Ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE
POZIOM 2
Powiadomienie o ryzyku wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu |
INFORMACJE O RYZYKU PRZEKROCZENIA POZIOMU INFORMOWANIA | |
Zagrożenie | Ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu informowania (100 µg/m3) dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu. |
Data wystąpienia | 25.11.2022 r. godz. 9.00 |
Przewidywany czas trwania ryzyka | Od godz. 9.00 dnia 25.11.2022 r. do godz. 24.00 dnia 26.11.2022 r |
Przyczyny | Warunki meteorologiczne utrudniające rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w sytuacji wzmożonej emisji z sektora bytowo-komunalnego. |
Prognozowana jakość powietrza | |
Prognoza na dzień 25.11.2022 r. i na dzień 26.11.2022 r. dla stężeń średniodobowych pyłu PM10, przygotowana na podstawie prognozy zanieczyszczenia powietrza, wykonywanej przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy (IOŚ-PIB) dostępnej na portalu „Jakość powietrza” GIOŚ pod adresem http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/airPollution.
Prognoza na dzień 25.11.2022 r. dla stężeń średniodobowych pyłu PM10, przygotowana na podstawie wyników pomiarów obejmuje powiat pleszewski. |
|
Dzień 25.11.2022 r. | |
Obszar ryzyka wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10
Prognozowane na dzień 225.11.2022 r. przekroczenie poziomu informowania dla pyłu PM10 obejmuje: miasto Poznań i Kalisz, powiaty poznański, czarnkowsko-trzcianecki, obornicki, gnieźnieński, śremski, ostrowski, kaliski, pleszewski . |
|
Ludność narażona na ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10
Ludność zamieszkująca obszar, na którym w dniu 25.11.2022 r. istnieje ryzyko przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10: 1697747. |
|
Dzień 26.11.2022 r. | |
Obszar ryzyka wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10
Prognozowane na dzień 26.11.2022 r. przekroczenie poziomu informowania dla pyłu PM10 obejmuje: miasta Poznań i Kalisz oraz powiaty poznański, średzki, szamotulski i czarnkowsko-trzcianecki . Ludność narażona na ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10 Ludność zamieszkująca obszar, na którym w dniu 26.11.2022 r. istnieje ryzyko przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10:1275228. |
INFORMACJE O ZAGROŻENIU | |
Wrażliwe grupy ludności | · osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób sercowo-naczyniowych (zwłaszcza niewydolność serca, choroba wieńcowa),
· osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób układu oddechowego (np. astma, przewlekła obturacyjna choroba płuc), · osoby starsze, kobiety w ciąży oraz dzieci, · osoby z rozpoznaną chorobą nowotworową oraz ozdrowieńcy. |
Możliwe negatywne skutki dla zdrowia | Osoby cierpiące z powodu chorób serca mogą odczuwać pogorszenie samopoczucia np. uczucie bólu w klatce piersiowej, brak tchu, znużenie.
Osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób układu oddechowego mogą odczuwać przejściowe nasilenie dolegliwości, w tym kaszel, dyskomfort w klatce piersiowej, nasilenie się objawów ataków astmy. Podobne objawy mogą wystąpić również u osób zdrowych. W okresach wysokich stężeń pyłu zawieszonego w powietrzu zwiększa się ryzyko infekcji dróg oddechowych. |
Zalecane środki ostrożności | Ogół ludności:
– rozważ ograniczenie intensywnego wysiłku fizycznego na zewnątrz jeśli odczuwasz pieczenie w oczach, kaszel lub ból gardła, – ogranicz wietrzenie pomieszczeń, – unikaj działań zwiększających zanieczyszczenie powietrza, np. palenia w kominku.
Wrażliwe grupy ludności: – ogranicz intensywny wysiłek fizyczny na zewnątrz, – nie zapominaj o normalnie przyjmowanych lekach, – osoby z astmą mogą częściej odczuwać objawy (duszność, kaszel, świsty) i potrzebować swoich leków częściej niż normalnie, – ogranicz wietrzenie pomieszczeń, – unikaj działań zwiększających zanieczyszczenie powietrza, np. palenia w kominku. W przypadku nasilenia objawów chorobowych zalecana jest konsultacja z lekarzem.
