Wyjaśnienia dotyczące zasad prowadzenia i finansowania agitacji wyborczej w czasie równoczesnego trwania kampanii wyborczej

WYJAŚNIENIA dotyczące zasad prowadzenia i finansowania agitacji wyborczej w czasie  równoczesnego trwania kampanii wyborczej w wyborach organów jednostek samorządu terytorialnego zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. i kampanii wyborczej w wyborach do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 9 czerwca 2024 r.




Razem przez życie od ponad 50 lat

Tradycyjnie w Mieście i Gminie Pleszew odbywają się uroczystości związane z jubileuszami 50-lecia małżeństwa. Uhonorowane pary odbierają odznaczenia od Prezydenta RP z rąk burmistrza. Jaki jest ich przepis na tak długi staż małżeński?

Złote Gody to godny jubileusz, który świętowany jest co roku w Mieście i Gminie Pleszew. Szczęśliwe pary, które związek małżeński tworzą od ponad 50 lat otrzymują odznaczenia za długoletnie pożycie małżeńskie. Są to medale Prezydenta RP, które podczas uroczystych spotkań wręcza Jubilatom burmistrz MiG Pleszew.

Tegoroczne odznaczenia odebrało 76 par z dziewięćdziesięciu, które w minionym roku obchodziły Złote Gody. Pary spotykały się przez 3 dni w Zajezdni Kultury w Pleszewie, by wspólnie świętować, wspominać dawne czasy, a także wznieść toast i udzielić wskazówek młodszym pokoleniom, w jaki sposób iść wspólnie przez życie w zgodzie przez tak wiele lat. Ich historie wywoływały niejednokrotnie szeroki uśmiech, ale też wzruszenie.

Nasza historia możliwe, że jest trochę nietypowa, bo poznaliśmy się w truskawkach – opowiada jedna z Jubilatek. Spotkałam mojego przyszłego męża, gdy pracowaliśmy wspólnie przy zbiorach. Siedzieliśmy wtedy razem na miedzy i tak od słowa do słowa rozwinął się nasz związek – dodaje. Z uśmiechem na twarzy poznanie swojego męża wspominała również kolejna z odznaczonych bowiem ich historia sięga aż przedszkola. My z mężem znamy się już od przedszkola. Mamy nawet wspólne zdjęcie z jakiegoś przedstawienia. Tak trwamy do dzisiaj w zgodzie i szczęściu – wspomina Jubilatka.

Jak można było zauważyć – ile par, tyle historii, choć wiele wątków skupia się wokół wspólnych zabaw, potańcówek, czy poznania w pracy, autobusie lub przez kogoś z rodziny. Szczęśliwe pary radziły wszystkim, żeby umieć wypracować sobie kompromis. Ważna jest też cierpliwość. Bez tego, jak mówią, nie udałoby się dogadywać przez tyle lat i podejmować wspólnych decyzji. Trzeba wiedzieć, kiedy ustąpić – tłumaczyli szczęśliwi Jubilaci.




Wybory 2024

Wybory Samorządowe – 7 kwietnia 2024 r.

Wybory do Parlamentu Europejskiego – 9 czerwca 2024 r.




Regulamin konkursu na przebranie dinozaura

Regulamin Konkursu na najlepsze przebranie dinozaura organizowanego podczas wydarzenia „Ale Jaja! W Parku (prawie) Jurajskim czyli wielkanocna zabawa z „prawdziwym” dinozaurem”
23 marca 2024 r. o godzinie 14:00 w Parku Miejskim w Pleszewie.

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE:

1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady, zakres i warunki uczestnictwa w konkursie „Konkurs na najlepsze przebranie dinozaura” podczas wydarzenia w Parku Miejskim 23 marca 2024 r. organizowanym przez Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie.
1.2. Organizatorem Konkursu (dalej: „Organizator”) jest Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie, ul. Rynek 1, 63-300 Pleszew.
1.3. Uczestnicy mogą brać udział w Konkursie podczas wydarzenia odbywającego się 23 marca 2024 r. w Parku Miejskim w Pleszewie.
1.4. Uczestnikiem Konkursu mogą być przedszkolaki i uczniowie klasy I-VIII szkół podstawowych (dalej: „Uczestnik”).
1.5. Organizator oświadcza, że Konkurs nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym, loterią promocyjną, grą, której wynik zależy od przypadku, ani żadną inną formą przewidzianą w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz.U.z 2009r.Nr 09,poz.1540).
1.6. Uczestnictwa w Konkursie, jak i praw i obowiązków z nim związanych, w tym także prawa do żądania wydania nagrody, nie można przenosić na inne osoby i podmioty.
1.7. Konkurs finansowany jest ze środków własnych Organizatora.

2. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE:

2.1. Warunkiem udziału w Konkursie, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień przewidzianych w niniejszym Regulaminie, jest:
2.1.1. Samodzielne przygotowanie pomysłowego stroju dinozaura.
2.1.2. Przebranie się w strój dinozaura podczas wydarzenia w Parku Miejskim 23 marca 2024r.
2.1.3. Zgłoszenie się do Organizatora po ogłoszeniu konkursu w dniu wydarzenia celem nadania numeru startowego.
2.1.4. Wystąpienie podczas mini pokazu mody dinozaurowej w czasie trwania wydarzenia w Parku Miejskim (jedno przejście pokazowe przed publicznością i Jury)
2.1.5. Spełnienie warunków, o których mowa w ust. 2.1. powyżej, stanowi formalne zgłoszenie Uczestnika do Konkursu (dalej: „Zgłoszenie”). Jeden uczestnik może wygrać podczas trwania całego Konkursu tylko raz.
2.2. Zgłoszenie konkursowe nie może być zmieniane podczas trwania konkursu, jedynie w wyjątkowym przypadku po wcześniejszym uzgodnieniu z administratorem konkursu.
2.3. Z zastrzeżeniem pozostałych warunków określonych w Regulaminie, Zgłoszenie Konkursowe musi spełniać następujące warunki:
2.3.1. Musi być kreatywne.
2.3.2. Musi być przygotowane samodzielnie.
2.3.3. Musi być dokonane w dniu wydarzenia, tuż po ogłoszeniu konkursu przez Organizatora.
2.3.4. Nie może naruszać praw osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych, praw autorskich oraz prawa do ochrony wizerunku.
2.4. W przypadku stwierdzenia przez Organizatora, że Zgłoszenie Konkursowe nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w niniejszym Regulaminie, Organizator zastrzega sobie prawo nieuwzględnienia Uczestnika, który w ramach zgłoszenia je zaproponował, przy rozstrzygnięciu Konkursu.

3. NAGRODY:

3.1. Do zdobycia są nagrody rzeczowe.
3.2. Organizator publicznie ogłosi Laureatów i zaprezentuje ich stroje podczas wydarzenia.
3.3. Nagrody w Konkursie nie podlegają wymianie na ekwiwalent pieniężny.
3.4. Nagrody w Konkursie zapewnia Organizator.
3.5. W uzasadnionych przypadkach Komisja zastrzega sobie prawo do przyznania dodatkowych wyróżnień.

  1. KRYETRIA OCENY:

Jury przyzna nagrody po ocenie w oparciu o następujące kryteria:
4.1. Estetyka i sposób wykonania stroju (samodzielność).
4.2. Kreatywność i pomysłowość przebrania.
4.3. Ogólny wygląd zewnętrzny.
4.4. Prezentacja indywidualna Uczestnika  przed Jury.

  1. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU:

5.1. Konkurs zostanie rozstrzygnięty przez powołane przez Organizatora Jury.
5.2. Konkurs wygrywają osoby, które wyróżnią się najlepszymi strojami i ich prezentacją.
5.3. Jury przyzna punkty każdemu uczestnikowi w czasie trwania mini pokazu mody dinozaurowej (oceny od 1 do 10).
5.4. Komisja przyzna Nagrody opisane w pkt. 3.1. Uczestnikowi, którego Zgłoszenie Konkursowe otrzyma najwyższą liczbę punktów oraz spełni wymogi określone w niniejszym Regulaminie i które najlepiej spełniać będzie kryteria poprawności.
5.4. Uczestnik, który nabędzie uprawnienie do Nagrody zwany będzie dalej „Laureatem”.
5.5. Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone podczas wydarzenia w Parku Miejskim 23 marca 2024 r. tuż po pokazie po podliczeniu punktów przyznanych przez Jury.
5.6. O przyznaniu Nagrody Organizator poinformuje Laureata poprzez wywołanie na scenę.
5.7. Laureat zobowiązany jest do odbioru nagrody osobiście.
5.8. W przypadku, gdy okaże się, że Laureatem Konkursu jest osoba, która nie spełnia warunków określonych w Regulaminie, osoba taka traci prawo do odebrania Nagrody, a Komisja konkursowa ponownie wyłania Laureata Konkursu.

  1. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH UCZESTNIKÓW KONKURSU:

6.1. Administratorem danych osobowych podanych przez Uczestników Konkursu jest Miasto i Gmina Pleszew  z siedzibą przy ul. Rynek 1, 63-300 Pleszew, tel.: 62 742 83 00.

