Wykaz dla części działki nr 744/34 o pow. 3,00 m2 położonej w Pleszewie

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić na okres 3 lat grunt położony w Pleszewie przy ul. Modrzewskiego na prowadzenie handlu warzywami i owocami.

Grunt o pow. 3,00 m2 stanowiący część działki nr 744/34 o powierzchni całkowitej 0,0019 ha KW KZ1P/00010089/3 (ark.mapy 20).

Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew w/w działka położona jest w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej wielorodzinnej z zabudową usługową, symbol – MW/U.

Stawka miesięczna czynszu – 90,39 zł netto + należny podatek VAT.

Czynsz płatny miesięcznie.

Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.

Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) tel. 627428345.

Pleszew, dnia 29 marca 2023 r.




Wykaz dla części działki nr 744/34 o pow. 2,00 m2 położonej w Pleszewie

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić na okres 3 lat grunt położony w Pleszewie przy ul. Modrzewskiego z przeznaczeniem na handel artykułami spożywczymi.

Grunt o pow. 2,00 m2 stanowiący część działki nr 744/34 o powierzchni całkowitej 0,0019 ha KW KZ1P/00010089/3 (ark.mapy 20).

Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew w/w działka położona jest w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej wielorodzinnej z zabudową usługową – symbol – MW/U.

Stawka miesięczna czynszu – 24,41 zł netto + należny podatek VAT.

Czynsz podlega co roku z dniem 1 lipca waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.

Czynsz płatny miesięcznie.

Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.

Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel.627428345.

Pleszew, dnia 29 marca 2023r.




Wykaz dla działki nr 2491 położonej w Pleszewie

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić grunt z przeznaczeniem na działalność gospodarczą położony w Pleszewie przy ul. Sportowej 1 na okres 10 lat .

Grunt o pow. 332,60 m2 (w tym 268 m2 powierzchnia zabudowy) stanowi część działki nr 2491 ark. m. 39 KW KZ1P/00017841/2.

Na gruncie położony jest budynek handlowo-gastronomiczny stanowiący własność osoby fizycznej.

Zgodnie z Uchwałą nr XXXI/307/2021 z dnia 10 czerwca 2021 w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gm. Pleszew w/w działka położona jest w terenach usług sportowo-rekreacyjnych z zabudową usługową – symbol US/U.

Stawka miesięczna czynszu :

  • za grunt pod budynkiem użytkowym 2,22 zł/m² +  obowiązująca stawka VAT,
  • za grunt przyległy 1,14 zł/m²  +  obowiązująca stawka VAT.

Czynsz płatny  miesięcznie  do  20 dnia każdego miesiąca.

Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.

Czynsz  co roku z dniem 1 lipca podlega  waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.

Dzierżawca w celu zabezpieczenia zapłaty czynszu, zobowiązany jest do wpłacenia  kaucji na konto Urzędu.

Grunt będzie wydzierżawiony na rzecz dotychczasowego dzierżawcy.

Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania przestrzennego (Ratusz – pok. 302) lub pod nr tel.627428345.

 

Pleszew, dnia 29.03.2023r.




Wykaz dla działki nr 6/2 położonej w Brzeziu

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić na okres do 5 lat grunt rolny z przeznaczeniem na uprawy rolne:

Brzezie działka nr 6/2 o pow. 1,73 ha, RIVb-0.3000 ha, RV-1.1200 ha ŁIV-0.3100 ark. m. 2, Księga Wieczysta nr KZ1P/00034312/0.

Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew ww. nieruchomość położona jest w terenach upraw rolnych z dopuszczeniem zalesień i tereny obniżeń wzdłuż cieku.

Stawka roczna czynszu:
R IV
b 14,0 dt żyta/ha,
RV – 9,5 dt żyta/ha,
ŁIV – 12,0 dt żyta.

Czynsz płatny jest rocznie w terminie do 31 sierpnia każdego roku.

Stawka czynszu uzależniona jest od ceny żyta publikowanej przez GUS.

Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek rolny.

Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) tel.627428345.

Pleszew, dnia 29 marca 2023r.




