Sprzedaż działki niezabudowanej – Borucin

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew

Ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki niezabudowanej, położonej w miejscowości Borucin, będącej własnością Miasta i Gminy Pleszew, zapisanej w KW nr KZ1P/00017377/8, oznaczonej ewidencyjnie nr działki 80/2 o pow. 0,1297 ha.

Opis nieruchomości: działka o kształcie regularnym czworokątnym, wydłużonym. Teren niezabudowany, nieogrodzony, nieutwardzony i niezagospodarowany, porośnięty roślinnością. Droga dojazdowa jest utwardzona, bez chodników, nieoświetlona. Na działce znajdują się pozostałości po starej zabudowie, fundamentach budynku mieszkalnego (kamienie polne) stara pompa żeliwna i studnia aktualnie nieczynna.

W ewidencji gruntów działka w klasyfikacji B –  tereny mieszkaniowe.

W przedmiotowym obszarze brak obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew działka położona na terenach zabudowy mieszkaniowo-usługowej.

Działka w części objęta umową dzierżawy do 31 sierpnia 2023 r.

Działy: III “prawa, roszczenia i ograniczenia” oraz IV “hipoteka” księgi wieczystej nr KZ1P/00017377/8 – wolne od obciążeń.

 

Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie w dniu 25 października 2021 r. (poniedziałek) w pokoju Nr 301 – III piętro, o godz. 10/00.

 Cenę wywoławczą ustalono w wysokości: 29.000,00 zł

słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy złotych 00/100

(Powyższa kwota podlega zwolnieniu z podatku VAT).

Cena za nabycie działki podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Uczestnicy przetargu zobowiązani są do wpłacenia wadium w wysokości 20% ceny wywoławczej  (tj. 5.800,00 zł (słownie: pięć tysięcy osiemset złotych 00/100) wyłącznie przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy Pleszew w Banku Spółdzielczym w Pleszewie nr 26 8407 0003 0007 1000 2000 0374 w nieprzekraczalnym terminie do 19 października br. Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie okazanie w dniu przetargu do godz. 9/45 dowodu wpłaty wadium.

Wadium przepada jeżeli wyłoniony w przetargu nabywca uchyli się od zawarcia umowy.

Oferentom, którzy przetargu nie wygrali wadium zwraca się w terminie nie później niż 3 dni                od odwołania, zamknięcia przetargu. Natomiast wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne. Osoby prawne uczestniczące w przetargu obowiązane są przedłożyć aktualny wypis z właściwego rejestru stosowne pełnomocnictwa i dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot, a osoby fizyczne – dowód tożsamości i stosowne pełnomocnictwa. Dopuszcza się do udziału w przetargu pełnomocników. Warunkiem uczestnictwa  w przetargu pełnomocnika jest okazanie w dniu przetargu stosownego pełnomocnictwa. W przypadku małżonków, do dokonywania czynności w przetargu konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka.

Powyższe nie ma zastosowania w przypadku rozdzielności majątkowej małżonków.

Cudzoziemiec biorący udział w przetargu winien spełniać warunki zawarte w ustawie z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t. j. Dz. U. z 2016r., poz. 2175),  na dowód czego zobowiązany jest złożyć odpowiednie dokumenty do dnia  18 października  br.

Z warunkami przetargu można zapoznać się w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie, Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (pok. nr 302, tel. 062-7428-347).

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zastrzega sobie prawo odstąpienia lub unieważnienia przetargu                z uzasadnionej przyczyny.

Ogłoszenie zamieszczono na stronach internetowych pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

Pleszew, dnia 14.09.2021 r.




Dokumenty do pobrania

Zdarza się, że przeglądarka Chrome (w zależności od konfiguracji) ma problem z pobraniem plików Word. W takim przypadku, zalecamy korzystanie z przeglądarki Mozilla.

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich

Dowody osobiste

Wniosek o udostepnienie danych w trybie jednostkowym

Wniosek o udostepnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym

Wniosek o wydanie dowodu osobistego (należy drukować dwustronnie)

Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Sprawy meldunkowe

Wniosek o nadanie numeru PESEL

Wniosek o udost. danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Wniosek o wydanie zaświadczenia

Pełnomocnictwo

Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP

Zgłoszenie wyjazdu poza granice RP

Wniosek o wymeldowanie decyzją administracyjną

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego

Zgłoszenie pobyt czasowego

Zgłoszenie pobytu stałego

Urząd Stanu Cywilnego

Pełnomocnictwo

Wniosek o wydanie odpisu

Wniosek o sprostowanie i uzupełnienie aktu stanu cywilnego

Wniosek o wpisanie zagranicznego aktu zgonu do polskiego rejestru stanu cywilnego

Wniosek o wpisanie zagranicznego aktu małżeństwa do polskiego rejestru

Wniosek o wpisanie zagranicznego aktu urodzenia do polskiego rejestru stanu cywilnego

Wniosek o przyjęcie oświadczenia o powrocie po rozwodzie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa

Wniosek o ślub cywilny

Wniosek o ślub kościelny

Wniosek o transkrypcję aktu zgonu

Wniosek o transkrypcję aktu urodzenia

Wniosek o transkrypcję aktu małżeństwa

Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym

Wniosek o uznanie ojcostwa

Wniosek o zmianę imienia i nazwiska osoby pełnoletniej

Wniosek o zmianę imienia i nazwiska małoletniego dziecka

Informacje

Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego

Uznanie ojcostwa

Zmiana nazwiska lub imienia

Zgłoś urodzenie dziecka

Zgłoś zgon

Uzyskaj odpis aktu

Uzyskaj zaświadczenie o stanie cywilnym

Weź ślub cywilny

Weź ślub wyznaniowy

Transkrypcja/rejestracja zagranicznego aktu urodzenia

Transkrypcja zagranicznego aktu małżeństwa

Transkrypcja zagranicznego aktu zgonu

Wróć do nazwiska noszonego przed ślubem

Sprawy wojskowe

Wniosek o uznanie żołnierza za sprawującego bezpośrednią opiekę nad członkami rodziny

Wniosek o uznanie żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny

Wniosek o ustalenie i wypłatę należnego świadczenia rekompensującego

Zaświadczenie o kwocie dziennego utraconego wynagrodzenia

Imprezy masowe

Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej

Rejestr wyborców

Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców

Wniosek o udostępnienie rejestru

Wniosek o skreślenie z rejestru

Oświadczenie o ponownym zamieszkaniu

Oświadczenie do wpisania do rejestru

Deklaracja

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego

Sprawy dotyczące gospodarki nieruchomościami

Wzór wniosku o opłatę jednorazową za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego

Wzór wniosku o ustalenie numeru porządkowego

Wzór wniosku o zawarcie umowy najmu kontynuacja

Wzór wniosku o zawarcie umowy najmu

Wzór wniosku o zawarcie umowy dzierżawy kontynuacja

Wzór wniosku o zawarcie umowy dzierżawy

Wzór wniosku o wykreślenie roszczenia w KW

Wzór wniosku o wykreślenie hipoteki

Sprawy dotyczące planowania przestrzennego

Wzór oświadczenia do decyzji o warunkach zabudowy

Wzór wniosku o wydanie wypisu i wyrysu ze studium

Wzór wniosku o odpis decyzji

Wzór wniosku o sporządzenie mpzp

Wzór wniosku o zgodności zmiany sposobu użytkowania z mpzp

Wzór wniosku o zmianę przeznaczenia terenu w mpzp

Wzór wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z mpzp

Wzór wniosku o wydanie opinii na temat inwestycji

Wzór wniosku o opinię nt wstępnego projektu podziału nieruchomości

Wzór wniosku do studium gminy

Wzór wniosku o zaświadczenie

Wzór wniosku o przeniesienie decyzji na nowego inwestora

Wzór wniosku o zmianę decyzji o warunkach zabudowy

Wzór wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy

Wzór formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego

Wydział Gospodarki Komunalnej

Wniosek o zajęcie pasa drogowego w związku z prowadzeniem robót

Wniosek o zajęcie pasa drogowego na potrzeby reklam w pasie drogi gminnej

Wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawie wyłączności

Wniosek o umieszczenie w pasie drogowym urządzeń nie związanych z funkcją drogi

Wniosek o ustalenie lokalizacji urządzeń nie związanych z funkcją drogi w pasie drogowym

Wniosek ws. ustalenia lokalizacji zjazdu w pasie drogi gminnej

Wniosek ws. modernizacji chodnika lub zjazdu w pasie drogi gminnej

Wniosek o zaopiniowanie stałej/tymczasowej organizacji ruchu

Zezwolenie na przyłączenia do sieci wodno – kanalizacyjnej

Porozumienie o przejęciu gwarancji drogi gminnej

Wniosek o wydanie zezwolenia na przewozy regularne komunikacji autobusowej

Wniosek o uchylenie decyzji

Wydział Rozwoju i Analiz

Wydanie licencji Taxi (obowiązuje od 2020 roku)

Wniosek o udzielenie licencji TAXI

Oświadczenie o zamiarze zatrudniania kierowców

Oświadczenie kierowcy o spełnianiu art. 5c

Wykaz pojazdów zgłoszonych do licencji

Oświadczenie o spełnianiu wymogu dobrej reputacji

Zapotrzebowanie na identyfikator kierowcy

Wniosek o wydanie zaświadczenia, iż działka nie znajduje się na obszarze rewitalizacji

Wniosek o wydanie zaświadczenia

Sprzedaż napojów alkoholowych

Oświadczenie o wartości sprzedaży

Wniosek zezwolenie alkohol jednorazowe

Oświadczenie o usytuowaniu lokalu

Wniosek zezwolenie alkohol

Informacja dodatkowa – należy pobrać

Nagrody sportowe za wysokie wyniki sportowe

Wniosek o przyznanie nagrody Miasta i Gminy Pleszew za wysokie wyniki sportowe

Uchwała w sprawie zasad i trybu przyznawania nagród za wysokie wyniki sportowe

Wydział Ochrony Środowiska

Ustalanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej

Informacja dotycząca opłat z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji terenowej

Oświadczenie zmniejszenie naturalnej retencji terenowej

Decyzje środowiskowe

Wniosek przeniesienie

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Przydomowe oczyszczalnie ścieków

Wniosek o dotację celową

Sprawozdanie

Oświadczenie współwłaścicieli

Oświadczenie B

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu si o pomoc de minimis

Uchwała Rady Miejskiej z dnia 27 lutego 2020 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie przedsięwzięć polegających na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków

Uchwała antysmogowa

Uchwała Sejmiku Województwa Wielkopolskiego w sprawie wprowadzenia, na obszarze Miasta Poznania, ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw

Uchwała Sejmiku Województwa Wielkopolskiego w sprawie wprowadzenia, na obszarze województwa wielkopolskiego ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw

Uchwała Sejmiku Województwa Wielkopolskiego w sprawie wprowadzenia, na obszarze Miasta Kalisza, ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw

Wpływ zanieczyszczonego powietrza na zdrowie

Poradnik antysmogowy

Komunikat antysmogowy

Wycinka drzew

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa przez osobę fizyczną na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej

Wniosek wycinka drzew

Usuwanie drzew i krzewów procedura

Informacja – wycinka drzew

Wymiana kotłów -Program „Kociołek”

Obowiązująca uchwała Rady Miejskiej

Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane

Oświadczenie współwłaścicieli

Wniosek

Rozliczenie

Referat Podatków i Opłat

Podatek od nieruchomości

Podatek od nieruchomości – stawki

Deklaracja na podatek od nieruchomości

Załącznik nr 3 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych

Załącznik nr 2 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych

Załącznik nr 1 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych

Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych

Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek od nieruchomości

Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek od nieruchomości

Podatek od nieruchomości zwolnienia

Zmiana uchwały w sprawie zwolnień

Podatek rolny

Podatek rolny GUS

Deklaracja na podatek rolny

Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek rolny

Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek rolny

Informacja o gruntach

Załącznik nr 1 do informacji o gruntach

Załącznik nr 2 do informacji o gruntach

Załącznik nr 3 do informacji o gruntach

Podatek leśny

Podatek leśny GUS

Informacja o lasach

Załącznik nr 3 do informacji o lasach

Załącznik nr 2 do informacji o lasach

Załącznik nr 1 do deklaracji o lasach

Deklaracja na podatek leśny

Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek leśny

Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek leśny

Podatek od środków transportowych

Załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych

Deklaracja na podatek od środków transportowych

Podatek od środków transportowych – stawki 1

Podatek od środków transportowych – stawki 2

Inne

Wniosek o zwrot opłaty skarbowej

Informacja o wymaganych dokumentach przy wniosku o ulgę

Formularz informacji de minimis

Wniosek – de minimis w rolnictwie

Wzór wniosku o zwrot nadpłaty podatku

Wzór wniosku i zgody na przeksięgowanie nadpłaty

Wzór wniosku o zaliczenie nadpłaty

Wzór wniosku o zaświadczenie o niezaleganiu

Informacja o rekompensacie za koszty odzyskiwania należności

Rekompensata za koszty odzyskiwania należności – informacja

Referat Gospodarki Odpadami

Stawki opłat i terminy płatności za gospodarowanie odpadami w Gminie Pleszew

Zasady segregacji odpadów

Załącznik do deklaracji- DO1 i DO2

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – nieruchomości zamieszkałe

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – nieruchomości niezamieszkałe

Wydział Edukacji

Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika 2024

Zgłoszenie zawarcia umów z młodocianymi pracownikami 2024

Oświadczenie o otrzymanej wysokości pomocy de minimis 2024

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 2024

Obowiązek szkolny

Egzekucja obowiązku szkolnego 2023

Wniosek o dowóz uczniów do szkoły lub przedszkola

Wniosek o zwrot kosztów dowożenia ucznia do szkoły/przedszkola/ośrodka – dowóz indywidualny 2023

