Niebawem ruszy nabór wniosków o wypłatę bonu energetycznego
1 sierpnia Centrum Usług Społecznych w Pleszewie zacznie przyjmować wnioski o wypłatę bonu energetycznego. Wniosek składa się w gminie zgodnie z miejscem zamieszkania. Kto może otrzymać dodatek i ile?
Bon energetyczny to jednorazowy dodatek dla gospodarstw domowych w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego. Przysługuje osobom, które spełniają odpowiednie kryteria i od 1 sierpnia do 30 września złożą wniosek w gminie, w której zamieszkują. Jakie warunki należy spełnić?
Wypłacenie bonu energetycznego uzależnione jest od progu dochodowego. Wynosi on:
– do 2500 zł dla gospodarstw jednoosobowych,
– do 1700 zł na osobę dla gospodarstw wieloosobowych,
przy czym jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku przekroczenia kryterium, świadczenie przysługuje w wysokości różnicy między kwotą bonu, a kwotą przekroczenia dochodu.
Wysokość bonu energetycznego:
– 300 zł dla gospodarstw 1-osobowych,
– 400 zł dla gospodarstw 2-3 osobowych,
– 500 zł dla gospodarstw 4-5 osobowych,
– 600 zł dla gospodarstw 6-osobowych i większych.
Jeśli w gospodarstwie domowym wykorzystywane będą źródła ogrzewania zasilane energią elektryczną, to bon wzrośnie o 100 proc. (od 600 do 1200 zł).
Wnioski w gminie Pleszew przyjmuje Centrum Usług Społecznych, ul. Słowackiego 19A. Można je składać elektronicznie – za pośrednictwem ePUAP oraz osobiście lub pocztą na adres pleszewskiego CUSu od 1 sierpnia do 30 września 2024 r.