Strażacy rywalizowali w turnieju tenisa stołowego

Zarząd Oddziału Miejsko-Gminnego ZOSP RP w Pleszewie przy współudziale OSP Sowina Błotna zorganizował miejsko-gminny turniej tenisa stołowego OSP. Turniej odbył się w Taczanowie Drugim, a do rywalizacji przystąpiła młodzież oraz dorośli w pięciu kategoriach wiekowych. Emocji nie brakowało.

Niedzielny poranek 26 marca rozpoczął się sportowo dla strażaków ochotników z terenu Miasta i Gminy Pleszew. Wzięli oni udział w miejsko-gminnym turnieju tenisa stołowego OSP. Do rywalizacji przystąpiło 51 uczestników z 5 jednostek OSP z gminy Pleszew. Klasyfikacja prowadzona była w oparciu o kategorie wiekowe:
– kat. KADET (do lat 14)
-kat. JUNIOR (15-25 lat)
-kat. SENIOR (26-50 lat)
-kat. SENIOR STARSZY (51-70 lat)
-kat. NESTOR (70 lat i więcej)
oraz drużynowo.

Uczestnicy rywalizowali w sali gimnastycznej Zespołu Szkół Publicznych w Taczanowie Drugim, a za komisję sędziowską, sprzęt oraz przeprowadzenie zawodów odpowiedzialny był klub UKS Żaki Taczanów.

Zdobywcy miejsc I – III w każdej kategorii otrzymali pamiątkowe statuetki, zdobywcy miejsc 1- 6 otrzymali dyplomy. Dyplom pamiątkowy otrzymała każda jednostka OSP. Za zwycięstwo w punktacji zespołowej puchar otrzymała drużyna z OSP Sowina Błotna.

Wręczenia pucharu, statuetek oraz dyplomów dokonali: Prezes Zarządu Oddziału MG ZOSP RP w Pleszewie – dh Dorota Gorzaniak, Wiceprezes Zarządu Oddziału MG ZOSP RP – dh Ryszard Szczepaniak i Sędzia Główny Turnieju Marek Biernat. Wydarzenie sesją fotograficzną upamiętnił Komendant Miejsko-Gminny OSP – dh Waldemar Barański  oraz dh Krzysztof Urbaniak. Turniej zakończył wspólny poczęstunek, o który zadbała OSP w Sowinie Błotnej.

Wyniki poszczególnych kategorii:

„KADET”

I   miejsce       –  Walczak Zuzanna              OSP Sowina Błotna
II miejsce        – Szczepaniak Jakub            OSP Bronów
III miejsce       – Wolińska Aleksandra       OSP Sowina Błotna
IV miejsce      – Brylewski Gracjan             OSP Kowalew
V miejsce       – Klepacz Sebastian              OSP Bronów
VI miejsce      – Piękny Kamil                     OSP Kowalew

„JUNIOR

I   miejsce       –  Reszel Patryk                     OSP Bronów
II miejsce        – Tymecki Szymon                OSP Bronów
III  miejsce      – Piękny Błażej                     OSP Kowalew
IV miejsce      – Przybylska Oktawia            OSP Sowina Błotna
V miejsce        – Opielewicz Bartosz            OSP Kowalew
VI miejsce        – Moliński Bartosz               OSP Kowalew

„SENIOR”

I  miejsce       – Karaś Przemysław               OSP Kowalew
II miejsce       –  Woliński Marcin                 OSP Sowina Błotna
III  miejsce     –  Piękny Radosław                OSP Kowalew
IV  miejsce     –  Borecki Paweł                    OSP Sowina Błotna
V   miejsce      – Strzykalski Dariusz             OSP Sowina Błotna
VI miejsce      –  Nawrocki Arkadiusz           OSP Sowina Błotna

„SENIOR STARSZY”

I   miejsce       –  Michalski Bernard              OSP Sowina Błotna
II  miejsce       –  Kwaśniewski Jerzy            OSP Kowalew
III miejsce       –  Tymecki Józef                   OSP Bronów
IV  miejsce      – Cichoń Krzysztof                OSP Rokutów
V miejsce        – Michalak Michał                 OSP Sowina Błotna
VI  miejsce      – Wykrętowicz Zdzisław        OSP Sowina Błotna

„NESTOR”

I   miejsce       –  Bandosz Jan                      OSP Kowalew
II  miejsce       –  Bandosz  Marian                OSP Kowalew
III miejsce       –  Wojciechowski Tadeusz     OSP Kowalew