Zaleca się również: – zwiększenie nadzoru nad osobami przewlekle chorymi, w tym niepełnosprawnymi, – prowadzenie szerokiej edukacji adresowanej przede wszystkim do uczniów szkół podstawowych, średnich oraz ich prawnych opiekunów, dotyczącej problemu zanieczyszczonego powietrza oraz możliwych zachowań i czynności zmniejszających ryzyko narażenia na wysokie stężenia zanieczyszczeń w tym pyłu zawieszonego, – bieżące śledzenie informacji o zanieczyszczeniu powietrza |
DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO OGRANICZENIA PRZEKROCZEŃ | |
Zakres działań krótkoterminowych | Działania określone przez Zarząd Województwa w planach działań krótkoterminowych będących integralną częścią Programów Ochrony Powietrza: https://www.umww.pl/programy-ochrony-powietrza |
INFORMACJE ORGANIZACYJNE | |
Data wydania | 25.11.2022 r. godz. 9.00 |
Podstawa prawna | · Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 t.j.)
· rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 października 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. poz. 1931) |
Źródła danych | · Państwowy Monitoring Środowiska – dane z systemu monitoringu jakości powietrza Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska
· Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy (IOŚ-PIB) w Warszawie – prognoza jakości powietrza |
Opracowanie | |
Publikacja | https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/rwms/15 |
Czyste Powietrze
Punkt informacyjny
Miasto i Gmina Pleszew w roku 2019 podpisała porozumienie o współpracy w sprawie realizacji Programu Czyste Powietrze.
W ramach porozumienia uruchomiono w roku 2020 gminny punkt konsultacyjno – informacyjny, który ma siedzibę w Wydziale Ochrony Środowiska, ul. Plac Kościelny 1, pokój nr 2.
W ramach działania punktu od przeszkolonych pracowników można uzyskać:
- informacje o zasadach Programu,
- wsparcie w zakresie przygotowania wniosku o dofinasowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w Programie,
- pomoc przy rozliczeniu przyznanego dofinasowania, w tym przy poprawnym wypełnieniu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników, a także złożyć wniosek o dofinasowanie.
Punkt konsultacyjno-informacyjny dysponuje stanowiskiem komputerowym z dostępem do Internetu, obsługiwanym przez pracownika, spełniający wymogi bezpieczeństwa informacji i zachowania poufności oraz ochrony danych osobowych, umożliwiający Wnioskodawcy złożenie wniosku o dofinasowanie oraz jego wydruk.
Punkt jest czynny w godzinach pracy Urzędu:
poniedziałek: 7.30 – 16.30
wtorek – czwartek: 7.30 – 15.30
piątek: 7.30 – 14.30.
Zasady Programu Czyste Powietrze
Zasady Programu Czyste Powietrze od dnia 03.01.2023 r.
Wsparcie finansowe można otrzymać na:
- wymianę starych pieców na paliwo stałe na ekologiczne źródła ciepła spełniające wymagania Programu,
- instalację centralnego ogrzewania lub ciepłej wody użytkowej,
- wentylację mechaniczną,
- mikroinstalację fotowoltaiczną,
- ocieplenie domów oraz wymianę okien i drzwi (koszty materiałów i robocizny).
Wsparcie finansowe można otrzymać na projekty zakończone, w trakcie realizacji lub jeszcze nierozpoczęte. Rozliczeniu podlegać będą koszty poniesione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku.
Dotacja może wynosić do 30 000 zł dla podstawowego poziomu dofinansowania
i do 37 000 zł i 47 000 zł (dotacja z prefinansowaniem) dla podwyższonego poziomu dofinansowania oraz 69 000 zł i 79 000 zł (dotacja z prefinansowaniem) dla najwyższego poziomu dofinansowania.
Przedsięwzięcie musi zostać skończone:
- do 30 miesięcy – Część 1) i Część 2) programu priorytetowego „Czyste Powietrze”
- do 36 miesięcy – Część 3) programu priorytetowego „Czyste Powietrze”
- do 18 miesięcy – Część 2) i Część 3) programu priorytetowego „Czyste Powietrze” dla dotacji z prefinansowaniem lub kredytem
od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, która jest właścicielem / współwłaścicielem domu jednorodzinnego lub wydzielonego w takim domu lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą oraz spełnia kryterium dochodowe:
- ma roczne zarobki (dochód roczny) do 135 000 zł
– wtedy można starać się o podstawowe dofinansowanie
lub
- ma miesięczne łączne zarobki jej i osób z nią mieszkających i wzajemnie utrzymujących się, które w przeliczeniu na osobę (przeciętny dochód na osobę w gospodarstwie domowym) nie przekraczają:
-
- 1894 zł – jeżeli mieszkasz z kimś
- 2651 zł – jeżeli mieszkasz sam
Dodatkowo, jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą – przychód nie może być większy niż 30 minimalnych wynagrodzeń za pracę.