6.2. W sprawie ochrony danych osobowych można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych administratora pod adresem mail: iod@pleszew.pl

6.3. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust.1 lit. a(RODO) tj. za zgodą osoby której dane dotyczą. Administrator przetwarza podane dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, którym jest: umożliwienie Uczestnikom Konkursu wzięcia w nim udziału, umożliwienie przeprowadzenia konkursu, przyznania, wydania i odbioru nagrody, opublikowania informacji o laureatach oraz archiwizacji dokumentów.

6.4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie przepisów prawa, członkowie Komisji Konkursowej, oraz podmioty realizujące usługi w imieniu i na rzecz Administratora.  Twoje dane zostaną udostępnione innym odbiorcom w związku z publikacją danych w materiałach informacyjno –promocyjnych.

6.5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne i niezbędne do wzięcia udziału w Konkursie i przyznania nagród.

6.6. Dane osobowe Uczestnika Konkursu będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wyżej określonych celów a po tym czasie przez okres  wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub do cofnięcia zgody na dalsze przetwarzanie danych przez osobę której dane dotyczą. Zgoda może być cofnięta w dowolnym momencie przed ogłoszeniem rozstrzygnięcia Konkursu poprzez przesłanie stosownej informacji na adres administratora, przy czym cofnięcie zgody jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w Konkursie.

6.7. Podane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.

6.8. Osoba której dane dotyczą ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo  ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania. Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych.

6.9. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody przysługuje osobie której dane dotyczą prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność  przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, zgodnie z obowiązującym prawem.

6.10. Osoba której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

7.1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności, jeśli na skutek działania usługodawców (np. poczty, przewoźników, przedsiębiorstw telekomunikacyjnych, administratorów sieci komputerowych, wadliwości działania łączy internetowych lub oprogramowania lub sprzętu komputerowego Uczestnika) lub zdarzeń związanych z realizowaniem usług mających charakter siły wyższej, nie będzie mógł wywiązać się z całości lub części zobowiązań, przewidzianych niniejszym Regulaminem, mimo dochowania przez Organizatora szczególnej staranności.
7.2. Organizator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Regulaminie w czasie trwania Konkursu, jeżeli jest to uzasadnione celem Konkursu i doprecyzowaniem warunków uczestnictwa w Konkursie, z tym że zmiany te nie mogą naruszać praw już nabytych Uczestników. Zmiany te obowiązują od dnia zamieszczenia ich na Stronie.
7.3. Przystępując do Konkursu Uczestnik potwierdza tym samym zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptację.

Regulamin konkursu [doc]




Komunikat Państwowej Komisji Wyborczej o wylosowanych jednolitych numerach dla list kandydatów na radnych

KOMUNIKAT
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 12 marca 2024 r.

o wylosowanych jednolitych numerach dla list kandydatów na radnych
w wyborach zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.

Państwowa Komisja Wyborcza, na podstawie art. 410 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408), dokonała w dniu 12 marca 2024 r. losowania jednolitych numerów dla list kandydatów na radnych 6 komitetów wyborczych, które spełniały ustawowy warunek zarejestrowania list kandydatów co najmniej w połowie okręgów wyborczych w wyborach do wszystkich sejmików województw, w tym przynajmniej jednej listy do każdego sejmiku.

Listy kandydatów tych komitetów wyborczych otrzymały w wyniku losowania następujące jednolite numery w wyborach do sejmików województw, rad powiatów i rad gmin oraz rad dzielnic m.st. Warszawy.

Lista Nr 1 — KOMITET WYBORCZY PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ
Lista Nr 2 — KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW KONFEDERACJA I BEZPARTYJNI SAMORZĄDOWCY
Lista Nr 3 — KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY TRZECIA DROGA POLSKA 2050 SZYMONA HOŁOWNI – POLSKIE STRONNICTWO LUDOWE
Lista Nr 4 — KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY LEWICA
Lista Nr 5 — KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Lista Nr 6 — KOMITET WYBORCZY STOWARZYSZENIE „BEZPARTYJNI SAMORZĄDOWCY”

Przewodniczący
Państwowej Komisji Wyborczej
Sylwester Marciniak




Informacja w sprawie zapewnienia miejsc przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych

I N F O R M A C J A
z dnia 12 marca 2024 r.


BURMISTRZ MIASTA I GMINY PLESZEW

podaje do publicznej wiadomości zarządzenie Nr 35/IX/2024 z dnia 12 marca 2024 r. w sprawie zapewnienia miejsc przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów wszystkich komitetów wyborczych.