Wniosek w sprawie dowozu ucznia niepełnosprawnego do szkoły lub przedszkola 2023

Pozostałe dokumenty

Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Egzekucja obowiązku przygotowania przedszkolnego i szkolnego

Straż Miejska

Abonament – wniosek

Uchwała Rady Miejskiej i Regulamin Strefy Płatnego Parkowania-SPP

Biuro Prasowe

Regulamin obejmowania przedsięwzięcia Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew

Wniosek o objęcie przedsięwzięcia patronatem Burmistrza MiG Pleszew




Diagnoza Uzależnień Młodzieży Szkolnej w Mieście i Gminie Pleszew (Pleszew, wrzesień 2019 rok)

Do pobrania

Diagnoza Uzależnień Młodzieży Szkolnej w Mieście i Gminie Pleszew (Pleszew, wrzesień 2019 rok) – plik PDF




Ostrzeżenie z 31 sierpnia – intensywne opady

Na podstawie ostrzeżenia meteorologicznego wydanego przez IMGW-PIB Biuro Prognoz Meteorologicznych Zespół w Poznaniu – Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego w Pleszewie ostrzega przed niebezpiecznymi zjawiskami meteorologicznymi !Wystąpienie niebezpiecznych zjawisk meteorologicznych, może powodować duże straty materialne i zagrożenie życia. Niebezpieczne zjawiska w silnym stopniu ograniczają prowadzenie działalności. Zalecane jest zachowanie ostrożności i śledzenie rozwoju sytuacji pogodowej. Zalecane jest również podjęcie działań mających na celu zminimalizowanie skutków niebezpiecznych zjawisk.

 

Ewentualne zdarzenia mogące zagrażać zdrowiu i życiu ludzi należy zgłaszać do właściwych służb ratowniczych i/lub Policji:

 

Państwowa Straż Pożarna w Pleszewie – telefon 998
Komenda Powiatowa Policji w Pleszewie – telefon 997
Telefon alarmowy – 112




I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki niezabudowanej położonej w Korzkwach

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew

Ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki niezabudowanej położonej w Korzkwach, będącej własnością Miasta i Gminy Pleszew.

Przedmiotem sprzedaży jest dz. nr 121/2 o pow. 0,1500 ha; zapisana w KW nr KZ1P/00035999/6.

Opis nieruchomości: Przedmiotowy grunt to teren niezabudowany, nieogrodzony, nieutwardzony, niezagospodarowany, porośnięty roślinnością uprawną o kształcie prostokątnym. Droga dojazdowa utwardzona, o nawierzchni asfaltowej, bez chodników, nieoświetlona. Działka nie posiada urządzonego wjazdu. Objęta umową dzierżawy do sierpnia 2024 r. Z chwilą sprzedaży działki Dzierżawca przechodzi w stosunek dzierżawy z Nabywcą.

Nieruchomość nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i nie przystąpiono do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Nie wydano decyzji o ustaleniu warunków zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew dla przedmiotowej działki ustala funkcję:

– w części tereny upraw rolnych z dopuszczeniem zabudowy zagrodowej i zalesień

– w części tereny infrastruktury technicznej – elektrownie wiatrowe wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową, tereny rolnicze.

Działy: III „prawa, roszczenia i ograniczenia” oraz IV „hipoteka” księgi wieczystej nr KZ1P/00035999/6 – wolne od wpisów.

Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie, Rynek 1 (w pokoju 301 (III p.), w dniu 11 października 2021 r. (poniedziałek) o godz.: 10/00.

Cena wywoławcza: 72.000,00 zł słownie: siedemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100

(powyższa kwota podlega zwolnieniu z podatku VAT).

Zgodnie z art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020r. poz. 1990 ze zm.), cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Uczestnicy przetargu zobowiązani są do wpłacenia wadium w wysokości 20% ceny wywoławczej tj.: 14.400,00 zł wyłącznie przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy Pleszew w Banku Spółdzielczym w Pleszewie nr 26 8407 0003 0007 1000 2000 0374 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 października 2021 r. Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie okazanie w dniu przetargu do godz. 9/45 dowodu wpłaty wadium.

Wadium przepada jeżeli wyłoniony w przetargu nabywca uchyli się od zawarcia umowy.

Oferentom, którzy przetargu nie wygrali wadium zwraca się w terminie nie później niż 3 dni od odwołania, zamknięcia przetargu. Natomiast wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne. Osoby prawne uczestniczące w przetargu obowiązane są przedłożyć aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa  i dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot, a osoby fizyczne – dowód tożsamości  i stosowne pełnomocnictwa. Dopuszcza się do udziału w przetargu pełnomocników. Warunkiem uczestnictwa w przetargu pełnomocnika jest okazanie w dniu przetargu stosownego pełnomocnictwa. W przypadku małżonków, do dokonywania czynności w przetargu konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka.

Powyższe nie ma zastosowania w przypadku rozdzielności majątkowej małżonków.

Cudzoziemiec biorący udział w przetargu winien spełniać warunki zawarte w ustawie z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2278),  na dowód czego zobowiązany jest złożyć odpowiednie dokumenty do dnia 1 października 2021 r.

Z warunkami przetargu można zapoznać się w Urzędzie Miasta i Gminy w Pleszewie, Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (pok. nr 301 i 302, tel. 62-7428-346 i 347; e`mail: gp@pleszew.pl ).

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zastrzega sobie prawo odstąpienia lub unieważnienia przetargu.

Ogłoszenie zamieszczono na stronach internetowych Urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

Pleszew, dnia 30.08.2021 r.




Flesz PPL – lipiec 2021

W lipcowym wydaniu serwisu samorządowego mowa m.in. o kolejnych unijnych środkach dla Pleszewa i wizycie marszałka województwa wielkopolskiego Marka Woźniaka. Pokażemy także pierwsze w mieście dwa smart przejścia dla pieszych oraz nowe miejskie szeregowce. Na zakończenie zaprosimy do obejrzenia niezwykłego i oryginalnego projektu na skalę światową w hołdzie Ignacemu Janowi Paderewskiemu. Zapraszamy!




