Pleszew”.
Głównym celem projektu jest zwiększenie stopnia ochrony i zabezpieczenia mieszkańców gminy Pleszew przed skutkami klęsk żywiołowych i katastrof, a także zwiększenie stopnia odporności na zmiany klimatyczne i przystosowanie się do zmian klimatu. Projekt ma na celu zapobieganie ryzyku związanemu z klęskami żywiołowymi i katastrofami.
W ramach projektu pn. „Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz specjalistycznego wyposażenia dla OSP działających na terenie Miasta i Gminy Pleszew” realizowane będą 3 zadania:
- zakup nowego wozu ratowniczo-gaśniczego z wyposażeniem dla OSP w Pleszewie,
- zakup nowego wyposażenia specjalistycznego dla OSP Kowalew, które poprawi komfort i skuteczność działania naszych strażaków-ochotników,
- działania szkoleniowe i edukacyjne, przy współpracy Partnera tj. Fundacji Rozwoju Lokalnego CIVITAS skierowane do:
-20 osób - przedstawicieli jednostek OSP działających na terenie gminy Pleszew włączonych do KSRG z zakresu zasad postępowania w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych podczas akcji ratowniczych,
-mieszkańców Miasta i Gminy Pleszew z zakresu podnoszenia wiedzy na temat wzorców zachowań w przypadku wystąpienia gwałtownych i katastrofalnych zjawisk pogodowych i ich skutków oraz ochrony środowiskowej, a także z zakresu kształtowania świadomości ekologicznej mieszkańców.
Realizacja projektu, poprzez doposażenie jednostek OSP Pleszew i OSP Kowalew w nowy sprzęt, przyczyni się do poprawy efektywności działań przy zapobieganiu i likwidacji skutków poważnych awarii (zdarzeń) oraz do poprawy życia i zdrowia mieszkańców poprzez wzrost skuteczności ochrony środowiskowej i ekologicznej obszaru gminy Pleszew oraz powiatu pleszewskiego.
Projekt realizowany jest w ramach: Priorytetu 02 „Fundusze europejskie dla zielonej Wielkopolski” Działania 02.05 „Zwiększanie odporności na zmiany klimatu i klęski żywiołowe” Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Termin realizacji zaplanowano od 02.09.2024r. do 30.06.2025r.

#Fundusze UE #Fundusze Europejskie

Wartość projektu: 1 605 755,55 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 124 028,88 PLN zł
Wysokość wkładu z Budżetu Państwa: 240 863,33 zł



Rusza nabór wniosków na usuwanie azbestu z gospodarstw rolnych

Rusza nabór wniosków na dofinansowanie zadań w zakresie odbioru wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych. Wnioski należy składać w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie – Wydział Ochrony Środowiska. Termin naboru mija 14 marca 2025 roku.

Dofinansowanie zadań w zakresie odbioru wyrobów zawierających azbest, dla gospodarstw rolnych w naszej gminie, przysługuje tym, którym Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) wypłaciła i rozliczyła środki na wymianę pokrycia dachowego

Warunkiem otrzymania dofinansowania jest zgłoszenie odpadów zawierających azbest, których usunięcie związane jest z częścią inwestycji A1.4.1.: Wymiana pokryć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwach rolnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Wysokość dofinansowania obejmuje pokrycie do 100% kosztów związanych z likwidacją wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta i Gminy Pleszew, lecz nie może przekroczyć iloczynu 700,00 zł i sumy całkowitego efektu ekologicznego, wyrażonego w Mg unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.

WNIOSKI WRAZ Z WYMAGANYMI ZAŁĄCZNIKAMI NALEŻY SKŁADAĆ w Urzędzie Miasta i Gminy Pleszew, Wydział Ochrony Środowiska, ul. Pl. Kościelny 1, 63-300 Pleszew, pok. nr 2.

Do wniosku należy dołączyć:

  • potwierdzenie rozliczenia i wypłaty środków przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na realizację przedsięwzięcia polegającego na wymianie pokrycia dachowego z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwie rolnym, w ramach inwestycji A1.4.1 objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności.
  • oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
  • wydrukowane kolorowe zdjęcie składowanego azbestu

Wzór wniosku o dofinansowanie na zbieranie, transport i utylizacje wraz z wymaganymi dokumentami jest dostępny w załączeniu.

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Wydziale Ochrony Środowiska, ul. Pl. Kościelny 1, 63-300 Pleszew, pok. Nr 2, tel. 62 580 11 88, 62 580 11 89.

Złożenie wniosku nie gwarantuje przyznania dofinansowania (decyduje stan środków, kolejność złożenia wniosku, a w przypadku pomocy de minimis w rolnictwie, dodatkowo – stan wykorzystania limitu pomocy de minimis w rolnictwie). Liczba zrealizowanych wniosków uzależniona będzie od wysokości środków przeznaczonych na realizację przedsięwzięcia, pochodzących z przyznanej przez WFOŚiGW w Poznaniu dotacji i wysokości środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy.