Punktacja drużynowa:

I   miejsce         – 25 pkt.    – OSP Sowina Błotna
II  miejsce         – 19 pkt.     –  OSP Kowalew
III  miejsce        – 18 pkt.    – OSP  Bronów
IV  miejsce         – 2 pkt.    – OSP Rokutów
V miejsce           – 0 pkt.    – OSP Pleszew




Ostrzeżenie meteorologiczne nr 19 – przymrozki

Nazwa biura: IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych – Wydział w Poznaniu
Zjawisko/stopień zagrożenia: Przymrozki/ 1
Obszar: województwo wielkopolskie powiat pleszewski
Ważność: od godz. 21:00 dnia 27.03.2023 do godz. 10:00 dnia 29.03.2023
Przebieg: Prognozowany jest spadek temperatury powietrza poniżej 0°C. Temperatura minimalna w nocy od -5°C do -3°C, przy gruncie od -8°C do -4°C. Temperatura maksymalna we wtorek od 2°C do 4°C.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%): 80%

Do pobrania:

Pełna treść komunikatu




Ostatnie szlify na parkingu

Dobiega końca budowa największego parkingu typu P&R w Pleszewie. To dopełnienie rewitalizacji terenów pokolejowych i zagospodarowanie niewykorzystanego terenu. Na drogach wylana została już warstwa asfaltowa, a otwarcie już w kwietniu.

Parking typu Park&Ride, czyli parkuj i jedź pomiędzy ulicami Ogrodową a Targową to jeden z trzech obecnie budowanych dużych parkingów w Pleszewie. Pozostałe to zakończony już parking przy Cmentarzu Komunalnym oraz przy stacji kolejowej PKP w Kowalewie, którego budowa trwa. Ich idea zakłada, że mieszkańcy oraz przyjeżdżający do Pleszewa goście mogą pozostawić swoje auto, aby dalej przemieszczać się pieszo lub komunikacja miejską, która jest darmowa za okazaniem dowodu rejestracyjnego pozostawionego pojazdu.

Parking mieszczący się w pobliżu Zajezdni Kultury oraz biblioteki pomieści ponad 200 pojazdów. Aktualnie zostały już wydzielone drogi i wykonane roboty nawierzchniowe, a wcześniej zbudowany został podziemny zbiornik na deszczówkę, który będzie zaopatrywał w wodę rośliny nasadzone na tym terenie. A tych jest sporo, bo około 30 nowych drzew i prawie 4 tys. krzewów. To nie będzie tylko parking, ale miejsce z mnóstwem zieleni i miejscami do chwilowego odpoczynku. Ponadto wzdłuż parkingu aż do ulicy Sienkiewicza powstała już ścieżka rowerowa z deptakiem dla pieszych, które dopełniają całości – tłumaczy Andrzej Jędruszek, zastępca burmistrza.

Do zakończenia inwestycji pozostało już niewiele. Parking jest oznakowany i oświetlony, urządzone są także tereny zielone, miejsca dla rowerów i chodniki. Pozostały prace wykończeniowe. Bezpłatny parking zostanie oddany w „ręce” kierowców już w kwietniu.




Ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu dopuszczalnego substancji w powietrzu

WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE

POZIOM 1

Powiadomienie o ryzyku wystąpienia przekroczenia

poziomu dopuszczalnego substancji w powietrzu

 

INFORMACJE O RYZYKU PRZEKROCZENIA POZIOMÓW DOPUSZCZALNYCH
Zagrożenie Ryzyko wystąpienia przekroczenia średniorocznego poziomu dopuszczalnego (20 µg/m3) dla pyłu zawieszonego PM2,5 w powietrzu.
Data wystąpienia 23.03.2023 r.
Przewidywany czas trwania ryzyka Od dnia 23.03.2023 r. do dnia  31.12.2023 r
Przyczyny Emisja z sektora bytowo-komunalnego szczególnie w okresie grzewczym.
Rok 2023
Obszar ryzyka wystąpienia przekroczenia średniorocznego poziomu dopuszczalnego dla pyłu PM2,5

Analiza wyników pomiarów pyłu zawieszonego PM2,5 ze stacji PMŚ za okres od 01.03.2022 r. do 28.02.2023 r. wskazuje na ryzyko przekroczenia średniorocznego poziomu dopuszczalnego dla pyłu PM2,5 na terenie powiatu pleszewskiego.