Atrakcje turystyczne

Ratusz

Wzniesiony w 1835 r. w stylu klasycystycznym wg kosztorysu Schradela, pod nadzorem Sadowicza i Krzyżankiewicza. Murowany, dwutraktowy, z podłużnym środkowym korytarzem, trzykondygnacyjny, nakryty dachem naczółkowym, z pierwotną fasadą od południa, urozmaiconą środkowym pseudoryzalitem z trójkątnym tympanonem. Już od końca l. 30. XIX w. częściowo na I i II piętrze mieścił się sąd, a w l. 70. XIX w. na parterze był areszt i siedziba policji z osobnym wejściem od zachodu. W 1905–1906 r. przebudowano schody wewnętrzne, a między 1906–1912 r. wzniesiono piętrowy, neoklasycystyczny aneks wschodni wg projektu „A. Peysera & Co. Baugeschäft”. W 1912 r. w ratuszu były „biura zarządu miejskiego, policyjne, kasa miejska, filia banku i sąd okręgowy”, a na poddaszu mieszkanie woźnego. W 1937–1938 r. budynek remontowany, a w czasie II wojny rozbudowany o podpiwniczenie pd. Po 1945 r. zlikwidowano otwór wejściowy od zachodu, a w 2004 r. wyremontowano wnętrza. Ratusz od 1968 r. w rejestrze zabytków.

Kościół rzymskokatolicki pw. św. Floriana

Kościół kilkufazowy. Murowana, gotycka część wschodnia (pierwotna kaplica) sprzed 1444 r. i zapewne nadbudowana w 1635 r.; murowana zakrystia z 2 poł. XVI w., a drewniana siedemnastowieczna nawa po zniszczeniu w 1745 r. odbudowana staraniem ks. Ludwika Pełki. Kościół remontowany w l. 20. i 60./70. XIX w., oraz 1954–1958 r. (wraz z powiększeniem kruchty południowej i zachodniej); od 1925 r. – parafialny, a w 1933 r. wpisany do rejestru zabytków. We wnętrzu 3 ołtarze: główny – barokowy, z 1 ćw. XVIII w., m.in. z gotycką piętnastowieczną figurą Matki Boskiej z Dzieciątkiem, barokowymi obrazami: św. Gabriela Archanioła (aut. Jana Wróblewskiego z 1707 r.), św. Michała Archanioła oraz św. Floriana. Ołtarze boczne przebudowane w XIX w., z cennymi rzeźbami, m.in. wczesnobarokową – św. Leonarda (1 ćw. XVII w.), późnogotycką – św. Floriana? (1 ćw. XVI w.) i wczesnobarokową – św. Jadwigi Śląskiej (1 ćw. XVII w.). W otoczeniu kościoła cmentarz, gdzie zmarłych chowano głównie w l. 1560–1615, 1806–1861 oraz od 1900 r. do teraz.

Kościół parafialny pw. Ścięcia św. Jana Chrzciciela oraz Mur Pamięci

Istnieje co najmniej od XIV w. i do 1806 r. otoczony był cmentarzem grzebalnym. Kościół murowany, orientowany, niegdyś gotycki i odbudowany po pożarze 1606 r. i 1715 r. Częściowo spalony w 1806 r. i odbudowany w l. 1807–1822, eklektyczny, z fragmentami gotyckich ścian. Rozbudowany w 1854 r. o wschodnią zakrystię, a w l. 1873–1878 o neogotycką kaplicę św. Józefa. W 1933 r. wpisany do rejestru zabytków. W l. 50. XX w. na ścianach i sklepieniach naw oraz prezbiterium wykonano sztukaterie o formach rokokowych (aut. Jana Żaka), stiuki kolumn i ołtarza głównego (wyk. Leon Cybiński), a także sklepienie w prezbiterium. Trzy ołtarze barokowo-klasycyzujące, z przekształconymi zwieńczeniami. W kaplicy św. Józefa neogotycki ołtarz z ok. 1898 r., (wyk. warsztat Antoniego Szymańskiego) i neogotycka chrzcielnica . Na fasadzie świątyni dwie tablice z 1925 r. (proj. Władysława Marcinkowskiego) upamiętniające ofiary I wojny, powstania wielkopolskiego oraz wojny polsko-bolszewickiej, a na ścianie północnej – ks. Kazimierza Niesiołowskiego (z 1974 r.) i ks. Jerzego Popiełuszki (z 1999 r.) oraz dwie tablice poświęcone św. Janowi Chrzcicielowi, patronowi Pleszewa od 2003 r. Po stronie południowej kościoła kapliczka-grota Matki Boskiej z Lourdes (z 1930 r.), „Mur pamięci” z 2006 r. oraz pomnik Jana Pawła II.

Kościół rzymskokatolicki pw. Najświętszego Zbawiciela

Kościół  to do 1945 r. zbór ewangelicki św. Jana, wzniesiony w l. 1844–1846 przez firmę George Jonasa z Gutenhoffnung i poświęcony 4 lipca 1848 r. Kościół od 1945 r. filialny, a od 1966 r. (urzędowo od 1978 r.) – parafialny. Orientowany, murowany, o cechach klasycystycznych, z węższym prezbiterium od wschodu i z drewnianymi emporami w nawie (w części przekształconymi na salki katechetyczne w 1967 r.). Fasada z wieżą ujętą wysokimi aneksami, w których od 1967 r. były mieszkania dla księży. W 1977 i 2007 r. zmieniono wystrój architektoniczny wnętrza kościoła, a w l. 1997–1999 i 2001–2002 prowadzono remont świątyni. Po południowej stronie kościoła Dom Katechetyczny z l. 1988–1995 (proj. A. Wojciechowskiego) oraz pastorówka z 2 poł. XIX w., a dalej kostnica z 4 ćw. XIX w. (ob. kaplica) i cmentarz ewangelicki. Na słupkach bramnych stoją dziewiętnastowieczne rzeźby św. Wawrzyńca i św. Jana Nepomucena, które do II wojny znajdowały się w Rynku.

Foto: Parafia Najświętszego Zbawiciela

Cmentarz Ewangelicki

Cmentarz Ewangelicki został usytuowany przy pierwszym ewangelickim kościele w Pleszewie, który został zbudowany w XVIII wieku przez „karczowników”. W związku z budową nowego murowanego kościoła został poszerzony i otoczony żelaznym płotem. Do 23 stycznia 1945 roku cmentarz służył gminie ewangelickiej. Źródła archiwalne mówią, że zostali tu pochowani m.in. proboszczowie pleszewskiej parafii ewangelickiej – pastor Karl Gottfried Strecker (urzędujący w latach 1833-1883) i urzędujący w latach 1905-1931 pastor Oswald Jost (wraz z żoną i matką). Od roku 1945 grzebani tam byli Polacy. W listopadzie 1994 r. została przeprowadzona ekshumacja szczątków żołnierzy niemieckich poległych podczas II wojny światowej. Zwłoki zabrano z mogiły zbiorowej zawierającej szczątki 71 osób i z mogił indywidualnych oznaczonych numerami od 2000 do 2102 (zidentyfikowano 10 osób) i przeniesiono na cmentarz Miłostowo w Poznaniu. Miasto i Gmina Pleszew, która jest właścicielem, przeprowadza rewitalizację terenu cmentarza z zachowaniem jego granic, zabytkowych elementów ogrodzenia, istniejącego drzewostanu, układu alejek cmentarnych, a także nagrobków, grobowców i krzyży nagrobnych zgromadzonych w formie ściany – lapidarium.