ZARZĄDZENIE Nr 35/IX/2024
BURMISTRZA MIASTA I GMINY PLESZEW
z dnia 12 marca 2024 r.

w sprawie zapewnienia miejsc przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów wszystkich komitetów wyborczych

Na podstawie art. 114 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408 ze zmianami), art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zmianami), w związku z postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 11 marca 2024 r. w sprawie zarządzenia wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego (Dz. U. poz. 344) zarządzam, co następuje::

  • 1. Zapewnia się na terenie Miasta i Gminy Pleszew miejsca przeznaczone na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów wszystkich komitetów wyborczych:

1) słupy ogłoszeniowe zlokalizowane na terenie Miasta Pleszewa:

  1. Rynek,
  2. Poznańska (obok Urzędu Poczty Polskiej),
  3. M. Reja (naprzeciw Komendy Powiatowej Policji),
  4. Marszewska,
  5. Poznańska (naprzeciw Kościoła p.w. Św. Floriana),
  6. Zachodnia (na rogu z ul. Poznańską),
  7. Sienkiewicza (obok sklepu BETA),
  8. Bolesława Krzywoustego (obok ZSP Nr 3),
  9. Mieszka I (obok Publicznego Przedszkola Nr 2 „im. Misia Uszatka”);

2) tablice i/lub słupy ogłoszeniowe sołectw, zlokalizowane na terenie Gminy Pleszew.

  • 2. Wykaz miejsc, o których mowa w § 1 podlega podaniu do publicznej wiadomości w drodze informacji Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew poprzez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń na terenie Miasta i Gminy Pleszew, a także w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie: https://bip.pleszew.pl.
  • 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Burmistrz
Miasta i Gminy Pleszew

/-/ dr hab. Arkadiusz Ptak




Prawdziwy dinozaur w pleszewskim Parku (prawie) Jurajskim

Park Miejski w Pleszewie niebawem zamieni się w Park Jurajski. Wszystko za sprawą prawdziwego dinozaura, który pojawi się na wielkanocnym wydarzeniu. Tuż przed świętami na dzieci oraz dorosłych czeka mnóstwo atrakcji oraz kiermasz lokalnego rękodzieła.

Na tydzień przed Wielkanocą Pleszew zamieni się w prawdziwy wybieg dla dinozaurów. W Parku Miejskim bowiem odbywać się będzie wydarzenie, którego gościem specjalnym będzie prawdziwy, gigantyczny dinozaur. Komu uda się wykraść mu złożone jaja, będzie mógł liczyć na upominek oraz możliwość wzięcia udziału w losowaniu.

Ale jaja! W Parku (prawie) Jurajskim to wydarzenie skierowane zarówno dla małych, jak i dużych. Zaplanowaliśmy mnóstwo atrakcji, zabaw, konkursów i nagród, a gościem specjalnym będzie dinozaur, dlatego zapraszamy wszystkich – będzie się działo – zachęca Izabela Świątek, zastępca burmistrza MiG Pleszew. Wśród atrakcji znajdzie się m.in. zagroda żywych zwierząt, strefa animacji z malowaniem twarzy i tatuażami, gry, zabawy oraz konkurs na najlepsze przebranie dinozaura.

W konkursie na przebranie udział mogą wziąć przedszkolaki i uczniowie szkół podstawowych. Jury podczas mini pokazu mody dinozaurowej przyzna punkty, dzięki którym wyłonimy zwycięzców – informuje Jagoda Zydorek z Biura Prasowego UMiG w Pleszewie. Oceniana będzie przede wszystkim kreatywność uczestników, a także prezentacja przed komisją. Zgłoszenia przyjmowane będą w dniu wydarzenia.

Podczas wydarzenia odbędzie się również kiermasz lokalnego rękodzieła. Wzdłuż parkowych alejek swoje wyroby oferować będą lokalni rzemieślnicy. Ich oferta jest bardzo szeroka: od zabawek, przez wyroby z drewna, wikliny, po makramy, łapacze snów i wiele innych, również świątecznych ozdób – wylicza Anna Bogacz, rzecznik prasowy pleszewskiego urzędu. Wszystko to 23 marca 2024 r. od godziny 14:00 w Parku Miejskim w Pleszewie. Wydarzenie organizuje Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie wraz z Zajezdnią Kultury, Fundacją Animacja, Pleszewskim Centrum Wolontariatu oraz ZSP nr 2 w Pleszewie.

Regulamin konkursu na przebranie dinozaura

Plakat wydarzenia wielkanocnego odbywającego się w Parku Miejskim w Pleszewie 23 marca 2024 r. o godzinie 14:00.