Ludność narażona na ryzyko wystąpienia przekroczenia średniorocznego poziomu dopuszczalnego dla pyłu PM2,5

Ludność zamieszkująca obszar, na którym w 2023 r. istnieje ryzyko przekroczenia średniorocznego poziomu dopuszczalnego dla pyłu PM2,5: 62 763.

 

DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO OGRANICZENIA PRZEKROCZEŃ
Zakres działań Działania określone przez Zarząd Województwa w Programach ochrony powietrza https://www.umww.pl/programy-ochrony-powietrza

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Data wydania 23.03.2023 r.
Podstawa prawna –       Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 t.j.),

–       Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia
2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. 2012 r. poz. 1031) ze zmianami (Dz. U. 2019 r. poz. 1931).

Źródła danych Państwowy Monitoring Środowiska – dane z systemu monitoringu jakości powietrza Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska.
Opracowanie
Publikacja Portal Jakości Powietrza GIOŚ – Informacje Regionalne https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/rwms/15



Ryzyko wystąpienia przekroczenia średniodobowego poziomu dopuszczalnego substancji w powietrzu

WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE

POZIOM 1

Powiadomienie o ryzyku wystąpienia przekroczenia

średniodobowego poziomu dopuszczalnego substancji w powietrzu

 

INFORMACJE O RYZYKU PRZEKROCZENIA POZIOMÓW DOPUSZCZALNYCH
Zagrożenie Ryzyko wystąpienia przekroczenia średniodobowego poziomu dopuszczalnego (ponad 35 dni ze stężeniem powyżej 50 µg/m3) dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu
Data wystąpienia 23.03.2023 r.
Przewidywany czas trwania ryzyka Od dnia 23.03.2023 r. do dnia  31.12.2023 r
Przyczyny Emisja z sektora bytowo-komunalnego szczególnie w okresie grzewczym.
Rok 2023
Obszar ryzyka wystąpienia przekroczenia średniodobowego poziomu dopuszczalnego dla pyłu PM10

Analiza wyników pomiarów pyłu zawieszonego PM10 ze stacji PMŚ za okres od 01.03.2022 r. do 28.02.2023 r. wskazuje na ryzyko przekroczenia średniodobowego poziomu dopuszczalnego dla pyłu PM10 (ponad 35 dni ze stężeniem powyżej 50 µg/m3) na terenie powiatu nowotomyskiego i pleszewskiego.

Ludność narażona na ryzyko wystąpienia przekroczenia średniodobowego poziomu dopuszczalnego dla pyłu PM10

Ludność zamieszkująca obszar, na którym w 2023 r. istnieje ryzyko przekroczenia średniodobowego poziomu dopuszczalnego dla pyłu PM10: 138 339.

DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO OGRANICZENIA PRZEKROCZEŃ
Zakres działań Działania określone przez Zarząd Województwa w Programach ochrony powietrza: https://www.umww.pl/programy-ochrony-powietrza

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Data wydania 23.03.2023 r.
Podstawa prawna –       Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 t.j.),

–       Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia
2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. 2012 r. poz. 1031) ze zmianami (Dz. U. 2019 r. poz. 1931).

Źródła danych Państwowy Monitoring Środowiska – dane z systemu monitoringu jakości powietrza Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska.
Opracowanie
Publikacja Portal Jakości Powietrza GIOŚ – Informacje Regionalne https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/rwms/15



Zebranie wiejskie w Baranówku

Zakończyły się już zebrania wiejskie w Gminie Pleszew. Nie mieli go jeszcze mieszkańcy jednego sołectwa. Zebranie w Baranówku już 28 marca.

Mieszkańcy wszystkich sołectw w gminie Pleszew mogli wziąć udział w zebraniach wiejskich z władzami miasta. Zebranie dla sołectwa Baranówek zostało przełożone. Nową datę ustalono na 28 marca 2023 roku o godzinie 17:00. Spotkanie odbędzie się na sali państwa Michalak w Baranówku. Serdecznie zapraszamy.




