Wykaz pomieszczenia przy ul. Kubackiego w Pleszewie z przeznaczeniem na działalność gospodarczą

Wykaz

            Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wynająć na okres 3 lat pomieszczenie przy ul. Kubackiego w Pleszewie z przeznaczeniem na działalność gospodarczą.

Budynek nr 47

-pomieszczenie nr 1 o powierzchni 80,00 m²,

Stawka miesięczna czynszu 5,59 zł/m² + obowiązująca stawka VAT.

Pomieszczenie położone jest na części działki 2497/6 ark. m 39, KW KZ1P/00019712/3.

Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew obszar obejmujący swym zasięgiem ww. działkę ustala się jako istniejące i projektowane tereny o dominującej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej z zabudową usługową (B VI MN/U).

Czynsz płatny miesięcznie.

Oprócz czynszu najemca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.

Najemca w celu zabezpieczenia zapłaty czynszu, zobowiązany jest do wpłacenia kaucji na konto Urzędu.

Czynsz podlega z dniem 1 lipca każdego roku waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.

Nieruchomość będzie wynajęta na rzecz dotychczasowego najemcy.

Wykaz zamieszczono na stronach urzędu pod adresem pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).

Szczegółowych informacji można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel. 62 7428 345.

Pleszew, dnia 7-02-2022 r.

 




Wykaz gruntu rolnego położonego w Pleszewie przy ul. Lenartowickiej z przeznaczeniem na uprawy rolne

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić na okres 5 lat grunt rolny położony w Pleszewie przy ul. Lenartowickiej z przeznaczeniem na uprawy rolne:

– działka nr 1806/13 o pow. 0,0335 ha RV, KW KZ1P/00031585/3.

Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew działka położona jest w terenach o funkcji – istniejące i projektowane tereny o dominującej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej z zabudową usługową (AII MN/U).

Stawka roczna czynszu: R V 9,5 dt żyta/ha.

Czynsz płatny jest rocznie w terminie do 31 sierpnia każdego roku.

Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek rolny.

Działka będzie wydzierżawiona na rzecz dotychczasowego dzierżawcy.

Wykaz zamieszczono na stronach urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl

( zakładka biznes ).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel.627428345.

 

Pleszew, dnia 14-02-2022r.




Wykaz nieruchomości zabudowanej położonej w Pleszewie przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkownika wieczystego.

WYKAZ

nieruchomości zabudowanej położonej w Pleszewie przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkownika wieczystego.

 

BURMISTRZ MIASTA I GMINY PLESZEW

 

zamierza sprzedać działki nr:

działka powierzchnia Nr KW
2438/3 0,0242 ha  

KZ1P/00017697/7

2438/4 0,0642 ha
2440/13 0,8510 ha
2435/3 0,0135 ha
  Pow. łączna 0,9529 ha  

 

Nieruchomość położona w Pleszewie przy ulicy Sienkiewicza, o kształcie nieregularnym, wielokątnym, wydłużonym. Grunt oddany w użytkowanie wieczyste zabudowany budynkami usługowo-magazynowymi, drogą i parkingiem, częściowo ogrodzony. Znajdujące się na nieruchomości budynki nie stanowią przedmiotu sprzedaży.

Na terenie nieruchomości znajdują się przyłącza i sieci: wodno-kanalizacyjna i elektroenergetyczna. Nieruchomość obciążona jest ograniczonym prawem rzeczowym związanym z inną nieruchomością – służebność drogi polegająca na prawie przechodu i przejazdu przez działki nr 2438/3, 2428/4 do działki nr 2440/8 – na rzecz każdoczesnego właściciela tej działki oraz służebnością przesyłu na prawie użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiącej działkę gruntu nr 2440/9 (dla urządzeń elektroenergetycznych – kablowa linia energetyczna średniego napięcia 15 kv).