– wtedy można starać się o podwyższone dofinansowanie
- ma miesięczne łączne zarobki jej i osób z nią mieszkających i wzajemnie utrzymujących się, które w przeliczeniu na osobę (przeciętny dochód na osobę w gospodarstwie domowym) nie przekraczają:
-
- 1 090 zł – jeżeli mieszkasz z kimś
- 1 526 zł – jeżeli mieszkasz sam
lub
ma ustalone prawo do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego, potwierdzone w zaświadczeniu wydanym na wniosek Beneficjenta, przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta , zawierającym wskazanie rodzaju zasiłku oraz okresu, na który został przyznany.
Dodatkowo, jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą – przychód nie może być większy niż 20 minimalnych wynagrodzeń za pracę.
– wtedy można starać się o najwyższy poziom dofinansowania.
Szczegółowe warunki i korzyści z udziału w Programie można znaleźć na stronie www.czystepowietrze.gov.pl
https://www.wfosgw.poznan.pl/
Dane liczbowe w Mieście i Gminie Pleszew
Liczba złożonych wniosków o dofinasowanie: 1556
Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 629
Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji (zł): 19 924 898,47 zł
stan na 30.09.2024 r.
Zgłoś uczestników Powstania Wielkopolskiego
Muzeum Regionalne w Pleszewie chce upamiętnić powstańców wielkopolskich pochowanych na cmentarzu przy ul. Kaliskiej. Osoby związane z powstańcami, którzy są tam pochowani, a na ich nagrobkach nie znajduje się taka informacja, proszeni są o przekazanie informacji.
Muzeum Regionalne w Pleszewie wraz z harcerzami sukcesywnie spisuje nagrobki powstańców wielkopolskich na cmentarzu przy ul. Kaliskiej. Mogą jednak zapisać tylko te, na których umieszczona jest informacja o udziale w powstaniu lub krzyż powstańczy umieszczony na tablicy nagrobnej.
Aby przygotować jak najbardziej kompletny wykaz powstańców, można zgłaszać osoby, które brały udział w Powstaniu Wielkopolskim i są pochowane na cmentarzu przy ul. Kaliskiej w Pleszewie, a na ich nagrobku nie widnieje taka adnotacja. Zgłoszeń można dokonywać w Muzeum Regionalnym w Pleszewie do dnia 5 grudnia 2022r. Wraz ze zgłoszeniem nazwiska powstańca należy przedstawić dokument potwierdzający fakt uczestnictwa w zrywie.
Wykaz powstańców i ich grobów znajdzie się w okolicznościowej broszurze wydanej z okazji kolejnej rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
Rusza sprzedaż węgla przez samorząd
Samorząd Miasta i Gminy Pleszew przystąpił do programu sprzedaży węgla przez samorządy. Wciąż można składać wnioski w urzędzie. Pierwsze partie węgla dotarły już do składu opału zajmującego się dystrybucją.
W październiku br. samorząd Miasta i Gminy Pleszew przystąpił do programu sprzedaży węgla przez samorządy. Według niego, wniosek o zakup węgla od miasta po preferencyjnej cenie może złożyć osoba fizyczna zamieszkująca w gospodarstwie domowym prowadzonym na terenie Miasta i Gminy Pleszew, na rzecz którego dokonywany jest zakup węgla. Węgiel po preferencyjnej cenie przysługuje osobom, które są uprawnione do wypłaty dodatku węglowego, mają poprawnie zgłoszone źródło spalania w bazie CEEB oraz nie zakupiły wcześniej opału na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2000 zł brutto.
Dystrybucją węgla sprzedawanego przez samorząd zajmuje się skład opału, który wcześniej zgłosił chęć w urzędzie. Do Miasta i Gminy Pleszew właśnie dotarły pierwsze transporty węgla sprzedawanego w preferencyjnej cenie. Węgiel sprzedawany będzie według kolejności złożonych wniosków w cenie 1910zł. Urzędnicy skontaktują się z wnioskodawcami celem wystawienia faktury. Po opłaceniu faktury, konieczne jest zgłoszenie się do urzędu z potwierdzeniem wpłaty, aby otrzymać zaświadczenie upoważniające do odbioru węgla od wskazanego składu opału.
Wciąż można składać wnioski na zakup węgla w preferencyjnej cenie. Ostateczny termin na I transzę to 15 grudnia 2022r.