Postanowienie Prezydenta RP w sprawie zarządzenia wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego

POSTANOWIENIE
PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 11 marca 2024 r.

w sprawie zarządzenia wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego

Na podstawie art. 331 § 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408) stanowi się, co następuje:
§ 1. Zarządzam wybory posłów do Parlamentu Europejskiego.
§ 2. W Rzeczypospolitej Polskiej wybiera się 53 posłów do Parlamentu Europejskiego.
§ 3. Dzień wyborów wyznaczam na niedzielę dnia 9 czerwca 2024 r.
§ 4. Dni, w których upływają terminy wykonania czynności wyborczych, określa kalendarz wyborczy stanowiący załącznik
do postanowienia.
§ 5. Postanowienie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej: A. Duda

Prezes Rady Ministrów: D. Tusk

 

Pełna treść postanowienia




Raport dotyczący chorób zakaźnych zwierząt na terenie województwa wielkopolskiego

RAPORT NR 10

DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z WYSTĄPIENIEM CHORÓB ZAKAŹNYCH ZWIERZĄT NA TERENIE WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO ZA OKRES OD 02.03.2024 DO 08.03.2024




Informacja Komisarza Wyborczego w Kaliszu I w sprawie dodatkowych zgłoszeń kandydatów do komisji wyborczych

INFORMACJA
Komisarza Wyborczego w Kaliszu I
z dnia 11 marca 2024 r.

Pełnomocnicy wyborczy komitetów wyborczych mogą dokonać dodatkowych zgłoszeń kandydatów do dnia 13 marca 2024 r. do godz. 15:30 w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie do niżej wymienionych komisji wyborczych:
– Nr 4, w liczbie 1,
– Nr 17, w liczbie 1,
– Nr 19, w liczbie 1,
– Nr 20, w liczbie 1,
– Nr 21, w liczbie 1.

Pełna treść komunikatu [pdf]




Wykaz dla działki nr 957/14 w Pleszewie zabudowanej boiskiem ORLIK

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić nieruchomość położoną w Pleszewie przy ul. Bolesława Krzywoustego na okres 5 lat z przeznaczeniem pod działalność sportowo-rekreacyjną.

Grunt o pow. 2843 m2 stanowi część działki nr 957/14 ark. m. 37 KW KZ1P/00036881/3 na którym znajduje się boisko „ORLIK 2012”.

Zgodnie z Uchwałą nr XXXVI/416/2018 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 września 2018r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gm. Pleszew nieruchomość położona jest w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej wielorodzinnej z zabudową usługową. –symbol MN/MW/U.

Stawka miesięczna czynszu 197,13 zł + obowiązująca stawka VAT.

Czynsz płatny miesięcznie do 20 dnia każdego miesiąca.

Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.

Czynsz co roku z dniem 1 lipca podlega waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.

Wykaz zamieszczono na stronie internetowej pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (pokój nr 302) lub pod nr tel. 62 7428 345.

 

Pleszew dnia 8.03.2024r.




Wykaz dla pom. nr 4, 6 i 7 przy ul. Ogrodowej 8 w Pleszewie przeznaczonych do wynajęcia

Wykaz

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wynająć na okres 5 lat trzy pomieszczenia handlowe położone w Pleszewie przy ul. Ogrodowej 8.

Dwa pomieszczenia nr 4 i 6  o pow. 11,77 m2 i pomieszczenie nr 7 o pow. 11,50 m2 oraz 9 m2 gruntu tzw. wystawki, usytuowane na części działki nr 822/2 o powierzchni całkowitej 0,6115 ha KW KZ1P/00017491/3 (ark. m. 33).

Zgodnie z Uchwałą nr XXXVI/417/2018 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 września 2018r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego śródmieścia Pleszew (Dz.Urz. Woj.Wielk. z 2018r. poz. 7661) działka położona jest w terenach zabudowy usługowej – symbol 8U”.

Stawka miesięczna czynszu:

  • za pomieszczenie handlowe 21,26 zł/m2 + obowiązująca stawka VAT,
  • za grunt pod wystawkę 3,47 zł/m2 + obowiązująca stawka VAT.

Czynsz podlega, co roku z dniem 1 lipca waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.

Najemca zobowiązany jest prowadzić sprzedaż, co najmniej 5 dni w tygodniu.

Czynsz płatny miesięcznie.

Oprócz czynszu najemcy mają obowiązek płacić podatek od nieruchomości.

Najemcy w celu zabezpieczenia zapłaty czynszu, zobowiązani są do wpłacenia kaucji na konto Urzędu.

Wykaz zamieszczono na stronach urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel. 62 7428 345.

 

Pleszew, dnia 8.03.2024 r.