Ostrzeżenie meteorologiczne nr 2 – marznące opady

Nazwa biura IMGW-PIB Meteorological Forecast Centre, Poznan Team
Zjawisko/stopień zagrożenia Opady marznące/ 1
Obszar województwo wielkopolskie powiat pleszewski
Ważność od godz. 20:00 dnia 12.01.2022 do godz. 10:00 dnia 13.01.2022
Przebieg Prognozowane są słabe opady marznącego deszczu lub mżawki powodujące gołoledź.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%) 80%

Godzina i data wydania godz. 12:38 dnia 12.01.2022Do pobrania:

Pobierz pełną treść komunikatu (pdf)




Ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu  dla miast Kalisz i Szamotuły

WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE

POZIOM 2

Powiadomienie o ryzyku wystąpienia przekroczenia

poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu

 

 

INFORMACJE O RYZYKU PRZEKROCZENIA POZIOMU INFORMOWANIA
Zagrożenie Ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu informowania (100 µg/m3) dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu.
Data wystąpienia 11.01.2022 r. godz. 8.00
Przewidywany czas trwania ryzyka Od godz. 8.00 dnia 11.01.2022 r. do godz. 24.00 dnia 11.01.2022 r.
Przyczyny Warunki meteorologiczne utrudniające rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w sytuacji wzmożonej emisji z sektora bytowo-komunalnego.
Prognozowana jakość powietrza
Prognoza na dzień 11.01.2022 r. dla stężeń średniodobowych pyłu PM10, przygotowana na podstawie wyników pomiarów wykonywanych przez GIOŚ.
Dzień 11.01.2022 r.
Obszar ryzyka wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10

Prognozowane na dzień 11.01.2022 r. przekroczenie poziomu informowania dla pyłu PM10 obejmuje miasta: Kalisz i Szamotuły

Ludność narażona na ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10

Ludność zamieszkująca obszar, na którym w dniu 11.01.2022 r. istnieje ryzyko przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10: szacunkowa sumaryczna liczba ludności zamieszkującej obszary miast wymienionych powyżej wynosi 120 460

 

 

INFORMACJE O ZAGROŻENIU
Wrażliwe grupy ludności ·      osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób sercowo-naczyniowych (zwłaszcza niewydolność serca, choroba wieńcowa),

·      osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób układu oddechowego (np. astma, przewlekła obturacyjna choroba płuc),

·      osoby starsze, kobiety w ciąży oraz dzieci,

·      osoby z rozpoznaną chorobą nowotworową oraz ozdrowieńcy.

Możliwe negatywne skutki dla zdrowia Osoby cierpiące z powodu chorób serca mogą odczuwać pogorszenie samopoczucia np. uczucie bólu w klatce piersiowej, brak tchu, znużenie.

Osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób układu oddechowego mogą odczuwać przejściowe nasilenie dolegliwości, w tym kaszel, dyskomfort w klatce piersiowej, nasilenie się objawów ataków astmy.

Podobne objawy mogą wystąpić również u osób zdrowych. W okresach wysokich stężeń pyłu zawieszonego w powietrzu zwiększa się ryzyko infekcji dróg oddechowych.

Zalecane środki ostrożności Ogół ludności:

– rozważ ograniczenie intensywnego wysiłku fizycznego na zewnątrz jeśli odczuwasz pieczenie w oczach, kaszel lub ból gardła,

– ogranicz wietrzenie pomieszczeń,

– unikaj działań zwiększających zanieczyszczenie powietrza, np. palenia w kominku.

 

Wrażliwe grupy ludności:

–  ogranicz intensywny wysiłek fizyczny na zewnątrz,

–  nie zapominaj o normalnie przyjmowanych lekach,

– osoby z astmą mogą częściej odczuwać objawy (duszność, kaszel, świsty) i potrzebować swoich leków częściej niż normalnie,

–  ogranicz wietrzenie pomieszczeń,

–  unikaj działań zwiększających zanieczyszczenie powietrza, np. palenia w kominku.

W przypadku nasilenia objawów chorobowych zalecana jest konsultacja z lekarzem.