Załączniki:

  1. Wniosek na usuwanie azbestu z gospodarstw rolnych – POBIERZ [doc]
  2. Oświadczenie o pomocy de minimis – POBIERZ [doc]
  3. Ankieta informacyjna w sprawie wyrobów zawierających azbest – POBIERZ [pdf]
  4. Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest – POBIERZ [doc]



Raport dotyczący chorób zakaźnych zwierząt na terenie województwa wielkopolskiego

RAPORT NR 01

DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z WYSTĄPIENIEM CHORÓB ZAKAŹNYCH ZWIERZĄT NA TERENIE WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO ZA OKRES OD 28.12.2024 DO 03.01.2025

Pobierz plik [pdf]




Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 3 – oblodzenie

Nazwa biura: IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych – Wydział w Poznaniu
Zjawisko/stopień zagrożenia: Oblodzenie/ 1
Obszar: województwo wielkopolskie powiat pleszewski
Ważność: od godz. 15:00 dnia 03.01.2025 do godz. 23:00 dnia 03.01.2025
Przebieg: Prognozuje się zamarzanie mokrej nawierzchni dróg i chodników po opadach deszczu ze śniegiem i mokrego śniegu powodujące ich oblodzenie. Temperatura minimalna od -6°C do -3°C, temperatura minimalna przy gruncie około -5°C.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%): 70%

Do pobrania:

Pełna treść komunikatu




Koniec utrudnień na Krzywoustego

Zakończył się remont ulicy Krzywoustego w Pleszewie. Spowodowany był złym stanem technicznym urządzeń podziemnych. Modernizacja kanalizacji sanitarnej i wodociągu pozwoliła na uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w tamtym rejonie.

Duża inwestycja drogowa na ul. Krzywoustego w Pleszewie dobiegła końca. Tym razem konieczne było zmodernizowanie tego, co jest bardzo ważne, a niewidoczne gołym okiem. Chodzi o kanalizację sanitarną i wodociągową, której stan techniczny powodował problemy w funkcjonowaniu. Niestety mieliśmy problem z wodami opadowymi, które spływały z wyższej części tego osiedla do kanalizacji sanitarnej. Ta w efekcie się zalewała, a wody opadowe wypływały poprzez studzienki – tłumaczy Andrzej Jędruszek, zastępca burmistrza MiG Pleszew.

Efektem podjętych prac jest całkowita wymiana kanalizacji sanitarnej na nową. Udało się to zrobić w całości, choć nie obyło się bez utrudnień. Remont był dość uciążliwy ze względu na funkcjonującą przy tej ulicy szkołę, ale udało się odtworzyć nawierzchnię jezdni wcześniej niż planowano – mówi Anna Bogacz, rzecznik prasowy pleszewskiego urzędu. Droga jest już w całości przejezdna. Pozostała tylko kosmetyka, m.in. malowanie oznakowania.

Na uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej samorząd pozyskał środki zewnętrzne w kwocie 2 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład.

Zdjęcie ulicy B. Krzywoustego w Pleszewie po remoncie z lotu ptaka.




Uwaga na fumiganty!

W związku z tragicznymi wydarzeniami związanymi z niewłaściwym zastosowaniem preparatów do fumigacji w celu zwalczania gryzoni, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu przypomina:

Preparaty zawierające fosforek glinu lub fosforek magnezu mogą stanowić śmiertelne niebezpieczeństwo!!
PAMIĘTAJ!

Środki ochrony roślin przeznaczone do fumigacji mogą być stosowane wyłącznie przez użytkowników profesjonalnych posiadających szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin metodą fumigacji.

Mieszkańcy, którzy nie posiadają wymaganych uprawnień mogą oddać niewykorzystane lub częściowo zużyte preparaty do utylizacji, w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), ul. Polna 71.

Pobierz treść komunikatu




Ostrzeżenie meteorologiczne nr 2 – silny wiatr

Nazwa biura: IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych – Wydział w Poznaniu
Zjawisko/stopień zagrożenia: Silny wiatr/ 1
Obszar: województwo wielkopolskie powiat pleszewski
Ważność: od godz. 13:00 dnia 03.01.2025 do godz. 22:00 dnia 03.01.2025
Przebieg: Prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości do 40 km/h, w porywach do 75 km/h, z zachodu i południowego zachodu. Możliwe burze.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%): 80%

Do pobrania:

Pełna treść komunikatu




Kulturalne menu na styczeń 2025

Pobierz Kulturalne menu na styczeń 2025 – POBIERZ [pdf]

Kulturalne Menu na styczeń 2025 r.




Wykaz dla pomieszczenia nr 2 w budynku 54 przy ul. Kubackiego w Pleszewie przeznaczonego do wynajęcia na działalność gospodarczą

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wynająć na okres 2 lat pomieszczenia z przeznaczeniem na działalność gospodarczą położone w Pleszewie przy ul. Kubackiego 54.

Obiekt nr 54:
-pomieszczenie nr 2 o pow. 100,00 m²

Pomieszczenie położone jest na części działki nr 2796 o powierzchni 0,4556 ha KW nr KZ1P/00002801/2, ark. mapy 43.

Zgodnie z uchwałą nr LXXVIII/686/2023 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 28 grudnia 2023r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Kubackiego w Pleszewie ww. nieruchomość położona jest w  terenach zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, tereny zabudowy usługowej.