 

Przedmiotowa nieruchomość nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew, obejmujące swym zasięgiem ww. działki ustala strefę produkcyjno-usługową i przewiduje funkcję:

– dz. nr 2435/3, 2438/3, 2438/4 i 2440/13  – istniejące i projektowane tereny o dominującej funkcji obiektów produkcyjnych, składów i magazynów lub zabudowy usługowej.

 

Wydano następujące decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:

– decyzja o ustaleniu warunków zabudowy z dnia 25 lipca 2007 r. dla inwestycji polegającej na przebudowie i zmianie sposobu użytkowania części istniejącego budynku magazynowego na pomieszczenia handlowe artykułów RTV i AGD z zapleczem na terenie położonym w Pleszewie przy ul. Sienkiewicza 43a ozn. w ewid. gruntów jako dz. nr 2440/9;

– decyzja o ustaleniu warunków zabudowy z dnia 28.02.2008 r. dla inwestycji polegającej na budowie pylonu reklamowego na terenie położonym w Pleszewie przy ul. Sienkiewicza 43a ozn. w ewidencji gruntów jako dz. nr 2438/3;

– decyzja nr 1/2018 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z dnia 5 stycznia 2018 r. dla  realizacji inwestycji pod nazwą ”Rozdzielenie kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz przebudowa sieci wodociągowej na terenie Miasta Pleszewa – realizowane w ramach Uporządkowania Gospodarki ściekowej w Aglomeracji Pleszew” na terenie działek nr 2350/3, 2433/1, 2435/2, 2799 (ark. m. 32) 2435/1, 2440/9, 2441/1, 2441/3, 2445/1, 2445/5, 2445/6, 2445/9, 2445/10, 2445/12, 2456, 2457, 2528/1 (ark. m. 39) obręb miasto Pleszew;

– decyzja nr 14/2021 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z dnia 30 czerwca 2021 r. dla realizacji inwestycji pod nazwą: budowa drogi rowerowej pomiędzy ulicą Sienkiewicza, a ulicą Samulskiego, na terenie działek nr 2390, 2433/1, 2435/2, 2350/3, 2799 (ark. m. 32), nr 2436, 2437, 2350/2, 2435/1, 2440/8, 2440/9, 2452/6, 2392/1, 2392/2, 2396, 2397, 2400, 2401 (ark. m. 39), obręb miasto Pleszew.

Dział III „prawa, roszczenia i ograniczenia” księgi wieczystej nr KZ1P/00017697/7 obciążona ostrzeżeniami:

– ograniczone prawo rzeczowe związane z inną nieruchomością – służebność drogi

– ograniczone prawo rzeczowe – służebność przesyłu na prawie użytkowania wieczystego nieruchomości.

Dział IV „hipoteka” księgi wieczystej nr KZ1P/00017697/7 obciążony hipoteką umowną.

Cenę  do  sprzedaży  w  drodze  bezprzetargowej ustalono w wysokości:

257.828,00 zł netto

słownie: dwieście pięćdziesiąt siedem tysięcy osiemset dwadzieścia osiem złotych 00/100.

Do powyższej kwoty zostanie doliczony należny podatek VAT 23%.

Ponadto nabywca pokrywa koszty zawarcia aktu notarialnego i wpisów do księgi wieczystej.

Wzywa się byłych właścicieli lub spadkobierców oraz osoby, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia nieruchomości, do złożenia wniosku wraz z wykazaniem tytułu pierwszeństwa, zgodnie z art. 34 ust.1 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce  nieruchomościami  (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 ze zmianami), w terminie 6 tygodni od daty ukazania się niniejszego wykazu.

 

Wykaz  zamieszczono na  stronach internetowych pod adresem: bip.pleszew.pl. i pleszew.pl.

 

Szczegółowych informacji udziela Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie (pok. 302).

 

Pleszew, dnia 11.02.2022 r.