 

Zaleca się również:

–  zwiększenie nadzoru nad osobami przewlekle chorymi, w tym niepełnosprawnymi,

–  prowadzenie szerokiej edukacji adresowanej przede wszystkim do uczniów szkół podstawowych, średnich oraz ich prawnych opiekunów, dotyczącej problemu zanieczyszczonego powietrza oraz możliwych zachowań i czynności zmniejszających ryzyko narażenia na wysokie stężenia zanieczyszczeń w tym pyłu zawieszonego,

– bieżące śledzenie informacji o zanieczyszczeniu powietrza

(http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current).

   

 

DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO OGRANICZENIA PRZEKROCZEŃ
Zakres działań krótkoterminowych Działania określone przez Zarząd Województwa w planach działań krótkoterminowych będących integralną częścią Programów Ochrony Powietrza: https://www.umww.pl/programy-ochrony-powietrza

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Data wydania 11.01.2022 r. godz. 8.00
Podstawa prawna ·       Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 t.j.)

·       rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 października 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. poz. 1931)

Źródła danych ·       Państwowy Monitoring Środowiska – dane z systemu monitoringu jakości powietrza Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska

·       Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy (IOŚ-PIB) w Warszawie – prognoza jakości powietrza

Opracowanie
Publikacja https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/rwms/15

 

 

 

 




Zamknięcie ulicy Poznańskiej i ulicy Bogusza – informacja

Ulice Poznańska i Bogusza w Pleszewie zostaną zamknięte na czas rozbiórki narożnikowego budynku.

– planowana data zamknięcia ulicy Poznańskiej oraz Bogusza to od 13.01.22r do 15.01.22r. (rys. por 1 v2)

– utrudnienia w ruchu pojazdów od 16.01.22 do 19.01.22r (rys. por 2 v2).

– ruch pieszy – możliwy jedną stroną chodnika.

Do pobrania

Szkice sytuacyjne

POR 1 v2

POR 2 v2




Rekompensata za koszty odzyskiwania należności

PRZEDSIĘBIORCO, BĘDĄCY KONTRAHENTEM MiG PLESZEW!

REKOMPENSATA ZA KOSZTY ODZYSKIWANIA NALEŻNOŚCI

W związku z wejściem w życie dnia 1 stycznia 2020 r. ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych i mając na uwadze wyrok Sądu Najwyższego z dnia 12 lipca 1996 r. (sygn. akt II CRN 79/96), zgodnie z którym „w rozliczeniach bezgotówkowych za chwilę otrzymania zapłaty przez wierzyciela uważać trzeba chwilę uznania jego rachunku bankowego”, prosimy o dokonywanie wpłat w szczególności za należności cywilno-prawne w taki sposób, aby świadczenie pieniężne było spełnione w przypadku faktycznego wpływu tych środków na konto wierzyciela.

Wpłaty należności w niepełnej kwocie bądź wpłaty po terminie płatności skutkować będą obciążeniem Państwa odsetkami ustawowymi za opóźnienie w transakcjach handlowych, które od 1 stycznia 2022 r. wynoszą 11,75 %, jak i obciążeniem rekompensatą za koszty odzyskiwania należności, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. z 2021 r., poz. 424) o treści:

„1. Wierzycielowi, od dnia nabycia uprawnienia do odsetek [ustawowe w transakcjach handlowych] przysługuje od dłużnika, bez wezwania, rekompensata za koszty odzyskiwania należności, stanowiąca równowartość kwoty:

  • 40 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego nie przekracza 5000 złotych;
  • 70 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego jest wyższa niż 5000 złotych, ale niższa niż 50 000 złotych;
  • 100 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego jest równa lub wyższa od 50 000 złotych.

 1a. Równowartość kwoty rekompensaty, o której mowa w ust. 1, jest ustalana przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym świadczenie pieniężne stało się wymagalne.

  1. Oprócz kwoty, o której mowa w ust. 1, wierzycielowi przysługuje również zwrot, w uzasadnionej wysokości, poniesionych kosztów odzyskiwania należności przewyższających tę kwotę.
  2. Roszczenie o rekompensatę, o której mowa w ust. 1, nie może być zbyte.”

Zmiany wprowadzone ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. obligują także jednostki samorządu terytorialnego do wprowadzenia zaostrzonej procedury windykacji należności, a także egzekwowania należnej kwoty rekompensaty, jeżeli uznanie konta wierzyciela dokonane zostało po terminie płatności.