Stawka miesięczna czynszu za pomieszczenia –  7,50 zł/m² + obow. stawka VAT.

Czynsz z dniem 1 lipca każdego roku podlega waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.

Czynsz płatny miesięcznie do 20 każdego miesiąca.

Oprócz czynszu najemca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.

Najemca w celu zabezpieczenia zapłaty czynszu zobowiązany jest do wpłacenia kaucji na konto Urzędu.

Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl  i pleszew.pl (zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel. 62 7428 345.

Pleszew, dnia 2.01.2025r.




Wykaz dla działek nr 2186/3, 2183/1, 2199/3, 2185/3, 2184/3 położonych w Pleszewie przeznaczonych do użyczenia na realizację zadań publicznych

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza oddać w użyczenie na okres do 5 lat zabudowane nieruchomości położone w Pleszewie przy ul. św. Brata Alberta oznaczone w ewidencji gruntów jako część działek nr 2186/3, 2183/1, 2199/3 zapisanych w KW KZ1P/00010458/1 i działek nr 2185/3, 2184/3 zapisanych w KW nr KZ1P/00012012/7 ark. m.27, o łącznej pow. 1994 m².

Zgodnie z uchwałą nr XVII/195/2016 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 14 września 2016 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Pleszew rejon ulic Kaliska-Piaski dla południowo-wschodniej części miasta Pleszewa -Etap II”( Dz. Urz. z 2016 r. poz.5542 ) części w/w działek położone są w terenach zabudowy usługowej i mieszkaniowej – symbol U/MN oraz w terenach miejsc postojowych – symbol KS.

Nieruchomości będą oddane na realizację zadań publicznych.

Wykaz zamieszczono na stronach urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pok. 302) lub pod nr tel. 627428345.

Pleszew, dnia 2.01.2025 r.




Wykaz dla działek nr 3034/14, 3034/15, 3034/8, 3034/7, 3040/45, 3034/12, 3034/16 położonych w Pleszewie

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza oddać w użyczenie na okres do 5 lat zabudowaną nieruchomość położoną w Pleszewie przy ul. Kazimierza Wielkiego oznaczoną w ewidencji gruntów jako działki nr 3034/14, 3034/15, 3034/8, 3034/7, 3040/45 zapisane w KW KZ1P/00019039/1 i działki nr 3034/12, 3034/16 zapisane w KW nr KZ1P/00038313/5 ark. m 37 o łącznej pow. 4259 m² .

Zgodnie z uchwałą nr XVIII/208/2016 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 listopada 2016r., w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przy ul. Kazimierza Wielkiego w Pleszewie /Dz. Urz. z 2016 r. poz.695/ działki nr 3034/8, 3034/12, 3034/14, 3034/15, 3034/16 położone są w terenach zabudowy usługowej – symbol U.

Dla działek nr 3034/7 i 3040/45 brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew działki położone są w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej i mieszkaniowej wielorodzinnej z zabudową usługową.

Nieruchomość będzie oddana na realizację zadań publicznych.

Wykaz zamieszczono na stronach urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pok. nr 302) lub pod nr tel. 62 7428 345.

Pleszew, dnia 2.01.2025 r.




Nowe stawki opłat za gospodarowanie odpadami

Od stycznia 2025 r. obowiązują nowe stawki za zagospodarowanie odpadów w Mieście i Gminie Pleszew. Zmiany dotyczą zarówno nieruchomości zamieszkałych jak i niezamieszkałych. Numery kont oraz terminy płatności nie ulegają zmianie.

Nowe stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązują mieszkańców Miasta i Gminy Pleszew od stycznia 2025 r. Ustalenie nowych stawek wynika ze zmiany wysokości opłat na instalacji ZGO Jarocin, na którą trafiają odpady z gminy Pleszew. Zgodnie z prawem gmina nie może dokładać pieniędzy ani zarabiać na gospodarce odpadami, dlatego opłaty muszą w całości pokryć wywóz i segregację – tłumaczy Anna Bogacz, rzecznik prasowy MiG Pleszew. Numery kont do wpłat oraz terminy płatności (do 10. dnia każdego miesiąca) pozostają bez zmian.

Obowiązujące od 1 stycznia 2025r. stawki opłat:

Nieruchomość zamieszkała

selektywna zbiórka odpadów
35,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego nieruchomość. 70,00 zł – (kara) mieszkaniec nie wypełni obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
34,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego nieruchomość w przypadku zadeklarowania przydomowego kompostownika.  

 

Nieruchomość niezamieszkała

Wielkość pojemnika lub worka Stawka za pojemnik/worek Stawka podwyższona
80 L 21,00 42,00
120 L 26,00 zł 52,00
240 L 50,00 zł 100,00 zł
660 L 171,00 zł 342,00 zł
1 100 L 225,00 zł 450,00 zł
7 000 L 1.434,00 zł 2.868,00 zł
10 000 L 2.048,00 zł 4.096,00 zł
worek o pojemności 80 L 14,00 zł 28,00 zł
worek o pojemności 120 L 16,00 zł 32,00 zł