Wykaz dot. pomieszczenia o pow.170 m2 w obiekcie nr 54/1-2 przy ul. Kubackiego w Pleszewie
Wykaz
Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wynająć na okres 2 lat pomieszczenia z przeznaczeniem na działalność gospodarczą położone w Pleszewie przy ul. Kubackiego 54.
Obiekt nr 54
-pomieszczenia nr 1-2 o pow. 170,00 m²
Pomieszczenia położone są na części działki nr 2796 o powierzchni 0,4556 ha KW nr KZ1P/00002801/2, ark. mapy 43.
Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew działka położona jest w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej z zabudową usługową – symbol MN/U oraz w terenach ekosystemów leśnych.
Stawka miesięczna czynszu za pomieszczenia – 5,88 zł/m² + obow. stawka VAT.
Czynsz z dniem 1 lipca każdego roku podlega waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.
Czynsz płatny miesięcznie do 20 każdego miesiąca.
Oprócz czynszu najemca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.
Najemca w celu zabezpieczenia zapłaty czynszu zobowiązany jest do wpłacenia kaucji na konto Urzędu.
Wnioski należy składać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pok.nr 302) w terminie do 15 grudnia 2022 r.
W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku ustalenie najemcy nastąpi w drodze przetargu.
Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl (zakładka biznes).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel. 62 7428 345.
Pleszew, dnia 22.11.2022r.
Wykaz dot. pomieszczenia w obiekcie nr 54/3-4 przy ul. Kubackiego w Pleszewie
Wykaz
Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wynająć na okres 2 lat pomieszczenie z przeznaczeniem na działalność gospodarczą położone w Pleszewie przy ul. Kubackiego.
Pomieszczenie nr 3-4 o pow. 216,00 m2 położone jest w budynku przy ul. Kubackiego 54 na części działki nr 2796 o powierzchni 0,4556 ha KW nr KZ1P/00002801/2 ark. mapy 43.
Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Pleszew działka położona jest w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej z zabudową usługową – symbol MN/U oraz w terenach ekosystemów leśnych.
Stawka miesięczna czynszu: 5,88 zł/m² + obowiązująca stawka VAT.
Czynsz z dniem 1 lipca każdego roku, podlega waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.
Czynsz płatny miesięcznie do 20 każdego miesiąca.
Oprócz czynszu najemca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.
Najemca w celu zabezpieczenia zapłaty czynszu zobowiązany jest do wpłacenia kaucji na konto Urzędu.
Wnioski należy składać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i planowania Przestrzennego ( Ratusz – pokój nr 302) w terminie do 15 grudnia 2022 r.
W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku ustalenie najemcy nastąpi w drodze przetargu.
Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel. 627428345.
Pleszew, dnia 22.11.2022 r.
Wykaz dot. pomieszczenia o pow.82m2 w obiekcie nr 55/1 przy ul. Kubackiego w Pleszewie
Wykaz
Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wynająć na okres 2 lat pomieszczenie oraz grunt z przeznaczeniem na działalność gospodarczą położone w Pleszewie przy ul. Kubackiego 55:
– Pomieszczenie nr 1 o pow. 82,00 m2 ,
– Grunt o pow.10,00 m2 i o pow.50,00 m2.
Pomieszczenie położone jest na działce nr 2322/2, grunt o pow. 10,00 m2 stanowi część działki nr 2322/2 o pow. całkowitej 0,2250 ha KW KZ1P/00005342/7 (ark.43 ) i grunt o pow. 50,00 m2 stanowi część działki nr 2497/6 o pow. całkowitej 1,0171 ha KW KZ1P/00019712/3.
W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego uchwalonym uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. działka położona jest w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej z zabudową usługową symbol MN/U.
Stawka miesięczna czynszu:
– za pomieszczenie – 5,88 zł/m2 + obowiązująca stawka VAT,
– za grunt – 1,65 zł/m² + obowiązująca stawka VAT.
Czynsz z dniem 1 lipca każdego roku podlega waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.
Czynsz płatny miesięcznie.
Oprócz czynszu najemca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.
Najemca w celu zabezpieczenia zapłaty czynszu, zobowiązany jest do wpłacenia kaucji na konto Urzędu.
Pomieszczenie wraz z gruntem będzie oddane w najem na rzecz dotychczasowego najemcy.
Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302) lub pod nr tel. 627428345.
Pleszew, dnia 22.11.2022r.