Celem uniknięcia dodatkowych obciążeń wynikających ze zmiany w/w przepisów, wpłaty winny być zaksięgowane na koncie gminy nie później, niż w dniu terminu płatności.




Od 5 stycznia linia PL1 i PL2 kursuje według nowego rozkładu jazdy

Informujemy, że od dziś linia PL1 i PL2 kursuje według nowego rozkładu jazdy. Na trasie przejazdu pojawiły się nowe przystanki:

-na ulicy Piaski (koło Domu Brata Alberta),

-na skrzyżowaniu ulicy Polnej i Wschodniej (koło nowej siedziby Przedsiębiorstwa Komunalnego),

-na ulicy Chopina.

W chwili obecnej trasa linii PL1 biegnie w kierunku Zielonej Łąki następnie szpitala i centrum. Autobus z ulicy Gdańskiej pojedzie prosto w ulicę Wieniawskiego następnie poprzez ulicę Chopina i Moniuszki wróci na ulicę Marszewską.  Autobus nie będzie się już zatrzymywał na ulicy Niepodległości, gdyż jedzie prosto ulicą Kaliską do końca wjeżdżając na drogę krajową nr 11, następnie ulicę Wschodnią, Piaski i wjeżdża na Cmentarz Komunalny.

Autobus linii PL 2 wyjeżdżając z Cmentarza Komunalnego kieruje się w stronę ulicy Piaski następnie Wschodniej i analogicznie jak w przypadku trasy PL 1 jedzie drogą krajową a następnie ulicą Kaliską do centrum. Na ulicy Marszewskiej zatrzymuje się na przystanku przy blokach a następnie jedzie ulicą Moniuszki, Chopina i Gdańską w kierunku szpitala, osiedla Reja, Osiedla Mieszka I, Osiedla Wojska Polskiego i Zielonej Łąki do Cmentarza Komunalnego.

Od 01.01.2022 r. na prośbę wielu mieszkańców zmienia się również taryfa opłat. Bilet jednorazowy zarówno ulgowy jak i normalny będzie obowiązywał przez 60 minut.

Kliknij tutaj, aby pobrać nowy rozkład jazdy (exel)

 

Anna Skibińska – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej UMiG




Wykaz nieruchomości przy ul. św. Brata Alberta przeznaczonej do użyczenia

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza oddać w użyczenie na okres do 3 lat zabudowane nieruchomości położone w Pleszewie przy ul. św. Brata Alberta oznaczone w ewidencji gruntów jako część działek nr 2186/3, 2183/1, 2199/3 zapisanych w KW KZ1P/00010458/1 i działek nr 2185/3, 2184/3 zapisanych w KW nr KZ1P/00012012/7 ark. m.27, o łącznej pow. 1994 m².

Zgodnie z uchwałą nr XVII/195/2016 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 14 września 2016 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Pleszew rejon ulic Kaliska-Piaski dla południowo-wschodniej części miasta Pleszewa -Etap II ( Dz. Urz. z 2016 r. poz.5542 ) części w/w działek położone są w terenach zabudowy usługowej i mieszkaniowej – symbol U/MN oraz w terenach miejsc postojowych – symbol KS.

Nieruchomości będą oddane na realizację zadań publicznych.

Wykaz zamieszczono na stronach urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl  i pleszew.pl (zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pok.302) lub pod nr tel. 627428345.

Pleszew, dnia 4.01.2022 r.




Wykaz nieruchomości przy ul. Sportowej przeznaczonej do wydzierżawienia pod Ptasi Bufet

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić na okres do 3 lat grunt położony w Pleszewie przy ul. Sportowej z przeznaczeniem pod „Ptasi Bufet”.

Grunt o pow. 2,00 m2 stanowiący część działki nr 2495 o pow. całkowitej 11,1041 ha KW nr KZ1P/00017518/9, ark. m. 39.

Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew działka nr 2495 znajduje się w terenach zieleni urządzonej – symbol ZP.

Stawka miesięczna czynszu wynosi 10,00 zł + obowiązująca stawka VAT.

Czynsz płatny rocznie.

Czynsz z dniem 1 stycznia każdego roku podlega waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.

Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.

Dzierżawca w celu zabezpieczenia zapłaty czynszu zobowiązany jest do wpłacenia kaucji na konto Urzędu.

Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl

( zakładka biznes ).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel. 627428345.