Muzeum Regionalne

Budynek to dawny zajazd pocztowy. Wzniesiony około 1820–1830 r., o cechach klasycystycznych, murowany, częściowo podpiwniczony, parterowy, z mieszkalnym poddaszem nakrytym dachem naczółkowym. Od l. 90. XIX w. do 1976 r. własność Szuszczyńskich, którzy prowadzili tu m.in. firmę „Ekspedytor kolejowy, skład drewna i opału” (1925 r.), transport konny „Spedytor”. Obok dawnego zajazdu – wpisanego w 1973 r. do rejestru zabytków – stoi oficyna z pocz. XX w. (niegdyś z mieszkaniem woźnicy i szewca), a dalej dziewiętnastowieczna stajnia-spichlerz, adaptowana w l. 90. XX w. na sklep i mieszkanie. W Muzeum Regionalnym znajduje się stała wystawa archeologiczna „Z pradziejów Pleszewa i okolic” oraz m.in. szczególnie cenna kolekcja malarstwa, rysunków i gwaszy Mariana Bogusza. W 2004 r. na ścianie frontowej umieszczono tablicę upamiętniająca prof. Michała Sobeskiego (proj. Jerzego Szpunta).

Kompleks Kolei Wąskotorowej

Budynek dworca kolei wąskotorowej został wybudowany w 1903 r. W jego sąsiedztwie znajdują się obiekty zaplecza technicznego. Kolejka zapewniała połączenie z Krotoszynem i Broniszewicami, ale obecnie pociągi kursują tylko na 3-kilometrowym odcinku do Kowalewa – do stacji normalnotorowej. Poprzez ułożenie trzeciej szyny linia ta została przystosowana do ruchu wagonów normalnotorowych, co eliminuje uciążliwe przeładunki. Stare zabudowania kolejowe były tłem dla nakręconych tu seriali telewizyjnych: Komediantka i Republika Ostrowska. W 2014 r. grunty obejmujące teren dworca kolejowego przeszły na własność Miasta i Gminy Pleszew. W 2018 r. w byłym budynku stacji kolejowej Pleszew Miasto otwarto nową siedzibę biblioteki. Po niej przyszedł czas na renowację niszczejącej parowozowni. Obiekt przystosowano na potrzeby domu kultury z zachowaniem pierwotnego stylu architektonicznego. Dom kultury i biblioteka tworzą kompleks, który oferuje nie tylko atrakcje kierowane do osób dorosłych, ale również szereg zajęć dla dzieci i młodzieży. Całości dopełniają jedyne w Polsce regularne i całoroczne kursy kolei wąskotorowej, a w okresie letnim przejazdy turystyczne otwartymi wagonami.

Muzeum Rzemiosła – Kuźnia Zawodów

Muzeum mieści się w danym budynku Kuźni, który został wybudowany w 1915 roku. W ostatnich latach obiekt został gruntownie odrestaurowany i zaadoptowany do dzisiejszej funkcji. Muzeum prezentuje narzędzia, elementy wystroju, zdjęcia i dokumenty związane z rzemiosłem, szczególnie tym wykonywanym na Ziemi Pleszewskiej, wpisanym w wielkopolską tradycję i historię. Odnajdziemy tu artefakty związane z: kowalstwem, kotlarstwem, ślusarstwem, plecionkarstwem, bednarstwem, szewstwem, rymarstwem, siodlarstwem, stolarstwem, odlewnictwem, fryzjerstwem, restauratorstwem, krawiectwem, garncarstwem, fotografią i szklarstwem. Wszystko zaaranżowane jest w formie małych warsztatów charakterystycznych dla dane profesji.

Tekst i foto: Muzeum Rzemiosła

Muzeum Piekarstwa

Muzeum zostało stworzone z potrzeby serca, by uchronić od zapomnienia dokonania przodków. W atmosferę Muzeum Piekarstwa wprowadza przybyszy zapach świeżo pieczonych bułek. Motto „Bądź dobry jak chleb” zawieszone nad starą reklamą dawnej cukierni wita zwiedzających. Muzeum uczy, jak powstaje chleb oraz jak go szanować. Muzeum stale gromadzi eksponaty. Są stare sprzęty używane kiedyś w piekarstwie od żarna do mielenia zboża, do trzech różnych pieców do wypieku chleba i wyrobów cukierniczych. Zobaczyć można także dokumenty cechowe, najstarsze z 1784 r., dawne protokolarze i inne dokumenty. Zwiedzający „od kuchni” poznają zawód piekarza!

Tekst i foto: Muzeum Piekarstwa

Muzeum Zakonne Sióstr Służebniczek

Muzeum powstało, gdy po kapitalnym remoncie w 2003 roku eksponaty, takie jak prace hafciarskie, narzędzia i dokumenty Szkoły Gospodarczej prowadzonej przez Zgromadzenie od początków jej istnienia tzn. od 1923 roku, które wcześniej wystawiano w dwóch pokoikach, zostały przeniesione do przeznaczonego na ten cel budynku. Motywem stałych ekspozycji było pragnienie ocalenia pozostałego wielkiego dziedzictwa ZGROMADZENIA SIÓSTR SŁUŻEBNICZEK MARYI. Różnorodne, często już tylko szczątkowo zachowane zbiory podzielono na dwa główne działy: MODLITWA I PRACA. Stopniowo wyeksponowano rozmaite przedmioty w miarę ich pozyskiwania, odkrycia i odszukania według tego prostego klucza. Dzięki pracy Muzeum dokonano kilku odkryć: zapomnianą postać prof. Wincentego Stroki, stary krzyż jubileuszowy z Borku, dwa dziewiętnastowieczne konfesjonały, zabytkowe skrzynie, starodruki, instrumenty muzyczne.

Park Leśny „Planty”

Pleszewskie Planty mają około 120 lat. Początki parku sięgają lat 1903-1904, kiedy to postanowiono nowe pompy miejskie otoczyć drzewami. W otoczeniu pomp miejskich na 3,30 ha ziemi utworzono park, wytyczając 9 regularnych kwater, podzielonych ścieżkami. Później park powiększono o łąkę ze starymi topolami przy Nerze i trzema stawami rybnymi. Dwa stawy z wysepkami wykopano dopiero w 1919 roku.
Obecnie Planty są chętnie uczęszczane przez dzieci, młodzież i dorosłych. Zachowane sa tam elementy tzw. ścieżki zdrowia. Na terenie parku została wytyczona trasa „Leśna Pętla” dla miłośników Nordic Walking.
Tuż przy parku zlokalizowane są nowoczesne obiekty sportowe jak aquapark, stadion, wigwam, w którym można organizować imprezy, a także plac zabaw, kręgielnia, skatepark, Miasteczko Ruchu Drogowego oraz urządzenia do street workoutu. Jest też amfiteatr, w którym często odbywają się koncerty oraz festiwale jak np. znany w Polsce i za granicą Red Smoke Festiwal.