Ostrzeżenie meteorologiczne nr 17 – oblodzenie

Nazwa biura IMGW-PIB Meteorological Forecast Centre, Poznan Team
Zjawisko/stopień zagrożenia Oblodzenie/1
Obszar województwo wielkopolskie powiat pleszewski
Ważność od godz. 22:00 dnia 11.02.2022 do godz. 8:00 dnia 12.02.2022
Przebieg Prognozuje się zamarzanie mokrej nawierzchni dróg i chodników po opadach deszczu, deszczu ze śniegiem lub mokrego śniegu, powodujące ich oblodzenie. Temperatura minimalna ok. -2 stopnie C, temperatura minimalna przy gruncie ok. -4 stopnie Celsjusza.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%) 75%

Do pobrania:

Pełna treść ostrzeżenia




Przedsiębiorstwo Komunalne z fotowoltaiką

Pleszew podejmuje kolejne ekologiczne działania. Panele fotowoltaiczne pojawiły się tym razem na budynku Przedsiębiorstwa Komunalnego. To kolejny publiczny obiekt wyposażony w OZE.

 

Pleszew od kilku lat kładzie ogromy nacisk na ekologiczne działania, które mają przede wszystkim ograniczyć smog i chronić powietrze. Po wprowadzeniu miejskiego programu wymiany źródeł ciepła, ich zewidencjonowaniu i kontrolom Straży Miejskiej, nasadzeniu niemal tysiąca drzew i zamontowaniu na terenie gminy ponad 30 czujników powietrza, nadszedł czas na wyposażanie publicznych obiektów w odnawialne źródła energii.

Panele fotowoltaiczne od dwóch lat funkcjonują już na budynku Zajezdni Kultury, Stacji Uzdatniania Wody czy strażnicy OSP w Kowalewie. Energią słoneczną zasilane jest także oddane do użytku w ubiegłym roku miasteczko ruchu drogowego. Ostatnią inwestycją w OZE są panele zamontowane na jednym z budynków Przedsiębiorstwa Komunalnego przy ul. Polnej w Pleszewie. Dach obiektu wolnostojącego o wymiarach ponad 1115 m² został pokryty panelami o 50 kWp.

Władze Miasta i Gminy Pleszew planują w najbliższym czasie wyposażać kolejne obiekty użyteczności publicznej w OZE, m.in. Park Wodny „Planty”.

Dwa rzędy paneli fotowoltaicznych umieszczonych na dachu budynku

Budynek Przedsiębiorstwa Komunalnego, na ktorym zamontowano panele fotowolaiczne, przed którym stoją samochody




Flesz PPL – styczeń 2022 (video)

W pierwszym w tym roku wydaniu Flesza relacja z Koncertu Noworocznego i przygotowań do finału WOŚP. Mowa także o nowym budżecie Miasta i Gminy Pleszew, który jest rekordowy pod względem inwestycji. Zaglądamy też na plac rozbiórki drugiego z budynków starego domu kultury. Zapraszamy!




Samorząd zorganizował Spotkanie Biznesowe dla lokalnych przedsiębiorców

Coroczne spotkania burmistrza z lokalnymi przedsiębiorcami to w Pleszewie standard. Wszystko po to, by współpraca na linii samorząd-prywatny biznes przekładała się na rozwój miasta i gminy. Tym razem spotkanie dotyczyło możliwości pozyskania środków przez przedsiębiorców na swoją działalność.  

W Spotkaniu Biznesowym, które zorganizował samorząd Miasta i Gminy Pleszew uczestniczyło kilkudziesięciu pleszewskich przedsiębiorców. Tym razem burmistrz Arkadiusz Ptak serwował prywatnym firmom możliwości zdobycia środków na rozwój prywatnych biznesów dzięki skorzystaniu z różnorodnych form dofinansowania. A możliwości jest sporo. Prezentowali je zaproszeni na spotkanie prelegenci.

Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „Invest Park” zaprezentowała choćby tereny inwestycyjne znajdujące się na terenie Pleszewa oraz możliwości wsparcia dla przedsiębiorców. Podobnie Samorządowy Fundusz Poręczeń Kredytowych w Gostyniu, w którym pleszewski samorząd ma swoje udziały, a te z kolei przekładają się na bezpośrednią pomoc dla przedsiębiorców, choćby w formie poręczeń do transakcji związanych z prowadzeniem własnej działalności, np. kredytów, wadium lub leasingów. Dzięki temu pleszewskie firmy mają zabezpieczenie finansowe, by brać udział nawet w kilku przetargach jednocześnie. Swoją ofertę wsparcia w zakresie pożyczek unijnych zaprezentowała także Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Sam burmistrz Arkadiusz Ptak przedstawił perspektywy rozwoju Miasta i Gminy Pleszew oraz formy wsparcia dla przedsiębiorców. Takie oferuje też Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie, o czym mówił podczas spotkania dyrektor Piotr Janiak.  – Badamy rynek przedsiębiorczości w Pleszewie i staramy się wdrażać rozwiązania, które pozwolą na rozwój rodzimych firm. Nie zawsze jest to możliwe, bo wiele zależy od polityki państwa. Ale podejmujemy pewne działania, jak choćby przeprowadzenie badań w zakresie doradztwa zawodowego w szkołach, czy potrzeb prywatnych przedsiębiorców, którzy borykają się z odpływem pracowników – tłumaczy burmistrz Arkadiusz Ptak.

Spotkania władz MiG Pleszew z sektorem prywatnym zapoczątkowane zostały kilka lat temu i po czasie pandemii powoli samorząd do nich wraca. To ważny sektor rozwoju lokalne gospodarki.

W sali Zajezdni Kultury siedzą przedsiębiorcy na krzesłach i słuchają prelegenta w ramach Spotkania Biznesowego

W sali Zajezdni Kultury siedzą przedsiębiorcy na krzesłach i słuchają prelegenta w ramach Spotkania Biznesowego




I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki niezabudowanej położonej w Sowinie, będącej własnością Miasta i Gminy Pleszew.

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew

ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki niezabudowanej położonej w Sowinie, będącej własnością
Miasta i Gminy Pleszew.

Przedmiotem sprzedaży jest dz. nr 138/37 o pow. 0,0937 ha, zapisana w KW nr KZ1P/00017410/2.

Opis nieruchomości: Przedmiotowa działka to grunt niezabudowany o kształcie regularnym, czworokątnym. Teren częściowo ogrodzony płotem niezwiązanym trwale z gruntem, nieutwardzony i niezagospodarowany. Wjazd na działkę wymaga urządzenia. Na terenie działki brak przyłączy i sieci.

W przedmiotowym obszarze brak obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew przedmiotowa działka położona jest na terenach usług sportowo-rekreacyjnych oraz na istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej z dopuszczeniem lokalizacji funkcji usługowej.

Zgodnie z decyzją nr GR-7430/P/17/10 z dnia 19 marca 2010 r. działka wydzielona pod budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego wolnostojącego. Dla przedmiotowej działki ustanowiona zostanie służebność drogi koniecznej – prawo przejścia i przejazdu z drogi publicznej przez działkę nr 138/30 (droga wewnętrzna) na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości.

Wydano decyzję o warunkach zabudowy nr AU-7331/WZI/97/08-09 z dnia 5.06.2009 r dla inwestycji polegającej na budowie siedmiu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolno stojących i siedmiu budynków gospodarczo-garażowych wolno stojących wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi oraz pozostałą niezbędną infrastrukturą techniczną oraz budowie drogi wewnętrznej na części działki nr 138/17 i działce nr 137/5, AM-2, obręb Sowina.

Działy: III “prawa, roszczenia i ograniczenia” oraz IV “hipoteka” księgi wieczystej nr: KZ1P/00017410/2 – wolne od obciążeń.

Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie, Rynek 1 (w pokoju 301 – III p.), w dniu 22 marca 2022 r. (wtorek) o godz. 10/00.

CENA WYWOŁAWCZA: 30.000,00 zł netto

słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100

(do powyższej kwoty zostanie doliczony należny podatek VAT – 23%).