Wykaz dla działki nr 272/14 położonej w Kuczkowie przeznaczonej do użyczenia
Wykaz
Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza oddać w użyczenie na okres do 10 lat nieruchomość o pow. 0.4979 ha położoną w Kuczkowie, oznaczoną w ewidencji gruntów jako działka nr 272/14 ark. m.1, zapisana w KW nr KZ1P/00041615/6.
Nieruchomość zabudowana jest budynkiem hydroforni, dwoma zbiornikami retencyjnymi i jednym zbiornikiem żelbetowym.
Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego działka położona jest w terenach upraw rolnych z dopuszczeniem zabudowy zagrodowej i zalesień. Na części wyżej wymienionej działki studium wyznacza ujęcie wód podziemnych.
Nieruchomość oddana będzie w użyczenie na rzecz Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółki z o.o. na realizację celów statutowych spółki.
Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302 ) lub pod nr tel.627428345.
Pleszew, dnia 22.11.2022r.
Wykaz dla działki nr 110/13 położonej w Grodzisku przeznaczonej do użyczenia
Wykaz
Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza oddać w użyczenie na okres do 10 lat część nieruchomości o pow. 0.2215 ha położoną w Grodzisku, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 110/13 ark. m.1, zapisana w KW nr KZ1P/00017071/3.
Nieruchomość zabudowana jest budynkiem hydroforni.
Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego działka położona jest w istniejących i projektowanych terenach o dominującej funkcji mieszkaniowej z dopuszczeniem funkcji usługowej – symbol MU.
Nieruchomość oddana będzie w użyczenie na rzecz Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółki z o.o. na realizację celów statutowych spółki.
Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakladka biznes).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (Ratusz – pokój nr 302 ) lub pod nr tel.627428345.
Pleszew, dnia 22.11.2022r.
Wykaz dla działki nr 960/7 położonej w Pleszewie przy ul. Bolesława Krzywoustego
Wykaz
Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew zamierza wydzierżawić na okres do 3 lat grunt położony w Pleszewie przy ul. Bolesława Krzywoustego z przeznaczeniem pod dwa garaże.
Grunt o łącznej pow. 30 m2 stanowi część działki nr 960/7 o powierzchni całkowitej 1.300 m2, ark. mapy 36, KW nr KZ1P/00017589/7.
Zgodnie z uchwałą nr XXXI/307/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 czerwca 2021r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pleszew obszar obejmujący swym zasięgiem ww. działkę ustala się jako istniejące i projektowane tereny o dominującej funkcji mieszkaniowej wielorodzinnej z zabudową usługową (MW/U).
Stawka miesięczna czynszu: za jeden garaż 37,46 zł + VAT.
Czynsz płatny miesięcznie do 20 każdego miesiąca.
Oprócz czynszu dzierżawca ma obowiązek płacić podatek od nieruchomości.
Czynsz z dniem 1 lutego podlega waloryzacji wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych GUS za rok poprzedni.
Grunt będzie oddany w dzierżawę dotychczasowym dzierżawcom.
Wykaz zamieszczono na stronach Urzędu pod adresem: bip.pleszew.pl i pleszew.pl(zakładka biznes).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego (pokój nr 302) lub pod nr tel. 627428345.
Pleszew, dnia 22.11.2022 r.
Weź udział w licytacji dzieł lokalnych artystów!
Do 4 grudnia można licytować dzieła lokalnych artystów w ramach przeglądu sztuki – ArtNaTor. Dochód w całości zostanie przekazany na pomoc pleszewskim stowarzyszeniom zajmującym się zwierzętami.
Grupa lokalnych artystów z terenu Miasta i Gminy Pleszew oraz Powiatu Pleszewskiego stworzyła wydarzenie, dzięki któremu wsparcie popłynie do potrzebujących. ArtNaTor – bo tak nazwali swoje przedsięwzięcie, to zbiór wielu dzieł sztuki od rysunków i grafik, przez ceramikę po rzeźby. Dzięki przeprowadzonej sprzedaży dzieł, wsparte zostaną stowarzyszenia zajmujące się pomocą zwierzętom: Pleszewskie Stowarzyszenie Kocia Łapka oraz wolontariusze z Azylu dla Zwierząt w Pleszewie.
W piątek 18 listopada odbył się wernisaż, podczas którego zaprezentowane zostały wszystkie prace, które następnie wystawiono na licytację. Wystawę można oglądać do 4 grudnia w Galerii Zajezdni Kultury w Pleszewie. Licytacje odbywają się na stronie wydarzenia https://www.facebook.com/groups/5461024837359739 do 4 grudnia do godziny 18:00.
Fot. Agawa Pe