Wydziały i referaty UMiG

Siedziba: ul. Rynek 1

Sekretariat UMiG
(w ramach Wydziału Organizacyjnego)

Obsługa sekretariatu:
Agnieszka Siudzińska – Liberacka
Telefon: + 48 62 74 28 310Fax:
+ 48 62 74 28 301Adres główny: sekretariat(at)pleszew.pl

Wydział Inwestycyjny, pokój 118

Kierownik: Paulina Kwaśniewska
Telefon: + 48 62 74 28 350Pozostałe telefony:
+ 48 62 74 28 349, + 48 62 74 28 316Adres główny:
Pozostałe adresy email: pkwasniewska(at)pleszew.pl, mszkudlarek(at)pleszew.pl, bkaluzna(at)pleszew.pl, apawlowska(at)pleszew.pl

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, pokoje 002, 003, 008, 010

Kierownik: Beata Bilińska
Telefon: + 48 62 74 28 319Pozostałe telefony:
+48 62 74 28 332, +48 62 74 28 314, +48 62 74 28 315, +48 62 74 28 317Adres email: usc(at)pleszew.pl

Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych, pokój 201

Kierownik: Małgorzata Klak
Telefon: +48 62 74 28 306Pozostałe telefony:
+48 62 74 28 334Adresy email: or(at)pleszew.pl; mmigalska(at)pleszew.pl, mklak@pleszew.pl; adurowicz@pleszew.pl; mliskowska@pleszew.pl;

Biuro Rady Miejskiej, pokój 204

Prowadzenie: Paulina Tecław
Telefon: +48 62 74 28 307
Przewodniczący Rady Miejskiej: Błażej KaczmarekPozostałe telefony:
Adresy email: rada(at)pleszew.pl

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego, pokoje 301, 302, 304

Kierownik: Roman Łukasik
Telefon: +48 62 74 28 346Pozostałe telefony:
+ 48 62 74 28 351, + 48 62 74 28 352, + 48 62 74 28 347, + 48 62 74 28 345Adres email: gp(at)pleszew.pl

Wydział Gospodarki Komunalnej, pokój 111

Kierownik: Anna Skibińska
Telefon: +48 62 74 28 343Pozostałe telefony:
+48 62 74 28 344,  +48 62 74 28 342Główny adres email: gk(at)pleszew.pl
Pozostałe adresy email: askibinska(at)pleszew.pl mborkowska(at)pleszew.pl hdurmenz(at)pleszew.pl

Wydział Rozwoju i Analiz, pokój 110

Kierownik: Andrzej Liskowski
Telefon: + 48 62 7428 341Pozostałe telefony:
+48 62 7428 340Adres email: rg(at)pleszew.pl

Referat Podatków i Opłat, pokoje 005, 006

Kierownik: Violetta Skrzypczak
Telefon: + 48 62 7428 327Pozostałe telefony:
+ 48 62 74 28 328, + 48 62 74 28 329, + 48 62 58 01 182Adresy email: vskrzypczak(at)pleszew.pl, sstefaniak(at)pleszew.pl, nswiatek(at)pleszew.pl, ejankowska(at)pleszew.pl, apiasecka(at)pleszew.pl, mkusiak(at)pleszew.pl, amajchrzak(at)pleszew.pl; kkaniewska(at)pleszew.pl, afengier(at)pleszew.pl, mzielinska(at)pleszew.pl

Wydział Finansowy, pokój 207

Kierownik: Katarzyna Matusiak-Marecka
Telefon: +48 62 74 28 325Pozostałe telefony:
+48 62 74 28 323, +48 62 74 28 322Adresy email: kmatusiak(at)pleszew.pl,  apolitowicz(at)pleszew.pl, dkus(at)pleszew.pl, kkuzniacka(at)pleszew.pl, mgras(at)pleszew.pl, aduczmal(at)pleszew.pl, mjendrasiak(at)pleszew.pl, rszkudlarek(at)pleszew.pl

Wydział Edukacji, pokój 212

Kierownik: Ilona Błaszczyk
Telefon: +48 62 74 28 311Pozostałe telefony:
+ 48 62 74 28 318, + 48 62 74 28 339, + 48 62 74 28 355, +48 62 58 01 185Adres email: edukacja(at)pleszew.pl, iblaszczyk(at)pleszew.pl, fpinczewska(at)pleszew.pl, ktwardowska(at)pleszew.pl, kmatloka(at)pleszew.pl, worucinski@pleszew.pl

Biuro Prasowe, pokój 108

Kierownik: Anna Bogacz
Telefon: + 48 62 74 28 304Pozostałe telefony:
+48 62 74 28 337Adresy email: rzecznik(at)pleszew.pl, jzydorek(at)pleszew.pl

Audytor wewnętrzny, pokój 213a

Mirosława Wasielewska
Telefon: + 48 62 74 28 330Pozostałe telefony:
Adres email: mwasielewska(at)pleszew.pl

Stanowisko ds. kontroli, pokój 213a

Krzysztof Klimek
Telefon: + 48 62 74 28 326Pozostałe telefony:
Adres email: kklimek(at)pleszew.pl

Referat Windykacji, pokój 203

Kierownik: Anna Wojtaszek
Telefon: + 48 62 74 28 305Pozostałe telefony:
+ 48 62 74 28 305Adres email: awojtaszek(at)pleszew.pl

Referat Informatyki, pokój 107

Kierownik: Michał Stempniewicz
Telefon: + 48 62 74 28 356Pozostałe telefony:
Adresy email: serwis(at)pleszew.pl, mstempniewicz(at)pleszew.pl, mgrobelny(at)pleszew.pl

Stanowisko ds. Prawnych, pokój 116

Renata Praczyk
Telefon: + 48 62 74 28 338Pozostałe telefony:
Adres email: rpraczyk(at)pleszew.pl

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, pokój 010

Telefon: + 48 62 74 28 313Pozostałe telefony:
Adresy email:

Inspektor Ochrony Danych, pokój 213b

Mariusz Szymczak
Telefon: + 48 62 74 28 416Pozostałe telefony:
Adres email: mszymczak(at)pleszew.pl

Inspektor ds. ochrony klimatu, pokój 011

Damian Szwedziak
Telefon: + 48 62 74 28 312Pozostałe telefony:
Adres email: dszwedziak(at)pleszew.pl

Siedziba: Plac Kościelny 1

Wydział Ochrony Środowiska

Kierownik: Marta Chrzanowska
Telefon: + 48 62 58 01 188Pozostałe telefony:
+ 48 62 58 01 189Adres email:  mchrzanowska(at)pleszew.pl, knowicka(at)pleszew.pl, jpenkala(at)pleszew.pl

Straż Miejska

Komendant: Zbigniew Duszczak
Telefon: +48 62 74 28 333Pozostałe telefony:
alarmowy: 986Adres email: straz(at)pleszew.pl