Zgodnie z art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 ze zmianami), cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Uczestnicy przetargu zobowiązani są do wpłacenia wadium w wysokości 20% ceny wywoławczej netto tj. 6.000,00 zł wyłącznie przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy Pleszew w Banku Spółdzielczym w Pleszewie nr 26 8407 0003 0007 1000 2000 0374 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 marca 2022 r. Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie okazanie w dniu przetargu dowodu wpłaty wadium do godz. 9/45.

Wadium przepada jeżeli wyłoniony w przetargu nabywca uchyli się od zawarcia umowy.

Oferentom, którzy przetargu nie wygrali wadium zwraca się w terminie nie później niż 3 dni od  odwołania, zamknięcia przetargu. Natomiast wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne. Osoby prawne uczestniczące w przetargu obowiązane są przedłożyć aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa i dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot, a osoby fizyczne – dowód tożsamości i stosowne pełnomocnictwa. Dopuszcza się do udziału w przetargu pełnomocników. Warunkiem uczestnictwa w przetargu pełnomocnika jest okazanie w dniu przetargu stosownego pełnomocnictwa. W przypadku małżonków, do dokonywania czynności w przetargu konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka.

Powyższe nie ma zastosowania w przypadku rozdzielności majątkowej małżonków.

Cudzoziemiec biorący udział w przetargu winien spełniać warunki zawarte w ustawie z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2278),na dowód czego zobowiązany jest złożyć odpowiednie dokumenty do dnia 15 marca 2022 r.

Z warunkami przetargu można zapoznać się w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie, Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (pok. nr 301 i 302, tel. 62-7428-346 i 347; e`mail: gp@pleszew.pl ).

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zastrzega sobie prawo odstąpienia lub unieważnienia przetargu z uzasadnionej przyczyny.

Ogłoszenie zamieszczono na stronach internetowych Urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

 

Pleszew, dnia 8.02.2022 r.




Zgłoszenie źródła ogrzewania – obowiązek zarządców i właścicieli budynków!

Przypominamy, że od 1 lipca 2021 r właściciele i zarządcy budynków mają obowiązek zgłoszenia źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Deklaracje, można składać online, bezpośrednio w CEEB lub w wersji papierowej, za pośrednictwem urzędu gminy.

Od 1 lipca 2021 r. wszedł obowiązek złożenia deklaracji przez mieszkańców. Jest to niezależne od ewidencjonowania źródeł ciepła przez Straż Miejską!  Można to zrobić na dwa sposoby:

– elektronicznie, przez stronę www.zone.gunb.gov.pl, wykorzystując do tego profil zaufany, e- dowód albo podpis kwalifikowany.
– w wersji papierowej, składając ją osobiście w Urzędzie miasta/gminy zgodnie z lokalizacją budynku albo wysyłając ją tradycyjną pocztą.

Proces składania deklaracji do systemu, to pierwsza e-usługa, która daje możliwość zebrania danych w jednej, centralnej bazie informacji nt. źródeł ciepła i spalania paliw.

Złożenie deklaracji jest obowiązkowe. Każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek złożyć deklarację z informacją o zainstalowanym źródle ciepła i spalania paliw do 1 MW1.

W przypadku mieszkania w bloku to zarządca zgłosi wspólne źródło ciepła. Natomiast jeżeli w lokalu jest ono indywidualne takie jak np. kominek, bojler elektryczny lub koza, wówczas deklarację właściciel musi złożyć samodzielnie.

Do pobrania:

Deklaracja B

Deklaracja A




Komunikat o zamiarze zorganizowania zgromadzenia publicznego w dniu 9 lutego 2022 r.

W dniu 9 lutego br. od godz. 9.00 do godz. 18.00 odbędzie się zgromadzenie przy Markecie DINO, ul. Koźmińska 2B Pleszew. Planowana trasa ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia to Stacja Paliw BP tj. ul. Pleszewska 4, Brzezie.

Celem zgromadzenia jest obrona polskich gospodarstw rolnych.




