500+ Pobierz wniosek

dodano 17 marca 2016

Rządowy program Rodzina 500+ to 500 zł miesięcznie na drugie i kolejne dziecko, bez dodatkowych warunków. Rodziny o niskich dochodach otrzymają wsparcie także dla pierwszego lub jedynego dziecka przy spełnieniu kryterium 800 zł netto lub 1200 zł w przypadku wychowywania w rodzinie dziecka niepełnosprawnego.

W Pleszewie program będzie realizował samorząd Miasta i Gminy Pleszew  za pośrednictwem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Aby usprawnić jego obsługę władze uruchomiły specjalną stronę internetową www.500.pleszew.pl, gdzie można uzyskać niezbędne informacje. Czynne będą także dodatkowe punkty, w których będzie można pobrać wniosek oraz go złożyć.

Wydawanie wniosków rusza 17 marca 2016 r. W formie papierowej można go pobrać w następujących punktach:

1)      MGOPS, ul. Targowa 1

2)      UMiG w Pleszewie (Biuro Obsługi Interesanta)

3)      Budynek przy Pl. Kościelnym 1 (siedziba Prokuratury Rejonowej)

4)      Centrum Wspierania Inicjatyw Obywatelskich, ul. Krzywoustego 3

5)      Szkoły i przedszkola prowadzone przez MiG Pleszew

6)      Szkoła i Przedszkole w Kuczkowie

7)      Prywatne żłobki i przedszkola

 

W formie elektronicznej natomiast można je pobrać na stronach:

1)      Strona internetowa Ministerstwa  Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – www.mpips.gov.pl

2)      Strona Internetowa Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu -www.poznan.uw.gov.pl

3)      Strona UMiG  w Pleszewie – www.pleszew.pl  (poniżej lub w zakładce w dziale OGŁOSZENIA i REKLAMY)

4)      Strona MGOPS – www.pleszew.mgops.info

5)      Strona www.500.pleszew.pl

 

Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego – Pobierz!

Oświadczenie członków rodziny prowadzących działalność gospodarczą – Pobierz!

Oświadczenie o dochodzie nieopodatkowanym – Pobierz!

Oświadczenie  o wielkości gospodarstwa  – Pobierz!

Wnioski należy składać od 1 kwietnia do 1 lipca br. Złożenie wniosku po tym terminie spowoduje, że świadczenie będzie wypłacane od daty jego złożenia czyli bez wyrównania. Punkty składania wniosków w formie papierowej to:

1) MGOPS, ul. Targowa

2) Budynek przy Placu Kościelnym 1 (siedziba Prokuratury Rejonowej)

3) Centrum Wspierania Inicjatyw Obywatelskich, ul. Krzywoustego 3

4) Po 1.07.2016 r. wyłącznie w MGOPS w Pleszewie

 

W formie elektronicznej wnioski można składać:

1)      Portal Emp@tia – www.empatia.mpips.gov.pl

2)      Platforma usług elektronicznych ZUS – www.pue.zus.pl

3)      Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej – www.epuap.gov.pl/wps/portal

4)      Bankowość elektroniczna

Przez stronę  www.500.pleszew.pl można również składać wnioski elektronicznie. Znajduje się tam bowiem przekierowanie na odpowiednie strony oraz bankowość elektroniczną swojego banku.

« wróć