Zorganizują ogólnopolską konferencję

Pleszew po raz kolejny organizuje konferencję „Poza metropolią”. Tym razem głównym tematem będzie aktywna polityka mieszkaniowa małych i średnich miast. Debatować będą specjaliści w tym obszarze oraz władze miast, które taką politykę prowadzą.

Pleszew jest jednym z małych i średnich miast, które polityką mieszkaniową starają się przyciągnąć i zatrzymać młodych mieszkańców – zwłaszcza w dobie kryzysu demograficznego. To dostępność mieszkań– zaraz po atrakcyjnych miejscach pracy –  jest czynnikiem warunkującym odpowiedni poziom i jakość życia mieszkańców.

Chcąc dzielić się swoim doświadczeniem, a także czerpać z wiedzy specjalistów, władze miasta organizują ogólnopolską konferencję „Poza metropolią – aktywna polityka mieszkaniowa jako szansa na rozwój miast małych i średnich”. Specjaliści poruszą tematy dotyczące wykorzystania nowych rozwiązań prawnych i inwestycyjnych w polityce mieszkaniowej, którą oferuje rząd, instytucje państwowe oraz samorządy, a także zaprezentują pionierskie przykłady małych i średnich miast, które taką politykę wdrażają.

Konferencja odbędzie się w Zajezdni Kultury w Pleszewie, która znajduje się na zrewitalizowanym obszarze pokolejowym, 18 kwietnia 2023 roku w godz. 10:00-15:00. Udział w konferencji jest bezpłatny. Zgłoszeń można dokonywać poprzez formularz do 11 kwietnia 2023 roku.

Współorganizatorami konferencji są: Związek Miasta Polskich oraz Instytut Rozwoju Miast i Regionów. Partnerem konferencji jest Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Wcześniej, samorząd Miasta i Gminy Pleszew zorganizował konferencję „Poza metropolią – rewitalizacja i jakość życia w małych i średnich miastach”, podczas której rozmawiano o czynnikach warunkujących wysoką jakość życia w małych i średnich miastach.

Grafika konferencji Poza metropolią organizowanej przez UMIG Pleszew w Zajezdni Kultury w Pleszewie 18 kwietnia 2023 roku.




Kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych

ZESPÓŁ DS. KONTROLI I OPINII

Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pleszewie.
Do zadań Zespołu należy w szczególności:

  • kontrola przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi, stosownie do obowiązującego prawa;
  • rozpatrywanie informacji, wniosków i skarg dotyczących sprzedaży napojów alkoholowych;
  • opiniowanie, w formie postanowień, zgodności lokalizacji punktów sprzedaży alkoholu z zasadami usytuowania na terenie Miasta i Gminy Pleszew miejsc sprzedaży
    i podawania napojów alkoholowych określonymi stosowną uchwałą Rady Miejskiej
    w Pleszewie;
  • monitorowanie zasad i warunków korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w punktach sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;
  • współpraca z Policją i Strażą Miejską w celu monitorowania przestrzegania przepisów prawa przez przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Pleszew;
  • opracowanie wniosków do Policji w sprawie wszczęcia postępowania wobec sprzedawców i właścicieli punktów sprzedaży napojów alkoholowych łamiących przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
  • gromadzenie i analiza danych w zakresie uzależnień i ich konsekwencji;
  • inicjowane szkoleń dla przedsiębiorców i pracowników punktów sprzedaży alkoholu
    z zakresu dobrych zwyczajów prowadzenia sprzedaży alkoholu oraz dla osób upoważnionych do prowadzenia kontroli.

Procedura wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie  Miasta i Gminy Pleszew wraz z informacjami dotyczącymi wymaganych dokumentów oraz wysokości opłat, znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznych

Zespół ds. kontroli i opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w Pleszewie będzie opiniował złożone wnioski o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w każdą trzecią środę miesiąca. W przypadku, gdy dzień ten będzie dniem wolnym od pracy, dniem spotkania Zespołu ustala się kolejny dzień roboczy.
Wnioski o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Pleszew ul. Rynek 1 , 63-300 Pleszew

KONTROLE PUNKTÓW SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH W ZAKRESIE PRZESTRZEGANIA ZASAD I WARUNKÓW KORZYSTANIA Z ZEZWOLEŃ

  1. Podstawa prawna:
    a. 18 ust. 8 oraz 183 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
    i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r., poz. 165 ze zmianami);
    b. Rozdział 5 „Ograniczenia kontroli działalności gospodarczej” (art. 45-65) ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2023 r., poz. 221).