Pleszew, dnia 4.01.2022 r.




Utracone dokumenty i karty płatnicze – jak szybko zastrzec?

System Dokumenty Zastrzeżone Związku Banków Polskich to ogólnopolska baza milionów skradzionych i zagubionych dokumentów.

Zgubiłem dokumenty – co robić?

Wystarczy zgłosić dokument w jednym banku, aby dane automatycznie przekazano do Centralnej Bazy Danych, a następnie rozesłano do wszystkich banków, operatorów telefonii komórkowych oraz tysięcy innych firm i instytucji korzystających z Systemu DZ – wszystko w czasie niemal rzeczywistym.

System chroni przed wyłudzeniami z użyciem cudzej tożsamości. Kilkanaście lat doświadczeń w sektorze finansowym, telekomunikacyjnym i pocztowym wskazuje bardzo wysoki poziom skuteczności walki z przestępstwami.

Kradzież tożsamości – co mi grozi?

Kradzione dokumenty wykorzystywane są m.in. do wyłudzeń kredytów, kradzieży przedmiotów zakupionych z odroczonym terminem płatności lub pobranych z wypożyczalni oraz zawierania umów najmu w celu kradzieży wyposażenia.

Podkreślamy, że w Systemie Dokumenty Zastrzeżone uczestniczą wszystkie banki w Polsce oraz szereg innych firm i instytucji. Pełna lista Uczestników, dla bezpieczeństwa całego Systemu, jest jednak objęta tajemnicą.

Przypominamy, że utracone dokumenty tożsamości powinny w bankach zastrzegać nie tylko osoby, które mają już konta bankowe, ale również te, które z usług bankowych nie korzystają

System zastrzegania kart płatniczych

Aby zastrzec kartę należy zadzwonić pod numer telefonu 828 828 828

Głównym komponentem Systemu jest Portal głosowy, czyli system IVR wyposażony w technologie automatycznego rozpoznawania i syntezy mowy, który pozwala posiadaczom kart na głosowe wybranie Banku, na infolinię którego System dokona przekierowania rozmowy.

Usługa jest bezpłatna. Jedyny ponoszony koszt to koszt połączenia telekomunikacyjnego – zgodnie z tabelą opłat swojego operatora telekomunikacyjnego.

Po uzyskaniu połączenia z osobą przyjmującą zgłoszenie należy podać dane, o które zostaniemy poproszeni przez pracownika Banku. Dane te są potrzebne do prawidłowej identyfikacji zarówno klienta jak i karty, której zastrzeżenie chcemy zgłosić.

 

Wykorzystano w części grafikę ze strony internetowej www.zastrzegam.pl




Autobusy linii PL 1 i PL 2 – rok 2022

Nowa linia komunikacji miejskiej o nazwie PL  – od 1 kwietnia 2021. Jest odpowiedzią przede wszystkim na potrzeby mieszkańców i uzupełnieniem istniejącego transportu publicznego.

Logotyp dofinansowania ze środków krajowych - flaga i godło Polski

Zadanie, pn. „Organizacja Przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na linii nr: PL” realizowane jest ze Środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o Charakterze Użyteczności Publicznej.

Całkowita wartość zadania: 752 336,66 PLN.
Kwota dofinansowania: 480.531,00 PLN.
Termin realizacji: od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r.
Cel zadania: funkcjonowanie linii użyteczności publicznej o nazwie PL.
Planowe efekty: zwiększenie dostępności, powszechności i częstotliwości gminnych przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Pleszew.

Od Burmistrza

Ideą  wdrożenia nowej linii jest zapewnienie dostępu do wszystkich instytucji i wielu miejsc życia społecznego zlokalizowanych w różnych częściach miasta, np. szpital, szkoły, targowisko. 

Wiem, że potrzeby są znacznie większe i obejmują nie tylko Pleszew, ale i gminę oraz cały powiat pleszewski. Ale od czegoś trzeba zacząć. Mam nadzieję, że rozwiązania, jakie przyjęliśmy, czyli m. in. bezpłatne korzystanie z linii dla osób spoza Pleszewa, zniżki, a przede wszystkim podróż komfortowymi autobusami – spotkają się z Państwa pozytywnym odbiorem. Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami, rozkładem jazdy i cennikiem.

Przyjemnej podróży! 