Siedziba: ul. Polna 71

Referat Gospodarki Odpadami

Kierownik: Angelika Sołtysiak
Telefon: + 48 62 580 11 80Pozostałe telefony:
+ 48 62 580 11 81Adres email: asoltysiak(at)pleszew.pl




Władze samorządowe

Kierownictwo

Dane kontaktowe:
Telefon: + 48 62 74 28 310
Email: sekretariat(at)pleszew.pl

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew oraz Zastępcy

Burmistrz:
Arkadiusz PtakPrzyjęcia interesantów:
Każdy pierwszy i trzeci poniedziałek miesiąca, w godz. 7:30 – 15:30I Zastępca Burmistrza:
Andrzej JędruszekPrzyjęcia interesantów:
Każdy drugi i piąty poniedziałek miesiąca, 7:30 – 15:30II Zastępca Burmistrza:
Izabela ŚwiątekPrzyjęcia interesantów:
Każdy czwarty poniedziałek miesiąca, 7:30 – 15:30

Ponadto:

Sekretarz Miasta i Gminy Pleszew: Ewa Świątek
Skarbnik Miasta i Gminy Pleszew: Agnieszka Baurycza

Rada Miejska w Pleszewie

Przewodniczący oraz Zastępcy

Przewodniczący:
Błażej KaczmarekPrzyjęcia interesantów:
Kontakt pod numerem telefonu:+ 48 62 74 28 307Zastępca Przewodniczącego:
Piotr KusiakiewiczPrzyjęcia interesantów:
Kontakt pod numerem telefonu:+ 48 62 74 28 307Zastępca Przewodniczącego:
Dariusz DryjańskiPrzyjęcia interesantów:
Kontakt pod numerem telefonu:+ 48 62 74 28 307

Skład:

Dryjański Dariusz
Garsztka Renata
Gil Wiesława
Grala-Kałużna Adela
Grzechowiak Małgorzata
Hartleb Piotr
Hyla ElżbietaKaczmarek Błażej
Klak Tomasz
Kusiakiewicz Piotr
Ładziński Maciej
Melka Kinga
Michalak Adrian
Noskowski JanSzczepaniak Anita
Świderski Konrad
Trawińska Katarzyna
Walczak Marcin
Walendowska Małgorzata
Wasielewski Sebastian
Wysocka-Balcerek Małgorzata




Spółki gminne

Pleszewskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.

Ul. Malinie 6/25
Tel./Fax: +48 62 74 28 365
Email: ptbspleszew@post.pl
Strona internetowa: www.ptbs.pleszew.pl
Prezes Zarządu: Artur Stańczyk

Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.

Ul. Polna 71
Tel. +48 62 74 21 664
Fax: + 48 62 74 12 332
Email: pk.pleszew@post.pl
Strona internetowa: www.pkpleszew.pl
Prezes Zarządu: Grzegorz Knappe

Sport Pleszew Sp. z o.o.

Ul. Sportowa 4
Tel./fax: + 48 62 74 21 293
Email: biuro-sport@pleszew.pl
Strona internetowa: www.sport-pleszew.pl
Prezes Zarządu: Łukasz Ratajczyk




Sołectwa i osiedla oraz dane kontaktowe

Osiedla w Pleszewie

Osiedle nr 1 „Zielone”

Przewodniczący: Marcin Walczak
Adres Przewodniczącego: ul. Zielona 10/24
Telefon kontaktowy + 48 788 136 350
Obszar: Kasztanowa, Koźmińska, Kwiatowa, Lipowa (numery parzyste od 2 do końca), Osiedlowa, Poznańska (numery nieparzyste od 63 do końca), Różana, Słoneczna, Szpitalna, Wierzbowa, Wiśniowa, Zielona.

Osiedle nr 2 „Wojska Polskiego”

Przewodniczący: Dominik Rogacki
Adres Przewodniczącego: Aleje Wojska Polskiego 20
Telefon kontaktowy: : + 48 609 262 700
Obszar: Aleje Mickiewicza, Aleje Wojska Polskiego, Bolesława Chrobrego, Fabryczna, Famotu, Grunwaldzka, Krótka , Kubackiego, Karola Marcinkowskiego, Plac Wolności im. Jana Pawła II, Sporna, Sportowa, Stefana Batorego, Traugutta, Władysława Jagiełły

Osiedle nr 3 „Śródmieście”

Przewodniczący: Mateusz Antczak
Adres Przewodniczącego: ul. Krzywa 2/4
Telefon kontaktowy: : + 48 698 299 512
Obszar: Kolejowa, Kowalska, Krzywa, Krzyżowa, Lecha Kaczyńskiego, Łąkowa, Ogrodowa, Plac Kościuszki, Poznańska (numery nieparzyste od 1 do 33), Sienkiewicza, Stare Targowisko, Stolarska, Strumykowa, Targowa, Wąska, Wyspiańskiego, Zamkowa

Osiedle nr 4 „Rodzinne”

Przewodniczący: Ryszard Jentek
Adres Przewodniczącego: ul. Piaski 12
Telefon kontaktowy: + 48 886 435 212
Obszar: Edwarda Horoszkiewicza, Garncarska, Kaliska, Kilińskiego, Komunalnych, Kościelna, Niepodległości, Panieńska, Piaski, Plac Kościelny, Polna, Samulskiego, Szkolna, Śmieja Młyn, św. Brata Alberta, Wodna, Wschodnia

Osiedle nr 5 „Jordanowskie”

Przewodnicząca: Elżbieta Hyla
Adres Przewodniczącego: ul. Rynek 5
Telefon kontaktowy: + 48 504 042 055
Obszar: Bramkowa, Chełmońskiego, Daszyńskiego, Edmunda Bojanowskiego, Gierymskiego, Glinki, Grottgera, Kossaka, Kraszewskiego, Ks. Kazimierza Niesiołowskiego, Lenartowicka, Makowskiego, Michałowskiego, Plac Powstańców Wlkp., Prokopowska, Rynek, Tyniec, Witkiewicza

Osiedle nr 6 „Wokół wieży”

Przewodnicząca: Paweł Matuszak
Adres Przewodniczącego: ul. W. Jacorzyńskiego 4
Telefon kontaktowy: + 48 575 989 494
Obszar: Błotna, Chopina, Feliksa Nowowiejskiego, Gen. J. Hallera, H. Wieniawskiego, I. Paderewskiego, J. Kiepury, J. Matejki, Józefa Szpunta, K. Kurpińskiego, Kusocińskiego, K. Sopałowicza, K. Szymanowskiego, L. Solskiego, Marszewska, Moniuszki, M. Karłowicza, M. Bałuckiego, Norwida, Pomorska (numery od 1 do 20), Poznańska (numery parzyste od 2 do 58), Św. Ducha, Stefana Kisielewskiego, W. Bogusławskiego, Włodzimierza Jacorzyńskiego

Osiedle nr 7 „Zachodnie”