Kontrola zostanie przeprowadzona zgodnie z Zarządzeniem Nr 148/VIII/2022 Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew z dnia 25 listopada 2022 r. w sprawie wprowadzenia Procedur przeprowadzenia kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Pleszew.

2. Identyfikuje się następujący obszar podmiotowy, w którym istnieje ryzyko naruszenia przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. 2023 r., poz. 165):

a. przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w miejscu i poza miejscem sprzedaży wydanych przez Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew.

3. Identyfikuje się następujący obszar przedmiotowy, w których następuje ryzyko naruszenia przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. 2023 r., poz. 165):

  • przestrzeganie zasad i warunków korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
    w szczególności:
    a. przestrzegania określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi warunków prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności:

– posiadanie ważnego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;

– wnoszenie opłaty za korzystanie z zezwolenia, o której mowa w art. 111 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałanie alkoholizmowi;

– posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży;

– zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych;

– wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu;

– prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi określone
w uchwale nr XXXV/399/2018 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 6 września 2018 r.
w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Pleszew oraz zasad usytuowania na terenie Miasta Gminy Pleszew miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych (Dz.Urz.Woj. Wielkopolskiego poz. 6969);
b. przestrzegania określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zasad sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności:

przestrzeganie zasad porządku publicznego w miejscu sprzedaży napojów alkoholowych lub w najbliższej okolicy;

niesprzedawanie i niepodawanie napojów alkoholowych osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw;

uwidacznianie informacji o szkodliwości spożywania alkoholu oraz innych informacji
o zakazach wynikających z ustaw;

sprzedaży detalicznej napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży w punktach sprzedaży, którymi są: sklepy branżowe ze sprzedażą napojów alkoholowych, wydzielone stoiska – w samoobsługowych placówkach handlowych o powierzchni sprzedażowej powyżej 200 m2, pozostałe placówki samoobsługowe oraz inne placówki handlowe, w których sprzedawca prowadzi bezpośrednią sprzedaż napojów alkoholowych;

przestrzeganie zakazu spożywania alkoholu w miejscu sprzedaży (dotyczy sklepów)
oraz w najbliższej okolicy punktu sprzedaży;

przestrzeganie ustawowego zakazu reklamowania i promocji napojów alkoholowych;

przestrzeganie określonych w ustawie warunków sprzedaży napojów alkoholowych;

niewprowadzanie do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł;

przedstawianie prawidłowych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.

4. Wybór punktów sprzedaży do kontroli

Do kontroli zostaną wytypowane punkty sprzedaży napojów alkoholowych na podstawie analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Pleszew.

5. Zawiadomienie przedsiębiorcy o zamiarze wszczęcia kontroli

Organ kontroli zawiadamia przedsiębiorcę o zamiarze wszczęcia kontroli. Wzór zawiadomienia stanowi załącznik nr 2 do Procedur. Za datę odbioru przez przedsiębiorcę zawiadomienia o kontroli przyjmuje się datę odbioru zawiadomienia.

6. Sposób ustalenia terminu kontroli

Zgodnie z art. 48 ust. 2 ustawy Prawo przedsiębiorców, kontrolę wszczyna się nie wcześniej niż po upływie 7 dni i nie później niż przed upływem 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia
o zamiarze wszczęcia kontroli. Na pisemny wniosek przedsiębiorcy kontrola może być wszczęta przed upływem 7 dnia od dnia doręczenia zawiadomienia.

7. Osoby przeprowadzające kontrolę

Kontrola zostanie przeprowadzona przez upoważnionych członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pleszewie i/lub pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie, w tym strażników Straży Miejskiej. Wzór upoważnień stanowi załącznik nr 1 do Procedur.

8. Miejsce przeprowadzenia kontroli

Zgodnie z art. 51 ustawy Prawo przedsiębiorców kontrolę przeprowadza się w siedzibie przedsiębiorcy lub w miejscu wykonywania działalności gospodarczej. Za zgodą lub na wniosek przedsiębiorcy kontrolę przeprowadza się w miejscu przechowywania dokumentacji, w tym ksiąg podatkowych, innym niż siedziba lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej lub w siedzibie organu kontroli.