Arkadiusz Ptak , Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew

Do pobrania

Regulamin przewozów (PDF)

Taryfa opłat (PDF)

Rozkład jazdy (PDF)

Rozkład jazdy (Excel)Zdarza się, że przeglądarka Chrome (w zależności od konfiguracji) ma problem z pobraniem plików Word. W takim przypadku, zalecamy korzystanie z przeglądarki Mozilla.




Wykaz nieruchomości przy ul. Kazimierza Wielkiego przeznaczonej do użyczenia

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza oddać w użyczenie na okres do 3 lat zabudowaną nieruchomość położoną w Pleszewie przy ul. Kazimierza Wielkiego oznaczoną w ewidencji gruntów jako działki nr 3034/14, 3034/15, 3034/8, 3034/7, 3040/45 zapisane w KW KZ1P/00019039/1 i działki nr 3034/12, 3034/16 zapisane w KW nr KZ1P/00038313/5 ark. m 37 o łącznej pow. 4259 m² .

Zgodnie z uchwałą nr XVIII/208/2016 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 listopada 2016r., w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przy ul. Kazimierza Wielkiego w Pleszewie /Dz. Urz. z 2016 r. poz.695/ działki nr 3034/8, 3034/12, 3034/14, 3034/15, 3034/16 położone są w terenach zabudowy usługowej – symbol U.

Dla działek nr 3034/7 i 3040/45 brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew działki położone są w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej i mieszkaniowej wielorodzinnej z zabudową usługową.

Nieruchomość będzie oddana na realizację zadań publicznych.

Wykaz zamieszczono na stronach urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pok. nr 302) lub pod nr tel.627428345.

Pleszew, dnia 4.01.2022 r.




Wykaz nieruchomości przy ul. Bol. Krzywoustego przeznaczonej do użyczenia

Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza oddać w użyczenie na okres do 3 lat zabudowaną nieruchomość położoną w Pleszewie przy ul. Bolesława Krzywoustego oznaczoną w ewidencji gruntów jako część działki nr 960/7 ark. m.36, zapisaną w KW nr KZ1P/00017589/7  o pow. 0.1270 ha.

Zgodnie z uchwałą nr XXXVI/416/2018 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew obszar obejmujący swym zasięgiem ww. działkę, położony jest w strefie istniejących i projektowanych terenów o dominującej funkcji mieszkaniowej wielorodzinnej z zabudową usługową – symbol MW/U.

Nieruchomość będzie oddana na realizację zadań publicznych.

Wykaz zamieszczono na stronie internetowej urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego ( Ratusz – pok. 302) lub pod nr tel. 627428345.

Pleszew, dnia 4.01.2022 r.




Dodatek osłonowy – można składać wnioski!

Informujemy, iż od dnia 04.01.2022 r. do 31.10.2022 r. można składać wnioski o nowe świadczenie – DODATEK OSŁONOWY.

Dodatek osłonowy (Ustawa z dnia 17 grudnia 2021 o dodatku osłonowym) stanowi kluczowy element rządowej tarczy antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności.

  • Dodatek przysługuje gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
  • W przypadku dodatku osłonowego obowiązuje tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia.
  • Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.

Wysokość dopłat w ramach dodatku osłonowego:

  • Jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 400/500 zł* przy założeniu że jej dochód nie przekroczy 2100 złotych,
  • Gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 600/750 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • Gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 850 zł/1062,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • Gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 1150 zł/ 1437,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę.

*Kwota dofinansowania uzależniona od źródła ogrzewania – wyższa kwota dodatku przysługuje, gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

UWAGA!

  • W przypadku, gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
  • Dodatek osłonowy będzie wypłacany w dwóch równych ratach w terminie do 31.03.2022 r. oraz do dnia 02.12.2022 r.
  • W przypadku, gdy osoba złoży wniosek o wypłatę dodatku później niż na 2 miesiące przed upływem tych terminów, dodatek jest wypłacany jednorazowo.
  • Dodatek osłonowy będzie wypłacany przez Gminę po otrzymaniu dotacji z budżetu państwa.

Jak złożyć wniosek?

Wniosek do pobrania: TUTAJ

  • elektronicznie za pomocą platformy ePUAP

lub

  • papierowo w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pleszewie, ul. Słowackiego 19A w godzinach od 7.00 – 15.00.

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 62 5801205.