Patronat Burmistrza nad imprezą – złóż wniosek!

Chcesz, by nad Twoim przedsięwzięciem Burmistrz objął patronat? Złóż wniosek!

Zmiany w zasadach przyznawania Patronatu Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew nad przedsięwzięciami. Teraz trzeba złożyć wniosek minimum na dwa tygodnie przed datą imprezy.

Od lutego 2022 r. organizacje pozarządowe, grupy nieformalne oraz osoby indywidualne mogą się starać o patronat Burmistrza MiG Pleszew nad organizowaną przez siebie imprezą tylko w formie pisemnej. – Musieliśmy to formalnie uporządkować, ponieważ bardzo często patronat przyznawany był na zasadzie telefonu, co skutkowało tym, że dla żadnej ze stron nie było to korzystne – tłumaczy Anna Bogacz, rzecznik pleszewskiego ratusza.

Teraz zasady zostały spisane w Regulaminie przyznawania Patronatu Burmistrza MiG Pleszew. Włodarz Pleszewa wydał także stosowne zarządzenie w tej sprawie.

By uzyskać patronat nad imprezą, trzeba złożyć wniosek w Urzędzie MiG w Pleszewie w terminie nie krótszym niż dwa tygodnie przed datą danego przedsięwzięcia.

Do pobrania:

Regulamin przyznawania patronatu Burmistrza MiG Pleszew

Wniosek o przyznanie patronatu




14 lutego rusza rekrutacja do szkół i przedszkoli

14 lutego rusza rekrutacja dzieci do przedszkoli i klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Pleszew. Sprawdź szczegóły!

W przypadku przedszkolaków:

– rodzice, którzy przedłużają wychowanie przedszkolne swoich dzieci w kolejnym roku szkolnym, muszą złożyć deklarację w dniach 14 – 21 lutego w godzinach pracy przedszkola.

– rodzice, którzy po raz pierwszy zapisują malucha do przedszkola, muszą złożyć wniosek w formie elektronicznej w terminie od 28 lutego do 14 marca do godz. 12.00. Specjalna platforma internetowa www.gminapleszew.przedszkola.vnabor.pl zostanie uruchomiona w dniu rozpoczęcia rekrutacji na stronach www wszystkich przedszkoli prowadzonych przez MiG Pleszew. Po złożeniu wniosku należy go wydrukować, podpisać i złożyć w przedszkolu pierwszego wyboru. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

– postępowanie uzupełniające trwać będzie od 26 kwietnia do 10 maja.

– nie prędzej nić 4 kwietnia komisja rekrutacyjna poda do publicznej wiadomości listę dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Między 5 a 13 kwietnia natomiast rodzice kandydatów będą zobowiązani potwierdzić pisemnie wolę przyjęcia dziecka do przedszkola.

– ostateczne wyniki rekrutacji zostaną podane 20 kwietnia, a w przypadku postępowania uzupełniającego – 20 czerwca.

W przypadku naboru do klas pierwszych szkół podstawowych:

– w terminie od 14 lutego do 11 marca do godz. 12.00 rodzice zobowiązani są złożyć wniosek w danej szkole w formie papierowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

– postępowanie uzupełniające trwać będzie w terminie od 25 kwietnia do 6 maja 2022 r.

– nie prędzej niż 28 marca  zostanie ogłoszona lista osób zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Między 29 marca a 8 kwietnia rodzice muszą potwierdzić pisemnie wolę przyjęcia dziecka.

– lista przyjętych i nieprzyjętych kandydatów do klas pierwszych zostanie podana 11 kwietnia, w postępowaniu uzupełniającym natomiast 26 maja.

Szczegóły: Wydział Edukacji UMiG w Pleszewie, tel. 62 7428 311 oraz sekretariaty szkół i przedszkoli.

 

Do pobrania:

1) Zarządzenie w sprawie rekrutacji do przedszkoli

2) Zasady prowadzenia postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli

3) Zarządzenie w sprawie rekrutacji do szkół