9. Przebieg kontroli.

Kontrolę przeprowadza się w obecności kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby przez niego upoważnionej. Przedsiębiorca wskazuje na piśmie osobę upoważnioną. Po przybyciu na miejsce kontroli zespół kontrolujący okazuje przedsiębiorcy lub osobie upoważnionej do reprezentowania go w trakcie kontroli swoje legitymacje służbowe oraz upoważnienie Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew do przeprowadzenia kontroli. W razie nieobecności kontrolowanego przedsiębiorcy lub osoby przez niego upoważnionej, czynności kontrolne mogą być wszczęte po okazaniu legitymacji służbowej pracownikowi przedsiębiorcy lub osobie zatrudnionej u przedsiębiorcy, która może być uznana za osobę czynną
w lokalu przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 97 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, lub w obecności przywołanego świadka, którym powinien być funkcjonariusz publiczny, niebędący jednak pracownikiem organu przeprowadzającego kontrolę.

Podczas kontroli przedsiębiorca zobowiązany jest do okazania zespołowi kontrolującemu:

a. książki kontroli, o której mowa w art. 57 ustawy Prawo przedsiębiorców, albo kopii odpowiednich jej fragmentów lub wydruków z systemów informatycznego, w którym prowadzona jest książka kontroli, poświadczonych przez siebie za zgodność z wpisem z kontroli; w przypadku, gdy okazanie książki kontroli jest niemożliwe, przedsiębiorca zostanie zobowiązany do okazania jej w wyznaczonym terminie w siedzibie organu kontroli;
b. zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w danym punkcie sprzedaży wraz z dokumentem potwierdzającym fakt uiszczenia opłaty za korzystanie z tych zezwoleń oraz wydruki z kasy fiskalnej o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku ubiegłym lub zestawienie innych dokumentów księgowych potwierdzających podaną wartość sprzedaży;
c. dokumentu potwierdzającego fakt posiadania tytułu prawnego do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych;
d. faktur potwierdzających miejsce zakupu napojów alkoholowych.

10. Protokół z kontroli

Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół, którego wzór stanowi załącznik numer 3 do Procedur.

a. w protokole zamieszcza się zalecenia pokontrolne i wyznacza termin do usunięcia stwierdzonych uchybień oraz inne ustalenia i informacje;
b. do protokołu może być załączona dokumentacja fotograficzna sporządzona przez osoby kontrolujące podczas kontroli. Fakt ten odnotowuje się w protokole;
c. protokół podpisują członkowie zespołu kontrolującego oraz osoba biorącą udział w kontroli ze strony przedsiębiorcy;
d. w przypadku odmowy podpisania przez przedsiębiorcę protokołu, fakt ten odnotowuje się w protokole z podaniem przyczyny odmowy podpisu;
e. protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (oryginał dla organu kontrolującego, kopia dla przedsiębiorcy).

OGÓLNY SCHEMAT PROCEDURY KONTROLI PRZEDSIĘBIORCÓW W ZAKRESIE ZASAD I WARUNKÓW KORZYSTANIA Z ZEZWOLEŃ NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH

Podstawa prawna: art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2023 r., poz. 221)

KONTROLA PLANOWANA KONTROLA DORAŹNA
Analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa zgodnie z art. 47 ust 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców Przeprowadzana w przypadkach określonych
w art. 47 ust. 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
Zawiadomienie przedsiębiorcy o zamiarze przeprowadzenia kontroli w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 48 ust. 11 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
Doręczenie upoważnienia do kontroli przedsiębiorcy lub osobie przez niego upoważnionej.
Pouczenie przedsiębiorcy lub osoby przez niego upoważnionej o jego prawach i obowiązkach.
Przeprowadzenie czynności kontrolnych w zakresie i czasie określonym w upoważnieniu do przeprowadzenia kontroli w obecności przedsiębiorcy lub osoby przez niego upoważnionej.
Sporządzenie protokołu kontroli.
Ewentualne postępowanie pokontrolne
np. postępowanie administracyjne w sprawie cofnięcia zezwolenia.