Przewodnicząca: Sebastian Ryfa
Adres Przewodniczącej: ul. Pomorska 23D
Telefon kontaktowy: + 48 788 152 146
Obszar: Asnyka, Bałtycka, Cicha, Ciołkowskiego, Dąbrowskiego, Drobnika, Fredry, Gałczyńskiego, Gdańska, Gdyńska, Helska, Karczewskiego, Konopnickiej, Kopernika, Młyńska, M. C. Skłodowskiej, Nowa, Olsztyńska, Pomorska (numery od 21 do końca), Poznańska (numery parzyste od 60 do końca), Prusa, Szenica, Toruńska, Tuwima, Wł. Reymonta, Wrzesińska, Zachodnia, Żeromskiego

Osiedle nr 8 „Królewskie”

Przewodnicząca: Małgorzata Luźniarek
Adres Przewodniczącej: ul. Łokietka 10
Telefon kontaktowy: + 48 692 848 293
Obszar: Anny Jagiellonki, Armii Poznań, Bolesława Śmiałego, Bursztynowa, Diamentowa, Jana III Sobieskiego, Kazimierza Wielkiego, Koralowa, Królowej Jadwigi, Lazurowa, Malinie, Malińska, Opalowa, Perłowa, Podgórna, Poziomkowa, Przemysława II, 70 Pułku Piechoty, Rolna, Rubinowa, St. A. Poniatowskiego, Szafirowa, Szmaragdowa, Turkusowa, Władysława Łokietka, Władysława Warneńczyka, Zygmunta III Wazy, Zygmunta Augusta, Zygmunta Starego

Osiedle nr 9 „Reja”

Przewodniczący: Andrzej Załustowicz
Adres Przewodniczącego: ul. Kochanowskiego 3/22
Telefon kontaktowy: + 48 888 634 669
Obszar: A.F. Modrzewskiego, Kochanowskiego, Lipowa (numery nieparzyste od 1 do końca), M. Reja, M. Bogusza, Poznańska (numery nieparzyste od 35 do 61), Słowackiego

Osiedle nr 10 „Piastowskie”

Przewodniczący: Adrian Michalak
Adres Przewodniczącego: ul. Mieszka I 3/28
Telefon kontaktowy: + 48 889 643 463
Obszar: Mieszka I, Bolesława Krzywoustego

Sołectwa w Gminie Pleszew

Baranówek

Sołtys: Hanna Rybak
Adres Sołtysa: Baranówek 11/D
Telefon kontaktowy: + 48 723 054 016

Borucin

Sołtys: Piotr Szczepański
Adres Sołtysa: Borucin 11
Telefon kontaktowy: + 48 726 817 908

Bronów

Sołtys: Karolina Adaszak
Adres Sołtysa: Bronów 7
Telefon kontaktowy: + 48 509 234 372

Brzezie

Sołtys: Jacek Grabarek
Adres Sołtysa: Brzezie, ul. Stawiszyńska 23
Telefon kontaktowy: + 48 606 524 260

Bógwidze

Sołtys: Maciej Borkowski
Adres Sołtysa: Bógwidze 4 A
Telefon kontaktowy: + 48 500 104 514

Dobra Nadzieja

Sołtys: Renata Żarnowska – Nowaczyk
Adres Sołtysa: Dobra Nadzieja 58a
Telefon kontaktowy: + 48 664 476 407

Grodzisko

Sołtys: Anna Juszczak
Adres Sołtysa: Grodzisko 20
Telefon kontaktowy: + 48 725 483 990

Janków

Sołtys: Dariusz Kamieniarczyk
Adres Sołtysa: Janków 20
Telefon kontaktowy: + 48 504 202 691

Korzkwy

Sołtys: Anita Szczepaniak
Adres Sołtysa: Korzkwy 5B
Telefon kontaktowy: + 48 664 976 794

Kowalew

Sołtys: Andrzej Wojtaszek
Adres Sołtysa: Kowalew, ul. Kowalewiec 6
Telefon kontaktowy: + 48 695 884 883

Kuczków

Sołtys: Tobiasz Reimann
Adres Sołtysa: Kuczków, ul.Osiedlowa 8/1
Telefon kontaktowy: + 48 608 695 012

Lenartowice

Sołtys: Edyta Filipiak
Adres Sołtysa: Lenartowice 4
Telefon kontaktowy: + 48 691 918 672

Lubomierz

Sołtys: Jacek Lis
Adres Sołtysa: Lubomierz 20
Telefon kontaktowy: + 48 539 336 561

Ludwina

Sołtys: Lidia Gwarda
Adres Sołtysa: Ludwina 37A
Telefon kontaktowy: + 48 517 682 993

Marszew

Sołtys: Katarzyna Trawińska
Adres Sołtysa: Marszew, ul. Cedrowa 23
Telefon kontaktowy: + 48 665 121 971

Nowa Wieś

Sołtys: Bernard Rybak
Adres Sołtysa: Nowa Wieś 38a
Telefon kontaktowy: + 48 604 576 501

Pacanowice

Sołtys: Agnieszka Stefaniak
Adres Sołtysa: Pardelak 11a
Telefon kontaktowy: + 48 697 504 792

Piekarzew

Sołtys: Grażyna Jezierska
Adres Sołtysa: Piekarzew 40a
Telefon kontaktowy: + 48 784 659 738

Prokopów

Sołtys: Adam Włodarczyk
Adres Sołtysa: Prokopów 29
Telefon kontaktowy: + 48 602 512 795

Rokutów

Sołtys: Grzegorz Szwedek
Adres Sołtysa: Rokutów 24
Telefon kontaktowy: + 48 604 333 120

Sowina

Sołtys: Roman Bartoszyk
Adres Sołtysa: Sowina Błotna 11a
Telefon kontaktowy: + 48 602 704 435

Sowina Błotna

Sołtys: Romana Adamek
Adres Sołtysa: Sowina Błotna 38
Telefon kontaktowy: + 48 604 509 713

Suchorzew

Sołtys: Dariusz Dryjański
Adres Sołtysa: Suchorzew, ul. Kowalewska 9
Telefon kontaktowy: + 48 603 079 514

Taczanów Pierwszy

Sołtys: Zdzisław Michalski
Adres Sołtysa: Taczanów Pierwszy 20
Telefon kontaktowy: + 48 512 144 294

Taczanów Drugi

Sołtys: Kinga Melka
Adres Sołtysa: Taczanów Drugi 2A/4
Telefon kontaktowy: + 48 511 101 604

Zawady

Sołtys: Małgorzata Musiał-Kaczor
Adres Sołtysa: Zawady 6
Telefon kontaktowy: + 48 607 793 218

Zawidowice

Sołtys: Agnieszka Walczak-Szczepaniak
Adres Sołtysa: Zawidowice 7
Telefon kontaktowy: + 48 503 460 633

Zielona Łąka

Sołtys: Sebastian Siuda
Adres Sołtysa: Zielona Łąka, ul. Ostrowska 33
Telefon kontaktowy: + 48 694 246 661




Unia Europejska